یکشنبه 18 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه ادوارتحکيم وحدت: دولت برآمده از کودتا غيرقانونی است نه ما، ادوارنيوز

ادوارنيوز: سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم وحدت) در واکنش به برگزاری دادگاه روز گذشته و حضور احمد زيدآبادی دبيرکل اين سازمان در آن و همچنين انتشار اخبار نگران کننده در مورد وضعيت جسمی عبدالله مومنی سخنگوی اين سازمان، بيانيه‌ای منتشر و در آن تاکيد کرده‌ است «مسئوليت جان زندانيان برعهده فرماندهان و گروگانگيران است».

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجموعه تلويزيونی و نمايش مضحک «بيدادگاه کودتا» روز گذشته نيز از سوی کودتاچيان و متمردان از قانون در قوه قضاييه اجرا شد و تعداد ديگری از فعالان احزاب اصلاح طلب از جمله دبيرکل سازمان دانش آموختگان ايران، دکتر احمد زيدآبادی به اين جلسه آورده‌ شدند.

البته نقد حقوقی جلسه‌ای که بر آن نام دادگاه گذاشته اما در واقع چيزی نيست جز نمايش علنی کينه‌توزی حاکمان مستبد و کودتاچيان نظامی عليه اراده ملت، امری عبث است. دادگاهی که در آن پرده از ماهيت ناقض حقوق بشر حاکميت کنار زده می‌شود و در کيفرخواست قرائت شده رسما اعلام می‌گردد که «افشای موارد نقض حقوق بشر» يکی از شيوه‌های دشمنان آن بوده است.

در چنين دادگاهی که خود نماد بارز حکومت اسلحه و بی قانونی در کشور است به غيرقانونی بودن سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) اشاره رفته و شگفتا ادعايی که تا پيش از اين تنها در ستون‌‌های روزنامه کيهان تکرار می‌شد علنا و در کمال وقاحت در کيفرخواست نيز مطرح می‌شود بدون آنکه هيچ دادگاهی تاکنون حتی اتهامی را نسبت به اين سازمان مطرح کرده يا پرونده آن به واسطه تخلفی در کميسيون احزاب وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفته باشد.

چنين اتهام و ادعايی البته برای ما نگران کننده نيست؛ هنگامی که محاکم دادگستری چشم بر اعمال مجرمانه قاتلان و کودتاگرانی که خون ده‌ها شهروند بی‌گناه را به زمين ريخته‌اند بسته‌ و عوامل خود را برای اخلال در مراسم يادبود شهدا گسيل می‌دارند و در مقابل، آموزش زبان‌های خارجی و تعبيه نرم‌افزارهای ترجمه را جرمی نابخشودنی می‌دانند، ديگر چه جای سخن گفتن از قانون و استدلال‌های حقوقی است.

در پاسخ به اتهام غيرقانونی بودن آيا بايد به اسناد موجود در وزارت کشور، پروانه فعاليت قانونی و ... استناد کنيم يا اينکه بجاست بار ديگر اين اعتقاد خود را در گوش‌های ناشنوای مدعيان عدالت و شجاعت فرياد کنيم که اين دولت برآمده از تقلب و کودتاست که «غيرقانونی» است، حتی اگر بخواهند خون‌های به ناحق ريخته را جوهر تاييد حکم انتصاب آن کنند.

امروز مساله ما پاسخ به ادعای قانونی بودن يا نبودن سازمان ادوار تحکيم وحدت نيست، مساله اصلی نگرانی از حيات و تماميت جسمی آقايان احمد زيدآبادی و عبدالله مومنی دبيرکل و سخنگوی دربند اين سازمان در کنار ساير بازداشت‌شدگان است.

اعلام می‌کنيم که به باور ما همچنان که در بيانيه پيشين نيز اشاره شد، اين زندانيان که خارج از بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های رسمی کشور و خارج از حوزه اقتدار قوه قضاييه، وزارت اطلاعات يا نيروی انتظامی در مکانی نامعلوم و در اختيار نيروهای «سپاه پاسداران» می‌باشند، در واقع گروگان‌هايی هستند که بيش از ۵۰ روز از تاريخ ربوده‌شدن آنها می‌گذرد و تماس‌های تلفنی و قرارهای ملاقات آنان نيز مطابق روال آدم‌ربايان بوده و جز ايجاد ترس و واهمه در خانواده‌ها و به رخ کشيدن قدرت پوشالی گروگانگيران هدف ديگری ندارد.

ما اينک نگران جسم نيمه‌جان عبدالله مومنی هستيم که بر اساس مشاهدات همسرش در جريان ملاقاتی کوتاه با وی، به شدت نحيف شده و بر اثر شکنجه‌های جسمی و روحی توان ايستادن را نيز از دست داده است و تاکيد می‌کنيم که تلاش مذبوحانه گروگانگيران برای اعتراف‌گيری از عبدالله مومنی و عليه او از ساير بازداشت شدگان، پروژه‌ای از پيش شکست خورده است.

ما اينک نگران احمد زيدآبادی هستيم که بار ديگر جايزه محبوبيت و اعجاز قلم‌اش را در روز خبرنگار از سوی کينه توزانی که از سالها پيش در کمين اين قلم آزاده هستند، دريافت کرد.

تماشای تصاوير دبيرکل دربند سازمان، در محکمه‌ای که او را به عنوان تماشاگر به آن آورده و البته در «رسانه‌های دروغ» عنوان متهم به او می‌دهند، اين واقعيت را پيش روی جهانيان گذارد که در کارگاه‌های اعتراف‌گيری حاکميت و در خلوت سلولهای انفرادی که عبارت سياه‌چاله توصيف مناسب‌تری برای آنهاست،‌ با چشمان نگران حقوق انسانها و منافع ملی ميهن چه می‌رود.

سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) يکبار ديگر بر بی ارزش بودن اتهامات وارده و اعترافات منتشر شده تاکيد کرده و با صراحت اعلام می‌دارد مسئوليت حفظ جان زندانيان مستقيما بر عهده فرماندهان اين گروگانگيری بوده و هشدار می‌دهيم که مسئوليت جان زندانی امری نيست که بتوان مانند خون‌های ريخته شده مردم معترض در خيابان بر عهده خود آنان گذارد و بدون شک اعضای اين سازمان در جهت احقاق حقوق و آزادی آقايان احمد زيدآبادی و عبدالله مومنی از هيچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت)
۱۸/۵/۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016