دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايش اسفبار محاکمه مبارزان نماد گويای روند استحاله و تغيير ماهيت نظام است، اطلاعيه مجاهدين انقلاب

ملت شريف ايران
دومين جلسه همايشی که برآن نام دادگاه متهمان کودتای مخملی نهاده اند، روز گذشته برگزار شد. در اين جلسه برخلاف انتظار همگان از متهمان سرشناس جلسه قبل خبری نبود و تعدادی ديگر از اصلاح طلبان و فعالان ستاد انتخاباتی آقای ميرحسين موسوی و اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران و جبهه مشارکت ايران اسلامی در کنار چند متهم به رابطه با سلطنت طلبان و سازمان منافقين و کارکنان سفارت خانه های خارجی نشانده شدند. در اين همايش سياسی بيانيه شماره دو تحت عنوان قسمت دوم کيفرخواست عمومی که در قوانين و عرف قضايی کشور سابقه ندارد، قرائت شد و طی آن همانند ادعانامه عمومی شماره يک، تحليلی کاملاً مشابه افراطی ترين باندهای کشور قرائت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ملت ايران پيش از اين نيز شاهد برگزاری دادگاه هايی با گرايش سياسی به نفع يک جريان خاص سياسی بوده است اما بدون شک دادگاهی که نحوه تشکيل جلسات و اظهارات و حتی در گزينش و چينش متهمان چنان تابع گرايشات حاد سياسی و جناحی برگزار کنندگان باشد که آنان را از رعايت بديهی ترين موازين حقوقی غافل سازد، در تاريخ قضای ايران بی سابقه بوده است. در اين شوی تأسف بار، اعضای تشکل های سياسی رسمی و شناخته شده کشور که به اعتراف خود آقايان آن قدر در جامعه نفوذ و محبوبيت داشته اند، که توانسته اند در جلب حداقل ۱۳ ميليون رأی برای کانديدای خود نقش مؤثری ايفا کنند، در کنار متهمان به عضويت در گروه های سلطنت طلب و منافقين قرار داده شده اند تا به خيال خود افکار عمومی را به يکی بودن ماهيت متهمان قانع ساخته و زمينه های ذهنی و اجتماعی برخورد با مهم ترين و پر طرفدارترين احزاب کشور را فراهم آورند.
گرايش حاد سياسی و عطش قدرت به برگزار کنندگان دادگاه اجازه نمی دهد اين حقيقت را درک کنند که با قرار دادن کسانی که تمام سالهای دفاع مقدس را در جبهه های جنگ تحميلی برای دفاع از کيان کشور و نظام گذرانده اند، و کسانی که سال های عمر خود را قبل و بعد از انقلاب صرف مبارزه برای آزادی و اعتلای اين کشور کرده اند، در کنار متهمان به وابستگی به سلطنت طلبان و منافقان، بيش و پيش از هرچيز سند رسوايی ترتيب دهندگان اين نمايش رسوا است و نشان می دهد که هدف اصلی اين جماعت، کودتا عليه انقلاب و نظام و انتقام کشيدن از مبارزان و مجاهدان راه استقلال و آزادی و سربلندی اين ملت بزرگ است. آنان با محاکمه فعالان ستاد ميرحسين موسوی به اتهام براندازی، در واقع به جامعه پيام می دهند که هر تلاشی برای برگزاری انتخاباتی پر شور، مردمی، آزاد و قانونی را اقدامی عليه امنيت ملی و تلاشی برای براندازی تلقی می کنند. آنان با اين اقدام عملاً به مردم می گويند که نظام را معادل خود می دانند و هر اقدامی در جهت کاهش قدرت و موقعيت خود را اقدام عليه نظام تلقی نموده با آن قاطعانه برخورد می کنند.
به راستی چه کسی گمان می کرد سرداران و جانبازان جنگ تحميلی و مبارزان و مجاهدان سال های انقلاب، به جرم دفاع جمهوريت و اسلاميت نظام، روزی در کنار سلطنت طلبان و منافقان محاکمه شوند؟ و چه کسی تصور می کرد دفاع از جمهوريت و اسلاميت نظام و مقاومت در برابر جريان های اقتدار گرای استحاله طلب، روزی هم عرض طرفداری از سلطنت طلبان و منافقان تلقی می شود؟
چه کسی باور می کرد که روزی فراخواهد رسيد که بيت شريف امام و نزديک ترين و عزيزترين ياران امام، توسط کسانی که غالباًً مورد عتاب و انتقاد امام بودند، به حاشيه رانده شده و يا به همکاری و يا همراهی با بيگانه متهم شوند؟
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران برگزاری نمايش اسفبار محاکمه مجاهدان و مبارزان جبهه های انقلاب اسلامی و جنگ تحملی و اصلاح طلبان امروز را نماد گويا و واضحی از روند استحاله و تغيير ماهيت نظام تلقی کرده و با تمام توان خود در کنار شخصيت های نامدار انقلاب و نظام و مراجع آگاه و عالمان راستين دين و نيروهای سياسی اصلاح طلب و همراه با ملت بزرگ و آگاه ايران عليه کودتا گران، به مبارزه برای دفاع از اصالت ها و ماهيت اسلامی و مردمسالار نظام ادامه خواهد داد.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران
۸۸/۵/۱۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016