چهارشنبه 21 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی: نامه کروبی به هاشمی مبانی قابل قبولی ندارد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس درباره مصاديق نامه کروبی به هاشمی گفت: قاضی مرتضوی از فرزند کروبی در اين باره سوال کرد که وی گفت که تنها استنادهای پدرش در اين زمينه، تماس های تلفنی با دفتر روزنامه اعتماد ملی بوده است.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، علاء الدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشيه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به برخی از سوالات آنان درباره مسائل مختلف پاسخ گفت: وی در پاسخ به سوالی درباره گزينه های احتمالی وزارت اطلاعات به دولت دهم گفت: دولت در اين زمينه با کميسيون امنيت ملی رايزنی نداشته است و ما منتظر هستيم تا با توجه به شاخصه‌های که رئيس جمهور محترم در فراکسيون اصولگرايان درباره انتخاب وزراء مطرح کردند گزينه خود را برای وزارت اطلاعات معرفی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اينکه آيا در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس درباره وضعيت ۳ آمريکايی بازداشت شده بررسی صورت گرفته است يا خير اظهار داشت: آمريکايی‌ها بر خلاف همه مقررات بين المللی به نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در عراق حمله کردند و تمامی ديپلمات‌های ما را به مدت ۳۰ ماه بازداشت کردند.
وی تاکيد کرد: که نبايد انتظار داشت افرادی که به صورت غير قانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ايران شدند به زودی آزاد شوند از اين رو پس از بررسی‌های انجام شده در رابطه با اين افراد کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی اعلام نظر می‌کند.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس همچنين از بازديد اعضای اين کميسيون از زندان اوين خبر داد و گفت: بعد از ظهر امروز از زندان اوين بازديد خواهيم کرد و اکثر بازداشت شدگان ديدار می‌کنيم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعيت تاج زاده و حجاريان گفت: اگر امروز در بازديد از زندان اوين برسيم از وضعيت با تاج زاده ملاقات خواهيم کردم.
وی با اشاره به حضور همسر تاج زاده و همسر ميردامادی در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: در اين جلسه در مورد سلامتی اين افراد سوالاتی کرديم که آنان درباره وضعيت بازداشت شدگان خود گزارشی دادند که موارد آن در کميته پيگيری مسائل اخير بررسی خواهد شد.
وی همچنين گفت که عليرضا بهشتی و مرتضی الويری از مشاوران کانديداهای اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوری دهم با حضور در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نقطه نظرات خود را ارائه کردند و قرار شد که ليستی کاملی از اسامی افراد بازداشت را به کميسيون ارائه کنند که علی رغم گذشته سه روز هنوز مشخصات اين افراد را ارائه نکرده اند.
بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری مبنی بر اينکه در بازديد از محل حجاريان امکان حضور خبرنگاران به وجود بيايد گفت که آمادگی اين را داريم که در بازديد از حجاريان چند خبرنگاران را برای بازديد از وی به آنجا ببريم.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مصاديق نامه کروبی به هاشمی گفت: موارد نامه کروبی مبانی قابل قبولی ندارد چرا که در اين رابطه پس از سوال از قاضی مرتضوی وی گفت که درباره موارد کروبی از حسين کروبی فرزندش سوالاتی شده است که وی تنها استنادهای پدرش را در اين زمينه تماس های تلنفی با دفتر روزنامه اعتماد ملی بيان کرده است.
وی ادامه داد: اگر مبانی نامه کروبی فقط چند تماس تلفنی به دفتر اعتماد ملی باشد پايه بسيار سستی است که جای تاسف دارد چرا که ممکن است تماس های متعددی با يک روزنامه گرفته شود اما مبانی محکم و مستدلی به حساب نمی‌آيد.
رئيس کميسيون امنيت ملی همچنين اعلام آمادگی کرد که اگر کروبی مستنداتی دارد برای پيگيری به کميته حوادث اخير در کميسيون امنيت ملی ارائه کند تا به آن رسيدگی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016