دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: صحت و سقم نامه کروبی بررسی شود، جام جم آنلاين

رئيس مجلس با اشاره به نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی و طرح برخی مسائل در اين نامه گفت: «کميته ويژه مجلس پس از اغتشاشات مسائل را بررسی کرد و بايد صحت و سقم مسائل مطرح شده را ديد».

علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه به مناسب روز خبرنگار با خبرنگاران پارلمانی نشست صميمی داشت و مشکلات و اظهارات خبرنگاران را در زمينه های مختلف گوش داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی پس از بيان نقطه نظرات خبرنگاران درخصوص نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی گفت: «کميته ويژه مجلس که پس از قضايای اخير در مجلس تشکيل شد بررسی‌های لازم را انجام داد و مسايلی که مطرح شده بايد صحت و يا سقم آن را ديد».

وی افزود: «کميته ويژه مجلس بررسی جامعی را انجام داده و ما بايد گزارش آن را بررسی کنيم».

لاريجانی تاکيد کرد: «مجلس شورای اسلامی از روزهای اول بوجود آمدن اين قضايا بخصوص از زمان حادثه کوی دانشگاه به اين مسائل توجه کرد. همچنين ما به مسائل بازداشتگاهها توجه خاصی داشتيم. اين کميته فعال است و در چارچوب قانون به کار خود ادامه می‌دهد».

رئيس مجلس با اشاره به اظهارات يکی ديگر از خبرنگاران که بازداشت تعدادی از خبرنگاران را مطرح کرده بود، گفت: «ما موضوع خبرنگاران بازداشتی را پيگيری می‌کنيم و به کميته ويژه مجلس يادآوری خواهم کرد».

لاريجانی همچنين با اشاره به اظهارات يکی ديگر از خبرنگاران در خصوص عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زيان آور برای خبرنگاران توسط سازمان تامين اجتماعی و تفسيرهای متفاوت اين سازمان از قانون گفت: «اينجانب از جواد آرين منش نايب رئيس کميسيون فرهنگی مجلس می‌خواهم تا با دعوت از مسئولين سازمان تامين اجتماعی در جلسه اين کميسيون و ديگر مسئولين اين موضوع را پيگيری کرده و قانون را اجرا کنند».

وی افزود: «طرح جامعی درخصوص اطلاع رسانی و خبررسانی در مجلس در حال تدوين است و ما قبول داريم که يک به هم ريختگی در اين زمينه وجود دارد و بايد مشکلات را رفع کرد».

لاريجانی با اشاره به اظهارات يکی ديگر از خبرنگاران که خواستار پيگيری لاريجانی و برادارانش برای آزادی مصطفی تاج زاده و سعيد حجاريان شده بود، گفت: «اينکه شما می‌گوييد ما سه برادر پنجشنبه‌ها مسائل کشور را تحليل می‌کنيم بايد بگويم که ما ۵ برادر هستيم و نمی‌دانم که شما از کجا می‌دانيد که ما برادران می‌نشينيم شرايط کشور را تحليل می‌کنيم. ما مسائل بوجود آمده را پيگيری کرديم و پيگير اين مسائل هستيم و اميدواريم مشکلات حل شود».

لاريحانی در ابتدای سخنان خود به اهميت رسانه‌ها و وظايف خطير خبرنگاران در کشور اشاره کرد و همچنين وقايع بوجود آمده بعد از انتخابات در کشور را يادآور شد و وظايف رسانه‌ها در اين شرايط را تشريح کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016