دوشنبه 12 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور در باره اعترافات زندانيان

آنچه که طی چند روز اخير از طرف علی خامنه ای و احمدی نژاد در يک دادگاه نمايشی تحت عنوان اعتراف متهمين به اجرای طرح «انقلابی مخملين» که از خارج هدايت شده، به نمايش گذاشته شد، حکايتی است مضحک از تزلزل و بی اطمينانی يک حکومت، حکومتی که فقط متکی بر اقليتی کوچک ميباشد. قيام يکپارچه مردم بر عليه دروغ، جناح خامنه ای احمدی نژاد را چنان سراسيمه کرد که جناح مزبور در صدد بر آمد به زور شکنجه و فشار بربعضی اعضا ستاد های انتخاباتی نامزدهای مخالف احمدی نژاد، جنبش اعتراضی مردم برای دمکراسی را از مسير اصلی خود منحرف سازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پخش اعترافات فرمايشی در يک دادگاه مضحک با صحنه گردانی قاضی و دادستانی که هر دو در زمره فرمان بران ولی فقيه محسوب می شوند و شرکت خبرنگارانی از دو خبرگزاری دست آموز، پرده ديگری از اين خيمه شب بازی «دمکراسی» در جمهوری اسلامی محسوب می شود. خيمه شب بازی که با هيچيک از موازين حقوقی و قانونی در دمکراسی های جهان قرابتی ندارد. براه انداختن اين نمايش جديد بعد از افتضاحات مربوط به «انتخابات» نشان از اوج ناتوانی حکومتی دارد که حاضر است برای جلو گيری ازفرو پاشی خود کليه موازين اخلاقی، دينی و انسانی را زير پا گذاشته تا جنبش مدنی ايران را به زانو در آورد.

کوس رسوائی جديد حکومت در سراسر جهان به صدا در آمده است. جهانيان که در اين دو ماهه ناظر بر جنبش دمکراسی خواهانه و متمدنانه مردم ايران، بخصوص زنان، دانشجويان و جوانان اين کشور بوده اند، می بينند که حکومت از يکطرف ادعا ميکند دوسوم آراء مردم را بدست آورده و از طرف ديگر تاب تحمل کوچک ترين ابراز مخالفتی را ندارد و هر صدای اعتراضی را تحت عنوان اينکه گامی در جهت بر اندازی نرم و انقلاب مخملين است به شدت سرکوب می کند.

برملا شدن گوشه کوچکی از آنچه در سلولهای مخوف بازداشتگاه کهريزک در اين چهل روز رخ داده است و اينکه شکنجه گران حکومت حتی از خوردن آب، غذا، استنشاق هوا، داشتن کمترين آرامش و سکوت و خواب باز داشت شدگان جلوگيری کرده و عده ای از آنان را نيز زير شکنجه به قتل رسانده اند، نشان ميدهد که خامنه ای از هيچ اقدام سبعانه ای عليه مخالفين خود فروگذار نخواهد کرد. پرده بعدی اين جنايات که اجرای آن احتمالا بعد از مراسيم تنفيذ رئيس جمهور خواهد بود و از هم اکنون زمزمه آن شروع شده است، ميتواند دستگيری موسوی، کروبی، خاتمی و حتی رفسنجانی باشد. سوال اين است که کی نوبت فعالين جامعه مدنی و ديگران خواهد رسيد؟

امروز احمدی نژاد با پشتيبانی کامل خامنه ای خود را با ملت رودررو کرده است. ملتی که بپا خاسته و متحد عمل ميکند. در چنين شرايطی ضروری است که اين اتحاد حفظ شود. از طرف ديگر همه ميدانند که طرفداران نهضت ملی ايران تنها راه استقرار، آزادی و دموکراسی در ايران را جدائی کامل ديانت از حکومت ميدانند و از همان خواست "استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی" که در تظاهرات اخير شنيده شده، پشتيبانی ميکنند. اما پشتيبانی از يک حرکت آرام و منطقی بسوی تحقق خواست "استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی" ايجاب می کند که مشکلات سياسی در فضائی آزاد، آرام و دموکراتيک به بحث گذاشته شود. در شرايط کنونی مقابله متحدانه با حکومت خامنه ای احمدی نژاد در دستور کار قرار دارد.

بر اين اساس سکوت در برابر جنايت برنامه ريزی شده اين حکومت که در اصل جنبش دمکراسی خواهی مردم ايران را هدف گرفته است جايز نيست. هموطنان ما در خارج از کشور در روز جهانی پشتيبانی از مبارزات مردم ايران برای رعايت حقوق بشر در ايران نشان دادند که قادرند در يک آکسيون مشترک و يکپارچه در سطح جهان بخش مهمی از وسائل ارتباط جمعی را بسيج کنند و وجدان جهانی را نسبت به فجايعی که در ايران در شرف وقوع است بيدارتر کنند. اکنون نيز لازم است در اعتراض به دادگاههای نمايشی و فرمايشی مجددا از هر طريقی که صلاح ميدانند (تظاهرات، اعتصاب غذا و ديگر اقدامات اعتراضی) دست به اقدامی مشترک زنند تا به خامنه ای و اعوان و انصار او نشان داده شود که به اندازه کافی رسوای عالم و آدم شده اند و نتيجتا هر قدم ديگری که عليه ملت بردارند، تنها نابودی خود را محتمل ترساخته اند. چنين اقدامی آن حد اقلی است که ايرانيان مقيم خارج به جنبش دمکراسی خواهی مردم ايران در داخل مديونند.

پس حکومت ذليل و ناتوان خامنه ای، احمدی نژاد را با صدای بلند مورد خطاب قرار دهيم و فرياد بزنيم:
«بترسيد، بترسيد ما همه با هم هستيم!»

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
۱۱ مرداد ۱۳۸۸ برابر دوم اوت ۲۰۰۹
sjmkhk@googlemail.com
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016