جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدائيان خلق (اکثريت): در روز جهانی همبستگی جهانی با جنبش اعتراضی مردم ايران فرياد زنيم؛ دولت کودتا، استعفا، استعفا

اعلاميه هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

جنبش اعتراضی مردم ايران عليه کودتای انتخاباتی ادامه دارد. کشتارهای کودتاگران نتوانسته است به اعتراضات مردم پايان دهد. در نزد اکثريت مردم ايران دولت برآمده از کودتای انتخاباتی مشروعيت ندارد. اکثر دولت‏ها و مجامع بين‏المللی هم تا کنون دولت کودتا را به رسميت نشناخته‏اند. دولت کودتا تنها در سايه سرنيزه به حيات خود ادامه می‏دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی خامنه‏ای و مجلس شورای اسلامی می‏خواهند در روزهای آتی برای دولت کودتا مراسم تنفيذ و تحليف برگزار کنند. آن‏ها می‏خواهند دولت کودتا را چهار سال ديگر بر مردم ما تحميل کنند. بايد عليه برگزاری مراسم تنفيذ و تحليف به اعتراض برخاست و به آن‏ها پيام داد که مراسم تنفيذ و تحليف به دولت کودتا، مشروعيت نخواهد بخشيد.
اگر بعد از انتخابات ۲۲ خرداد شعار بطلان انتخابات به عنوان شعار محوری مطرح بود که به خواست عمومی فراروئيد، امروز موضوع برکناری دولت کودتا و اعمال فشار به آن برای استعفا در دستور روز قرار دارد. بکوشيم شعار: "دولت کودتا، استعفا، استعفا" را به شعار همگانی و خواست عمومی فرارويانيم. روز جهانی همبستگی با جنبش اعتراضی مردم که در روز شنبه (سوم مرداد، ۲۵ زوئيه) در تعداد زيادی از شهرها در سراسر جهان برگزار می‏شود، فرصتی است برای فرياد کردن اين شعار. با فرياد کردن اين شعار، بايد اين پيام را به سرکردگان رژيم حاکم و نمايندگان مجلس شورای اسلامی رساند که اکثريت مردم ايران خواهان برکناری دولت کودتا و استعفای آن هستند.
لازم است به نمايندگان مجلس هشدار داد که با برگزاری مراسم تحليف برای احمدی نژاد، از نظر مردم ايران همدست دولت کودتا به حساب خواهند آمد و مشروعيتشان نزد مردم همانند دولت کودتا زير سئوال خواهد رفت. بايد به نمايندگان مجلس نامه نوشت و از آن‏ها خواست که به کابينه دولت احمدی نژاد رای اعتماد ندهند. از اقليت مجلس خواست که از شرکت در مراسم تحليف و در جلساتی که بررسی کابينه پيشنهادی احمدی نژاد در دستور کار آن قرار دارد، خودداری ورزند. از چهره‏های شاخص منتقد و از روحانيونی که نسبت به کودتای انتخاباتی معترض هستند، خواست که به فشارها تن ندهند و در مراسم تنفيذ دولت کودتا شرکت نکنند. بايد به جهانيان نشان داد که دولت کودتا، برآمده از صندوق‏های رای نيست، بلکه دست پخت علی خامنه‏ای، فرماندهان سپاه و جريان راست افراطی است.

هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
دوم مردادماه ۱۳۸۸ (۲۴ ژوئيه ۲۰۰۹)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016