سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست مجوز برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا در روز پنجشنبه صادر نشد، فارس

عباس‌زاده مشکينی در گفتگو با فارس:
برای هيچ فرد و گروهی مجوز تجمع صادر نشده است

خبرگزاری فارس: مدير کل سياسی وزارت کشور تاکيد کرد: در اين ايام برای هيچ فرد و گروهی از جريانات مختلف سياسی کشور مجوز برگزاری تجمع و راهپيمايی صادر نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس‌زاده مشکينی مدير کل سياسی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، با اشاره به ارائه درخواستی برای برگزاری تجمعی در مصلی تهران گفت: همانطور که در يک ماه گذشته مکررا طی مصاحبه‌های متعدد اعلام شده است طبق قانون برگزاری راهپيمايی و اجتماعات از حقوق گروه‌های قانونی‌ دارای مجوز از کميسيون ماده ۱۰ احزاب است و طبق تصريح ماده ۳۰ الی ۳۴ آئين نامه اجرايی قانونی مصوب ۱۳۶۱ ابلاغ شده توسط نخست‌وزير وقت، تقاضای برگزاری راهپيمايی و اجتماعات بايد يک هفته قبل از انجام آن هم به صورت کتبی و هم به صورت حضوری توسط نماينده رسمی حزب به وزارت کشور تسليم و تعهدات لازم از جمله تعهد عدم حمل سلاح و عدم اخلال در امنيت و همچنين طرح و شيوه انتظامات داخلی تجمع ارائه شود.
وی افزود: در ايام گذشته يادداشتی -نه با امضاء نماينده گروه سياسی- بلکه با امضای ۲ نفر از کانديداهای رياست جمهوری دهم که با اقبال اکثريت رای‌دهندگان مردم ايران مواجه نشده‌اند، از جايگاه شخصيت حقيقی به وزارت کشور ارسال شده است که طی اين يادداشت متقاضيان درخواست مجوز برگزاری "مراسم يادبود " برای جان باختگان حوادث بعد از انتخابات داشتند که در اين خصوص طبق عرف ملت ايران مجلس ترحيم توسط بستگان متوفی در مساجد محل و منطقه برگزار می‌شود و برگزارکنندگان مراسم يادبود پس از هماهنگی با هيئت امنای مساجد به اين امر اقدام می‌کنند.
مدير کل سياسی وزارت کشور در ادامه اظهار داشت: تاکنون سابقه نداشته که فردی برای برگزاری مجلس ترحيم از وزارت کشور مجوز تقاضا کند، مگر اينکه متقاضی مقاصد خاص سياسی ديگر بجز ترحيم و ياد بود را دنبال کند! ‌البته با توجه به مکاتبات و شکايات تسليمی به نهادهای قانونی توسط اوليای محترم جان باختگان حوادث اخير و مطالبات شکل گرفته در افکار عمومی که لازمه آن پاسخگويی محرکان و دعوت‌کنندگان به رفتارها و تجمعات غيرقانونی، قانون‌شکنان و تجهيزکنندگان اغتشاشگران و متعرضين به جان و مال مردم و اموال عمومی در برابر ملت و قانون است، مقاصد و انگيزه برخی از فرافکنی‌ها و رفتارهای پيش دستانه برای مردم ايران قابل درک است.
مشکينی با تاکيد بر اينکه مردم خواستار آرامش و ثبات در کشور هستند گفت: با توجه به حقوق مردم و نياز کشور به آرامش و آسايش شهروندان، ضمن توصيه همه به رعايت قانون و حقوق مردم اعلام می‌کنيم، حتی ساير گروه‌هايی که در روزهای گذشته متقابلا -برای اعتراض به شيطنت‌های رسانه‌های وابسته به سازمان‌های جاسوسی نظام سلطه و دشمنان ملت ايران که بعد از انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به دنبال ايجاد ترديد و خدشه در سرمايه اعتماد ملی بوده و تلاش می‌کردند شيرينی حماسه مشارکت ۴۰ ميليونی را در کام ملت ايران تلخ کنند و همچنين در اعتراض به قانون‌گريزی برخی از جريانات و کسانی که اخلاق شکست را رعايت نکرده و در مقابل رای اکثريت تمکين نمی‌کنند- متقاضی مجوز برای برگزاری تجمع بودند برای هيچ گروهی مجوزی صادر نشده است.
وی در پايان اظهار داشت: بطور روشن اعلام می‌شود که در اين ايام برای هيچ فرد و گروهی از جريانات مختلف حتی اصولگرای سياسی کشور مجوزی صادر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016