سه شنبه 20 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده کاوه مظفری به رئيس قوه قضائيه، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: بيش از يک ماه از بازداشت کاوه مظفری از کنشگران کمپين يک ميليون امضاء که در ۱۸ تير دستگير شد،‌ می گذرد. علی رغم تاکيد رئيس قوه قضائيه به رسيدگی به وضعيت بازداشت شدگان اخير، همچنان وضعيت پرونده کاوه و بسياری از بازداشت شدگان مشخص نيست. با وجود آنکه به همين منظور وی در نامه ای سرگشاده به رئيس قوه قضائيه، ضمن اشاره به موارد نقض حقوق شهروندی و مغاير با قانون در طول مدت بازداشت، خواهان رسيدگی به وضعيت پرونده خود شده است. متن نامه در زير آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای هاشمی شاهرودی، ‌رياست محترم قوه قضائيه

با سلام و احترام

اينجانب کاوه مظفری از جمله آن شهروندانی هستم که در تاريخ ۱۸ تيرماه ۱۳۸۸ توسط ماموران امنيتی دستگير شده و هم اکنون در زندان اوين بازداشت هستم. بعد از گذشت حدود يک ماه که از صدور قرار بازداشت موقت اينجانب توسط آقای حيدری فرد، داديار شعبه يکم امنيت دادسرای انقلاب اسلامی تهران می گذرد، هنوز علت دستگيری به من اعلام نشده و متن کپی شده تفهيم اتهام اينجانب نيز حاوی دلايل مشخصی نبوده است. به عبارت ديگر، طی اين مدت هيچ گاه مصاديق اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" با ادعای مواردی هم چون "برهم زدن نظم عمومی" يا حتا "تخريب اموال عمومی" که به طور يکسان برای همه بازداشت شدگان آن روز کپی شده بود،‌ به اينجانب اعلام نگرديد.

در مراحل بازجويی نيز که با چشم بند انجام گرفت،‌نه تنها اشاره ای به اين مصاديق اتهامی نشد، بلکه سوالات بازجو به موضوعاتی خارج از تفهيم اتهام از جمله مسائل خصوصی و عقيدتی اختصاص داشت. اگر چه تبليغ می شود که در بازداشتگاه اوين خبری از ضرب و شتم و خشونت فيزيکی نبوده است، ‌اما مسلما مواردی که متضمن خشونت روانی و فشار روحی بر متهم است از مصاديق مشخص نقض حقوق شهروندی است.

جناب آقای هاشمی شاهرودی،

در حال حاضر که يک ماه از بازداشت موقت اينجانب می گذرد، با وجود پايان يافتن مراحل بازجويی و تحقيق، و با توجه به دستور جنابعالی مبنی بر رسيدگی به وضعيت بازداشت شدگان اعتراضات اخير و هم چنين وعده دادستان کل کشور درباره تعيين تکليف تا نيمه شعبان، هم چنان در وضعيت بلاتکليف به سر می برم و متاسفانه گويا شعبه امنيت دادسرای انقلاب نيز در اين وضعيت بلاتکليف سهيم است و رويه نامتعارفی برای مديريت بحران بازداشتی های اخير ندارد.

جناب آقای هاشمی شاهرودی،

با وجود آنکه در اين مدت مسئولان قضايی، امنيتی،‌ و انتظامی نتوانستند در مواجهه با مسائل پيش آمده سياستی متعارف، منصفانه، ‌و بی طرفانه را اجرا کنند. اما اميدوارم که در واپسين روزهای تصدی جنابعالی بر مصدر رياست قوه قضاييه بتوانيد با اتخاذ تدابير لازم جهت مديريت بحران های قضايی موجود، ‌اصل حقوق شهروندی را که يکی از مبانی شعار "توسعه قضايی" دوران شما بود،‌ رعايت کنيد.

بدين منظور، خواهان رسيدگی عادلانه و تخفيف قرار بازداشت موقت خود همانند بسياری از شهروندانی هستم که در بحران بلاتکليفی دادسرای انقلاب تهران گرفتار آمده اند.

کاوه مظفری، زندان اوين، ۱۹ مرداد ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016