پنجشنبه 8 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش یک شاهد عینی از تجمعات در بهشت زهرا و اطراف مصلا

گزارش زیر را یکی از حاضرین تجمعات امروز در بهشت زهرا و اطراف مصلا، میدان ونک، خیابان عباس آباد (شهید بهشتی)، خیابان ولیعصر، میدان فاطمی و خ تخت طاووس (شهید مطهری) ارسال کرده است. طبیعی است تخمین ارقام دقیق حاضران در این تجمعات به سختی ممکن است و آمار اعلام شده در این گزارش برداشت نویسنده از مشاهدات خود است:

1- در بهشت زهرا از ابتدای تجمع تا تا ساعت 17:00 گارد ویژه و نیروی انتظامی برخوردهای تقریبا خشن داشتند و مثل قبل به ضرب و شتم نمی پرداختند. و نکته جالب این تجمعات عکاسی و فیلمبرداری از تظاهرات کنندگان توسط ایادی رژیم است که در بهشت زهرا نیز وجود داشت.

2- از ساعت 17:00 با افزایش جمعیت تا حدود 15000 نفر مجبور شدند بسییجی ها و لباس شخصی ها را وارد عمل کنند که بدون هیپچگونه رحم به ضرب و شتم مردم پرداختند .از پیرزن و پیرمرد تا جوانان حاضر را.

3- حدود نیم ساعت اول مردمی که از کنار بهشت زهرا میگذشتند با توجه به ارتفاع بیشتر به راحتی داشتند عکس و فیلم میگرفتند گاه با متوجه شدن بسیجیها این افراد نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند .

4- پلاک اتوموبیلهایی که به بهشت زهرا وارد میشدند توسط بسیجیها و نیروی یگان ویژه یادداشت میشد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تجمعات داخل شهر :

1- تقریبا ساعت 18:00 به روبروی مصلی داخل خیابان عباس آباد رسیدیم که نیروها از خیابان مدرس به وضوح دیده میشدند . یکی از صحنه هایی که تا زنده ام از یاد نخواهم برد روبروی مصلی شاهد بودم و تنفر حاصل از آن صحنه تا پایان عمر با من خواهد ماند :

طبق 50 روز اخیر مردم داخل اتوموبیل با زدن بوق اعتراض خود را نشان میدادند که در این بین یک خودرو صمن که داخل آن دو زن میانسال حدود 50 ساله و یک دختر جوان و یک مرد میانسال به رانندگی یه مرد جوان اقدام یه زدن بوق اعتراضی نمود که در همین حین بسیجیها و نیروری انتطامی حدود 10 الی 15 نفر به شدیدترین وجه ممکن به اتوموبیل حمله ور شدند و تمامی اتوموبیل را منهدم کردند ( تمامی شیشه ها شکست و بدنه نیز جای سالمی باقی نماند ) بعد از منهدم کردن اتومبیل تمامی سرنشینان از اتوموبیل به زور توسط بسیج و نیروی انتظامی خارج و با باتوم به شدیدترین وجه ممکن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند ..

چنین صحنه ای را میتوان در حمله کفتارها با جسد یک حیوان دیگر حیات وحش دید اما دیدن این تصویر از انسانی که به همنوع خود اینگونه حمله میکند واقعا جای سئوال باقی میماند که چنین افرادی را میتوان انسان نامید .

یکی از زنان میانسال در همان ابتدای امر بیهوش شد و دیگران به طرز فجیعی با کتک خوردن به زور سوار خودروهای نیروی انتظامی شدند .

فقط تجسم کنید که بدون مقدمه داخل اتوموبیل نشسته اید و به یکباره 15 نفر وحشی به اتوموبیل شما حمله ور میشوند تا آخر قضیه را خود حدس بزنید البته این صحنه را کاش میشد فیلمبرداری کرد تا عمق فاجعه را ببینید .

2- از همان زمان تقریبا تجمعات مردم تا حدود ساعت 21:00 در کلیه نقاط اشاره شده در ابتدای نامه حضور داشتند و اقدام به شعار دادن میکردند .

3- با توجه به پراکندگی مردم دقیقا نمیتوان تعداد حاضرین را تخمین زد ولی با مقایسه با روز 18 تیر و دیگر تجمعات میتوان گفت : جمعیت از 18 تیر به مراتب بیشتر بود. وا با توجه به سر زدن به تمام نقاط اشاره شده میتوان حدس زد حدود 200 الی 300 هزار نفری در این مناطق حضور داشتند .

4- نکته جال توجه در میان بسیجیها و لباس شخصی ها استفاده آنان از ماسک کامل صورت ( شبیه ماسک جلادان) بود که توسط مردم شناخته نشوند ( با توجه به مشخص شدن برخی از آنها در روزهای قبل به این اقدام دست زده بودند)

5- حدود 10 گاز اشک آور را خود شاهد بودم .

6- تیراندازی هوایی به وفور شنیده میشد .

7- پلاک بسیاری از اتوموبیلها توسط نیروی انتظامی و بسیج کنده شد تا بعدا راننگان این اتوموبیل ها مورد ضرب و شتم قرار گیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016