پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعقيب قضايی و بازداشت خودسرانه روزنامه نگاران ادامه دارد، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز افزايش بازداشت خودسرانه روزنامه‌نگاران را درپی آغاز محاکمات استالينی معترضان به تقلب و تخلف در انتخابات مجدد محمود احمدی نژاد محکوم می‌کند. در چهل و هشت گذشته دست‌کم سه روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.
گزارشگران بدون مرز با تاکيد بر خواست آزادی بدون قيد و شرط همه‌ی روزنامه‌نگاران زندانی اعلام می‌کند : " دستگيری غيرقانونی و مغاير با موازين حقوقی روزنامه نگاران در تهران و ديگر شهرستان‌های ايران ادامه دارد. ما بسيار نگرانيم از جمله برای مهدی يزدانی خرم که از بيماری قلبی رنج می‌برد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی يزدانی خرم دبير سرويس ادب و هنر روزنامه اعتماد ملی در تاريخ ١٤ مرداد و در برابر نشر چشمه توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شده است. روزنامه نگار روزنامه های توقيف شده شرق، هم‌ميهن و کارگزاران از بيماری حاد قلبی رنج می برد و در ماه گذشته مدتی در بيمارستان بستری بوده است.
ميرحميد حسن زاده يکی از مديران سابق خبرگزاری ايسنا و مدير سايت قلم نيوز ( سايت حامی ميرحسين موسوی در انتخابات) در تاريخ ١٣ مرداد در محل کارش از سوی ماموران امنيتی بازداشت شده است.
رضا نوربخش سردبير روزنامه فرهيختگان در شامگاه ١٣ مرداد در دفتر اين روزنامه بازداشت شده است. مسعود باستانی و اسماعيل حق پرست دو همکار ديگر اين روزنامه نيز در بازداشت بسر می‌برند. روزنامه‌نگاران دستگير شده به محل نامعلومی انتقال يافته‌اند.
همزمان با مراسم تحليف محمود احمدی نژاد، نيروهای ضد شورش و بسيج تظاهرات معترضان را در ميدان بهارستان و خيابان‌های اطراف مجلس، سرکوب و تعدادی را از جمله کسانی که سعی در فيلم‌برداری و عکس گرفتن از تجمعات داشتند، بازداشت کردند. در همين روز و در آستانه برگزاری محمع عمومی سالانه انجمن صنفی روزنامه نگاران ايرانٰ دفتر اين تنها انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با حکم دادستان تهران پلمپ شد. از سوی ديگر بيش از صد روزنامه نگار و کاريکاتوريست ايرانی در همبستگی با جنبش اعتراضی مردم به تقلب و تخلف در انتخاب محمود احمدی نژاد با انتشار بيانيه ای "نهمين دوسالانه بين المللی کاريکاتور" تهران را تحريم کردند.
گزارشگران بدون مرز سانسور فزاينده بر مطبوعات ايران را محکوم می کند. از تاريخ ٢٢ خرداد ماموران دادستانی در چاپخانه ها حاضر و همه مقالات و مطالب را پيش از انتشار کنترل می کنند. اينگونه برای سومين بار روزنامه خبر امروز در تاريخ ١١ مرداد ماه به دليل مقاله ای انتقادی در باره تنفيذ حکم رياست جمهوری اجازه انتشار نيافت.
گزارشگران بدون مرز مطلع شده است که خانواده روزنامه‌نگاران زندانی از سوی مفامات امنيتی - قضايی مورد تهديد قرار گرفته اند تا در باره " وضعيت زندانيان به رسانه‌ها اطلاع رسانی نکنند" برخی از زندانيان نيز مجبور شده‌اند در اين باره به خانواده های خود تذکر دهند.
مسعود کردپور روزنامه‌نگار کرد پس از طی محکوميت يک ساله خود از زندان آزاد شده است. اين همکار مطبوعات محلی در تاريخ ١٧ مرداد ماه در شهر بوکان از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و در تاريخ ٣١ شهريور از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به "تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه و گفتگو با رسانه های بيگانه " محاکمه و به يک‌سال زندان محکوم شد. اين حکم نيز در پشت درهای بسته از سوی دادگاه تجديد نظر تاييد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016