جمعه 9 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه قانون شکني نامزد شکست خورده و حاميانش، ایرنا

عصبانيت مردم از ناآرامي ها در آستانه نقطه اوج دعوت نامزد شکست خورده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري موجب شد امروز نيز تهران شاهد ناآرامي ها و تجمعات محدودي باشد.

به گزارش ايرنا، عده اي از حاميان موسوي عصر امروز به بهانه بزرگداشت چهلمين روز درگذشت جان باختگان حوادث پس از انتخابات به بهشت زهرا رفتند و حوالي قطعه اي که اين افراد در آن دفن بودند، به تجمع و سردادن شعارهاي سياسي پرداختند.

گزارش ايرنا حاکي است، حضور کوتاه ميرحسين موسوي و کروبي درميان تجمع کنندگان، موجب تحريک و تشويق آنان شد، به گونه اي که اين جماعت محدود تصميم به حرکت به سوي مصلي گرفتند.

گفتني است، مصلي تهران محلي است که از چندي قبل سايت هاي اينترنتي آن را ميعادگاه برگزاري مراسم به اصطلاح بزرگداشت چهلمين روز درگذشت جانباختگان حوادث پس از انتخابات عنوان کرده و دعوت ميرحسين موسوي براي حضور مردم در اين مراسم را در بوق و کرنا کرده بودند.

گزارش خبرنگاران ايرنا از خيابانهاي اطراف مصلي در مرکز شهر نيز حکايت از حضور همين عده و جمعي ديگر که از تغيير محل برنامه به بهشت زهرا با خبر نشده بودند، دارد.

بنابراين گزارش ، اين عده با شعارهاي تند سياسي ضمن برهم زدن نظم شهر، آرامش و امنيت شهروندان را سلب کردند.

تجمع کنندگان حامي موسوي پس از مصلي به سوي ميدان ولي عصر (عج) و برخي نقاط ديگر شهر حرکت کرده و خيابانهاي شهر را ناآرام نموده و حتي به اموال عمومي و دولتي نيز خسارت هايي وارد کردند.

ماموران نيروي انتظامي نيز سعي کردند با آرام کردن وضع، و رفع ترافيک و شلوغي ناشي از حرکت هاي غيرقانوني اين عده، به آرامي آنها را متفرق کنند.
مجموعه گزارشهاي دريافتي خبرنگاران ايرنا از سطح شهر و بهشت زهرا (س) حکايت از نارضايتي شديد و عصبانيت بيش از گذشته مردم و عابران از برهم زنندگان نظم تهران دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابراين گزارشات، مردم با ابراز تعجب از عدم برخورد جدي با آشوبگران و برهم زنندگان نظم شهر، از انتظار عمومي جامعه براي برخورد با اغتشاشگران و افرادي که ايجاد ناهنجاري به کار هر روزشان تبديل شده سخن مي گفتند.

مردم همچنين تاکيد داشتند که برخورد اصلي بايد با آمران و تحريک کنندگان اين آشوب ها صورت پذيرد و آنها هستند که بايد مورد محاکمه قرار گيرند و پاسخگو باشند.

اين گزارشها مي افزايد: عصبانيت عامه مردم از شرايط امروز تهران پس از گذشت حدود پنجاه روز از انتخابات، در آستانه رسيدن به نقطه اوج خود است و آنان از تداوم بردباري مسئولين در برخورد با عوامل ناآرامي هاي اخير گله مندند و خواستار برخورد جدي با عوامل و تحريک کنندگان اين حوادث و جلوگيري از تکرار اتفاقاتي از اين دست هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016