چهارشنبه 21 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقام‌های انگليسی: در هيچ توطئه‌ای عليه ايران مشارکت نداريم، ايلنا

سخنگوی دولت انگليس مدعی شد که محاکمه کارمند سفارت اين کشور در تهران که به جاسوسی و تحريک ناآرامی‌های اخير متهم شده است، ناشی از «سوء‌تعبير فاحش» از وظايف کارمندان سفارتخانه‌های خارجی است.


ايلنا: وزارت خارجه انگليس گفت که اين کشور تصميمی برای تحريک انقلاب در ايران يا هر گونه اقدام تضعيف کننده ديگری ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از بی‌بی‌سی، سخنگوی دولت انگليس گفت که محاکمه کارمند سفارت اين کشور در تهران که به جاسوسی و تحريک ناآرامی‌های اخير متهم شده است، ناشی از «سوء‌تعبير فاحش» از وظايف کارمندان سفارتخانه‌های خارجی است.
وزارت خارجه انگليس مدعی شد که محاکمه «حسين رسام» بر پايه «سوء‌تعبيری فاحش از آنچه در برگيرنده فعاليت مشروع برای سفارتخانه‌ها و کارمندان خارجی و محلی آنها در هر کشوری در جهان است» شکل گرفته است.
«ديويد ميليبند»، وزير خارجه انگليس نيز اتهامات عليه حسين رسام را غير قابل توجيه خوانده است.
در جريان حوادث بعد از انتخابات رياست‌جمهوری ايران، ۹ کارمند سفارت انگليس در تهران دستگير شدند که هشت تن آنها بعدا آزاد شدند.
سخنگوی وزارت خارجه انگليس نيز گفت که برای ديپلمات‌ها ضروری است که به‌طور کامل کشوری را که در آن ماموريت دارند، درک کنند و تنها راه اين‌کار ملاقات با سياستمداران از همه جناح‌ها، روزنامه‌نگاران و ساير چهره‌های دولتی است.
وی افزود: «برای کمک به انجام اين وظيفه، کاملا طبيعی است که کارمندانی محلی داشته باشند که تجربه آنها به ديپلمات‌ها امکان می‌دهد حوادث را درک کنند و به آنها کمک کنند با افراد صاحب نفوذ ملاقات کنند.»
اين مقام انگليسی ادامه داد: «يک فرد می‌تواند ايرانی مفتخر و وطن‌پرست باشد و در عين‌حال برای سفارتخانه خارجی نيز کار کند؛ هيچ تناقضی ميان اين دو وجود ندارد.»
سخنگوی وزارت خارجه انگليس همچنين گفت: «لندن در هيچ توطئه‌ای برای تضعيف جمهوری اسلامی ايران از طريق انقلاب مخملی يا از هر طريق ديگر مشارکتی ندارد.»
وی افزود که اتهام‌نامه (کيفرخواست) شاهدی برای تائيد اين فرضيه ارائه نمی‌کند.
ايران بارها به قدرت‌های خارجی به‌ويژه انگليس و آمريکا نسبت به مداخله در امور داخلی اين کشور هشدار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016