سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون امنيت ملی: آزادی ‌١٤٠ نفر از بازداشت شدگان حوادث اخير، بازداشتی‌های اوين به ‌١٥٠ نفر رسيد، ايسنا

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از آزادی ۱۴۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث اخير در جريان بازديد کميته ويژه مجلس از زندان اوين خبر داد.

کاظم جلالی با اعلام اين خبر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) تصريح کرد: در پی رايزنی‌های کميته پيگيری بازداشت‌شدگان اخير در جريان بازديد از زندان اوين با توجه به اين‌که اين کميته جلسه مفصلی با دادستان تهران داشت، توصيه شده بود از بازداشتی‌هايی که در اغتشاشات اخير دارای اتهامات سبک‌تری هستند و می‌توان، با رافت اسلامی برخورد کرد، که در پی آن ۱۴۰ نفر با قرار وثيقه، کفالت و ضمانت آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی از دستورات رياست قوه قضاييه و همکاری دادستانی تهران در اين ارتباط قدردانی و تشکر و ابراز اميدواری کرد که اشخاص آزاد شده که از رافت و رحمت اسلامی بر خوردار شده‌اند، بتوانند استفاده خوبی جهت جبران اشتباهات خود داشته باشند.

عضو کميته ويژه مجلس برای بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث اخير همچنين از باقی ماندن ۱۵۰ نفر ديگر از بازداشت شدگان اخير در زندان اوين خبر داد و گفت‌: در جريان بازديدی که از زندان اوين انجام شد مجموعا ۱۵۰ نفر ديگر از اغتشاش‌گران در زندان باقی ماندند .

جلالی تاکيد کرد: اين که برخی رسانه‌های غربی و بلندگوهای تبليغاتی عليه جمهوری اسلامی ايران آمار و ارقام کلانی را مطرح می‌کردند، بايد بگوييم تنها ۱۵۰ نفر از بازداشت‌شدگان اخير در زندان‌ها باقی مانده‌اند، که عملا بر اساس گفته‌های دادستانی آنها کسانی هستند که اسناد و مدارکی وجود دارد که دارای اسلحه، بمب آتش‌زا يا سلاح گرم و سرد بوده‌اند که به اموال عمومی آسيب جدی وارد کرده‌اند.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اميدواريم کيفرخواست آن‌ها هرچه سريع‌تر صادر شود و طبق ضوابط قانونی آنها محاکمه شوند.

وی افزود: طبيعی است آنهايی که اغتشاش به پا و در خيابان‌ها به امنيت مردم آسيب وارد کرده‌اند، هيچ کس مدافع آزادی اين بخش از افراد نيست که اميدواريم با نهايت عدالت محاکمه شوند و ضوابط قانونی در جريان دادرسی و محاکمه آنها انجام شود و آنها به مجازات اعمال خود برسند.

وی با بيان اين‌که در کنار اين افراد ۵۰ نفر از افراد سياسی و برخی از افراد عضو گروهک‌های ضد انقلاب و برخی از افراد خارجی دخيل در اغتشاشات اخير نيز هستند، اظهار کرد: بر اساس گفت‌وگوهايی که با دادستانی تهران داشتيم اين گروه از افراد از نظر دادستانی نقش آمر را در اغتشاشات اخير ايفا کردند و برخی از آنها اتاق فکر اغتشاشات بوده‌اند.

جلالی خاطرنشان کرد: از دادستانی درخواست کرديم هرچه سريع‌تر پرونده آنها مورد رسيدگی قرار گيرد و تعيين تکليف نهايی درخصوص آنها انجام شود و آنها محاکمه شوند و بر طبق ضوابط صحيح اسلامی و قوانين موضوعه کشور محاکمه شده و از حقوق خود برخوردار باشند.

عضو کميته ويژه مجلس برای بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير از پيگيری موضوع توسط اين کميته خبر داد و افزود: اطلاعات تکميلی را در اختيار مردم قرار خواهيم داد و مردم مطمئن باشند نمايندگان آنها در خانه ملت و اين کميته پيگير حقوق مردم است و هر کس خلافی انجام داده باشد، طبيعی است که بايد به مجازات اعمال خود برسد.

وی متذکر شد: نبايد به فضای رسانه‌ای خارج از کشور توجه داشت، چرا که ما تلاش می‌کنيم خبرهای صحيح را از مجاری رسمی کشور در اختيار مردم عزيز قرار دهيم ، برخی تلاش دارند التهاب آفرينی کنند که بايستی به اين التهاب آفرينی‌ها و جنگ روانی که عليه نظام جمهوری اسلامی ايران ايجاد شده توجه نکرد.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پايان از دستورات اکيد رياست قوه قضاييه و همکاری دادستان تهران تشکر و قدردانی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016