دوشنبه 12 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن حکم تنفيذ احمدی نژاد از سوی آيت الله خامنه ای، ايسنا

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحيم‏

خداوند را سپاس که بار ديگر ايران را سرافراز و مردم هوشمند ما را به آفرينش حماسه‏ی ماندگار ديگری موفق ساخت. بيست و دوم خرداد يکهزار و سيصد و هشتاد و هشت، برگ زرينی شد از کتاب سرنوشت ايران که مردم ما سطر سطر آن را با همت والا و عزم استوار خود نگاشته و هشياری و پايداری خود را به حراست از آن گماشته‏اند. حضور هشتاد و پنج درصدی در پای صندوقهای رأی در انتخابات اخير، نشانه‏ای آشکار است از احساس دلبستگی و غيرت و اهتمامی که اين ملت کهن و پرافتخار، به دسترنج سی ساله‏ی خود می‌ورزد و اميد و آرزويی که به کمال و اعتلای آن و زدودن کاستی‏ها و کجی‏ها از آن در دل می‌پروراند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين همه از رحمت و فضل خداوند حکيم و قدير است که اين بنده‏ی بی‌قدر و ناتوان و همه‏ی دلهای متذکر و خاشع، بايد آن را قدر بشناسيم و جبهه‏ی شکر بر آستان منعم محبوب بساييم.

رأی قاطع و بی‏سابقه‏ی مردم به رييس‏جمهور منتخب و محترم، رأی به ويژگی‏هايی است که کارنامه‏ی چهارساله‏ی دولت نهم بدان‌ها زينت يافته است و سمت و سوی گرايشهای اکثريتِ بی‏چون و چرای ملت را آشکار می‌سازد. اين، رأی به گفتمان پربرکت و عزت‌مدار انقلاب اسلامی است؛ رأی به استکبارستيزی و ايستادگی شجاعانه در برابر سلطه‏طلبان بين‏المللی است؛ رأی به مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و مبارزه با اشرافی‌گری است؛ رأی به ساده‏زيستی و نزديکی با مردم و غمگساری از ضعيفان و مستضعفان است؛ رأی به کار و تلاشِ بی‏وقفه و خستگی‏ناپذير است.

اين‌ها بخشهای مهمی است از آنچه ملت ايران از منتخبان خود مطالبه می‌کند و هر گاه کسی را با اين سمت و سو بشناسد، به او دل می‌بندد و با بهره‏گيری از موهبت آزادی که هديه‏ی انقلاب اسلامی به اين ملت است، او را بر کرسی مسئوليت و مديريت می‌نشاند.

اينجانب در آستانه‏ی زادروز فرخنده‏ی نجات‏بخش بشريت، ولیّ اعظم خدا و امام صالحان حضرت حجةبن‏الحسن روحی فداه و عجّل اللَّه فرجه، اين عيد بزرگ را گرامی داشته و انتخاب جناب آقای دکتر محمود احمدی‏نژاد را در دهمين انتخابات رياست جمهوری تبريک می‌گويم و به پيروی از ملت بزرگوار ايران، رأی آنان را تنفيذ و اين مرد شجاع و سختکوش و هوشمند را به رياست جمهوری اسلامی ايران منصوب می‌کنم و برای ايشان و همکارانشان توفيق خدمتگزاری به مردم و تلاش در راه اِعلاء کلمه‏ی اسلام و اقدامات بزرگ و ماندگار و شايسته‏ی ملت و کشور عزيز و حرکت کوشنده به سوی پيشرفت و عدالت، از خداوند متعال مسئلت می‌کنم و بديهی است که رأی مردم و تنفيذ اينجانب تا هنگامی است که ايشان بر اين صراط قويم پايدار باشند.

در پايان با تجليل و تکريمِ نام و ياد امام بزرگوار و شهيدان عالی‏مقام که ملت ما موفقيت‌های بزرگ خود را به آنان مديون است، علو درجات و شمول رحمت الهی بر ارواح طيبه‏ی آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

والسلام علی عباداللَّه الصالحين‏

سیّد علی خامنه‏ای‏
۱۲ / ۵ / ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016