سه شنبه 20 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفارهرندی: حضور من در کيهان يا اطلاعات در حد گمانه‌زنی است، می‌دانيم در هر سايتی با چه کسانی روبرو هستيم، فارس

خبرگزاری فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخبار موجود درباره حضورم در روزنامه‌های کيهان يا اطلاعات تنها گمانه‌زنی است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، محمدحسين صفارهرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی پيش از ظهر امروز در حاشيه مراسم افتتاحيه دوازدهمين کنگره سراسری اعضای اتحاديه جامعه اسلامی دانشجويان که در دانشکده علوم‌حديث شهرری برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص سرانجام طرح ساماندهی سايت‌های اينترنتی، اظهار داشت: کارهايی که در اين زمينه بر عهده وزارت ارشاد بود انجام شد و هزينه‌های زيادی نيز نداشت چون مقرر بود که شناسنامه سايت‌ها از سوی گردانندگان آنها اعلام شود و اين اطلاعات را نيز ذخيره کرديم و نتيجه اين کار اين است که می‌دانيم در هر سايتی با چه کسانی روبرو هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در طرح ساماندهی اينترنتی قرار نبود به فردی مجوز فعاليت داده شود و بر همين اساس هزينه‌های زيادی صرف نشد، اما مجلس شورای اسلامی طرح ديگری را دنبال می‌کند که در آينده بايد با اين قاعده جديد کارها پيش برود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه طرح ساماندهی سايت‌های اينترنتی مصوبه دولت بود و حالت قانون نداشت، ادامه داد: اين طرح اهداف خود را به‌خوبی پيش برد، در حاليکه در زمينه نظارت بر سايت‌های اينترنتی در کشور دست خالی بوديم اما همين مصوبه را در دستور کار قرار داديم و کار را پيش برديم و مجلس نيز علی‌رغم اينکه می‌توانست آنرا رد کند، با اين مصوبه همکاری کرد.
صفارهرندی در ادامه گفت: بر مبنای اين مصوبه دولت، نظارت بر سايت‌های اينترنتی را پيش برديم و در اين زمينه کميته نظارت و بررسی که با حضور برخی وزرا تشکيل شده بود، کارها را دنبال کرد و تلاش کرديم در مسير ملايمت پيش برويم، هرچند که در برخی موارد توصيه و تذکر نيز داده می‌شد و در موارد بسيار اندکی مجبور به فيلترينگ بعضی از سايت‌ها شديم.
وی در ادامه در پاسخ به سوال ديگری در خصوص فعاليتش در دوران پس از وزارت ارشاد يادآور شد: پيش از اين گفته بودم که روزنامه‌نگاری گمشده اين سال‌های من بود اما اخبار موجود در خصوص حضورم در روزنامه کيهان و همچنين روزنامه اطلاعات تنها گمانه‌زنی است و هيچ صحبتی در اين زمينه با من نشده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:‌ برخی دلشان می‌خواهد که در اين مجموعه‌ها باشم و برخی ديگر در اين زمينه تخيل می‌کنند.
صفارهرندی در خصوص برنامه‌های آينده‌اش برای سال‌های بعد خاطرنشان کرد: بنده اهل تدبير برای به عهده گرفتن مسئوليت‌هايی که در سال‌های گذشته به من واگذار شده نبوده‌ام،‌بلکه محکوم به تقدير بودم و اکنون که حدود ۳۰ سال سابقه کار دارم، ديگر بازنشسته هستم.
صفارهرندی در پايان در خصوص قبول پيشنهادهای احتمالی برای ادامه همکاری در سمت‌های اجرايی در دولت اظهار داشت: من بارهای خود را در دولت به زمين گذاشته‌ام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016