شنبه 17 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت زهرا ميريونسی، همسر علی تاجرنيا و شماری از تجمع کنندگان در مقابل دادگاه، جرس و نوروز

شبکه جنبش راه سبز (جرس):در جريان برگزاری دومين دادگاه نمايشی برای بازداشت شدگان از سوی مجريان کودتای انتخاباتی، همسر علی تاجرنيا و برخی از تجمع کنندگان در مقابل دادگستری بازداشت شدند.

گزارش ها حاکی است که زهرا ميريونسی همسر و برخی ديگر از اعضای خانواده دکتر علی تاجرنيا عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و از اعضای ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی ساعتی پيش در جلوی دادگاه از سوی نيروی انتظامی بازداشت شدند.

بازداشت زهرا مير يونسی همسر علی تاجرنيا و مادر چهار فرزند در حالی صورت گرفت که وی به همراه برادر و همسر برادرش از صبح امروز در مقابل دادگاه نمايشی حاضر شده بود تا شايد لحظاتی بتواند آقای تاجرنيا را پس از نزديک به دو ماه ببيند يگان های ويژه و ماموران لباس شخصی صبح امروز گروهی از مردم و شماری از خانواده های بازداشت شدگان را که همزمان با برگزاری دومين دادگاه نمايشی در مقابل مجتمع امام خمينی تجمع کرده اند، مورد هجوم قرار دادند.

خانواده های بازداشت شدگان که به شدت نسبت به برگزاری دادگاه نمايشی از سوی کودتاچيان بر عليه بستگان شان اعتراض داشتند از صبح شنبه با تجمع مقابل دادگستری ضمن اعتراض به بازداشت غير قانونی، بلند مدت و اعمال فشار به بستگان شان برای اخذ اعترافات اجباری،به سر دادن شعار الله اکبر پرداختند که با هجوم و برخورد شديد يگان های ويژه و ماموران لباس شخصی مواجه شدند.

***

نوروز:
يا سکوت يا داغ و درفش!


همسر دکتر تاجرنبا به همراه برادر و برادر همسرش در مقابل دادگاه فرمايشی بازداشت شدگان حوادث اخير بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.
فخرالسادات محتشمی پور همسر دکتر تاج زاده در اين باره در وبلاگ خود می نويسد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خوب ديگه مثل اين که شروع شد
نوبت خانواده زندانيان سياسی است
يا سکوت يا داغ و درفش
اين منطق برايتان آشنا نيست؟

خواهر عزيزمان را همين امروز جلوی دادگاه فرمايشی نيروی انتظامی به اتفاق برادر و همسر برادرش دستگير کردند و جرمشان اصرار برای ديدن عزيزشان بوده است پس از نزديک دو ماه دوری و بی خبری از اصل حالش!

قاضی مرتضوی دادستان تهران روز يک شنبه هفته گذشته پس از دادگاه در جواب وکيل همسرم برای درخواست ملاقات گفته بود بگوييد همين يکی دو روز در همين هفته دادگاه می گذاريم و می آيد تاجزاده و خانواده اش بيايند ملاقات کنند . وکيل گفته بود مرد حسابی صندلی ها که قبل از شروع دادگاه توسط خودتان پر می شود . ايشان لبخندی مرحمت فرموده گفته بود: می گذاريم دادگاه انقلاب که بزرگتر است وآن هفته شد اين هفته و مضحکه آقايان خوشبختانه بدون حضور همسرم برگزار شد .

امروز خانواده ها به شوق ديدار عزيزانشان از ٧ صبح تا حدود يک ساعت پيش پشت در منتظر ماندند و ديدار يار نصيبشان نشد.و در عوض مادر چهار فرزند خردسال دکتر تاجرنيا را بردند . به کجا ؟ خدا داند . دکتر همين چند روز پيش هشدار داده بود و اين مادر با توکل زياد گفته بود : فرزندانمان خدايی دارند که از همه به آنان مهربان تر است .

خداوندا ريشه ظلم را برکن!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016