دوشنبه 12 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در مراسم تنفيذ: آينده‌ای روشن‌تر از هميشه در برابر ما است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس‌جمهوری اسلامی ايران با تاکيد بر اينکه همه مردم شهروند درجه يک و مساوی در برابر قانون هستند، افزود‌:‌ نبايد همه گروه‌ها و تبارها خود رادرجه يک و بقيه را درجه دو بدانند و يا از نظام و مردم طلبکار باشند چرا که همه مردم دارای کرامت بوده و حفظ حقوق و شخصيت‌ آنها بر عهده دولت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور اسلامی ايران پيش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوری خود، ملت ايران را پرچم‌دار و صاحب جايگاه متعالی در جهان دانست و افزود: حضور آگاهانه‌، آزاد و مقتدرانه مردم در صحنه انتخابات، چشم جهان را خيره کرد و طراز جديدی از جمهوريت را در جهان به نمايش گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خود را فرزند و برادر کوچک ملت خواند و افزود: در انتخابات اخير گفتمان انقلاب مجددا برگزيده شد و انشاءالله آينده‌ای روشن‌تر از هميشه در برابر ما است، اما يادمان باشد که مسئوليت‌ها نيز سنگين‌تر شده است.
رئيس‌جمهوری اسلامی ايران با تاکيد بر اينکه همه مردم شهروند درجه يک و مساوی در برابر قانون هستند، افزود‌:‌ نبايد همه گروه‌ها و تبارها خود رادرجه يک و بقيه را درجه دو بدانند و يا از نظام و مردم طلبکار باشند. چرا که همه مردم دارای کرامت بوده و حفظ حقوق و شخصيت‌ آنها بر عهده دولت اسلامی است.
احمدی‌نژاد در بخشی ديگری از سخنان خود به برنامه‌های دولت دهم در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و يکی از مهمترين بخش‌ها را موضوع فرهنگ دانست. رئيس‌جمهور در اين خصوص گفت: از همه برای مشارکت فعال و برنامه‌ريزی دعوت می‌کنم. ساختار رايج آموزشی کشور بايد متناسب با افق حرکت ملت مورد تجديد نظر قرار گيرد و فارغ‌التحصيلان نبايد احساس بطالت کنند.
وی با اشاره به ضرورت موضوعاتی چون ميراث فرهنگی گفت: ‌ميراث فرهنگی ما بايد بيشتر از گذشته حفظ شود و گردشگری نيز عاملی به عنوان تبادل مناسبات ملت‌ها بوده و بايد مورد توجه و گسترش قرار گيرد.
رئيس‌جمهور در خصوص برنامه‌های دولت دهم در بخش اقتصادی نيز گفت: کارهای مهمی بايد انجام شود و توجه به توليد ثروت ملی بويژه در بخش کشاورزی مورد توجه ويژه خواهد بود، چرا که اگر ما به درستی از آب و زمين استفاده کنيم محصول تا دو و نيم برابر خواهد شد و موجب آبادانی همه ايران و توقف مهاجرت می‌شود.
عرصه اجتماعی ديگر موضوعی بود که احمدی‌نژاد در مراسم تنفيذ خود به آن اشاره کرد و افزود: همه بايد در جامعه صداقت، شادابی و حفظ کرامت را احساس کنند و مردم نيز در دفاع از حق و مظلوم شجاعت داشته باشند. ملت نبايد فاصله‌ای بين خود و دولتمردان احساس کنند.
رئيس شورای عالی امنيت ملی در خصوص برنامه‌های سياست خارجی دولت جديد نيز گفت: حضور فعال در عرصه جهانی يک وظيفه ملی است و بدون حضور قدرتمند در عرصه جهانی، ‌ساختن ايران ممکن نخواهد بود و اگر ايرانی ساخته نشود اثرگذاری کافی در جهان محال است.
وی با تاکيد بر اينکه بايد ملت ايران در مديريت جهانی مشارکت فعال داشته باشند، يادآور شد: ديگر آن دوران گذشته است که عده‌ای از قدرت‌های زورگو قواعد و رفتارهای ملت‌ها را به آنها ديکته کنند.
رئيس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود به مداخله چند دولت در امور داخلی ايران اشاره کرد و گفت: به آن چند دولت خودخواه و مداخله‌گر می‌گويم که شما در اين انتخابات و پس از آن به ملت ما جفا کرديد و از توان مالی و سياسی خود استفاده نامناسبی را برديد.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: شما نمی‌خواهيد الگوی جديد مردمسالاری الهی در جهان مطرح شود و می‌خواستيد با دخالت‌های خود نظر افکار عمومی جهان را از اين دوران سقوط سرمايه‌داری منحرف کند. لذا به ملت ايران جسارت و توهين کرديد.
وی دوران استکبار و دخالت در امور داخلی ديگر کشورها را پايان يافته توصيف کرد و خطاب به اين دولت‌ها گفت:‌ شما با اطلاعات غلط و انديشه نادرست موضع‌گيری کرديد و ما به شما نصيحت می‌کنيم که به راه عدالت و انصاف بازگشته و در امور ديگران دخالت نکنيد.
رئيس شورای عالی امنيت ملی، ملت ايران را مردمانی اهل گفتگو و منطق بر پايه عدالت عنوان کرد و افزود: البته اين ملت شريف بی‌صداقتی و خودخواهی برخی دولت‌ها را تحمل نخواهد کرد.
به گزارش فارس، اين سخنان قاطع رئيس‌جمهور دولت دهم با تکبير کارگزاران نظام مواجه شد.
احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ ملت ايران با فرهنگ و تمدن غنی خود همواره در جهت توسعه مناسبات با ملت‌ها و دولت‌ها در پايه عدالت حرکت کرده و دولت دهم نيز با اقتدار برآمده از رای ملت در تمام عرصه‌ها حاضر خواهد شد.
وی در پايان تاکيد کرد: شما چه بخواهيد و چه نخواهيد خورشيد عدالتگر در جهان طلوع کرده و حکومت عدل در سرتاسر دنيا حکمفرما خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016