جمعه 16 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت تنفسی سعيد حجاريان بدتر شده است، بی بی سی

سعيد حجاريان از زمان بازداشت يکبار به بيمارستان منتقل شده است

خانواده سعيد حجاريان از ادامه بازداشت و وخيم تر شدن وضع سلامت او ابراز نگرانی می کند.

زينب حجاريان، دختر آقای حجاريان در گفتگو با بی بی سی فارسی از بدتر شدن وضع تنفسی پدرش خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته خانم حجاريان، مادرش روز پنجشنبه در ملاقات با پدرش متوجه شدت يافتن ناراحتی تنفسی او شده است.

بر اين اساس، وجيهه مرصوصی، همسر سعيد حجاريان در ملاقات پيشين خود متوجه زردی پوست و ناراحتی تنفسی او شد و حال که بعد از دوازده روز دوباره با وی ديدار کرده، وضع مجاری تنفسی او حادتر بوده است.

به گفته زينب حجاريان، پزشک معالج پدرش احتمال می دهد آقای حجاريان به خاطر آلودگی قارچی محيط زندان دچار بيماری سل يا التهاب عفونی مجاری تنفسی شده باشد.

او از مسوولان خواست با آزادی آقای حجاريان امکان برخورداری او را از رسيدگی پزشکان متخصص و پرستاری خانواده فراهم کنند.

زينب حجاريان با اشاره به عوارض جسمی و روحی ناشی از ترور آقای حجاريان در سال ۱۳۷۸ گفت: "پدرم يک فرد بيمار و ناتوان است و هر دفعه که ملاقات داريم شاهد هستيم عوارض جديدی را نشان می دهد. بعد به خانواده می گويند شما نبايد مصاحبه کنيد، بايد سکوت کنيد و اگر مصاحبه کنيد وضع پدر بدتر می شود."

خانم حجاريان همچنين از احتمال حضور پدرش در جلسه روز شنبه دادگاه معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری اظهار بی اطلاعی کرد.

آقای حجاريان قرار بود روز پنجشنبه به همراه گروهی ديگری از بازداشت شدگان در دادگاه حاضر شود که اين جلسه به شنبه موکول شد.

سعيد حجاريان، در سال ۱۳۷۸ در حالی که نائب رئيس شورای شهر تهران بود در برابر ساختمان اين شورا مورد سوئ قصد قرار گرفت و از آن تاريخ به علت آسيب ديدگی سيستم اعصاب مرکزی دچار مشکلات حرکتی و گفتاری است.

او در انتخابات رياست جمهوری اخير از حاميان مير حسين موسوی، يکی از دو نامزد اصلاح طلب بود و پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری به همراه ده ها تن از سياستمداران اصلاح طلب، روزنامه نگاران و معترضان بازداشت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016