شنبه 24 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع مخالفان کروبی برگزار نشد، گفت‌وگوی دويچه وله با محمد جواد حق‌شاس، مديرمسئول اعتماد ملی

* استمداد مدير مسئول روزنامه اعتماد ملی از دادستان، فرمانده نيروی انتظامی و استاندار تهران برای تامين امنيت اين نشريه بی پاسخ نماند. از ساعت سه و نيم شنبه، يک خودرو و يک ون نيروی انتظامی، از دفتر روزنامه محافظت می‌کنند.

مخالفان کروبی قصد داشتند روز شنبه ساعت ۴ جلوی روزنامه اعتماد ملی تجمع کرده و افشاگری وی در زمينه تعدی و تجاوز به بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را محکوم کنند. به نقل از کارکنان اعتماد ملی، به‌جز ماموران محافظ پليس، کس ديگری جلوی دفتر نشريه ديده نمی‌شود.

گفتگو با محمدجواد حق‌شناس، مدير مسئول اعتماد ملی:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دويچه‌وله: تهديد مشخصی عليه روزنامه شده است؟
جواد حق‌شناس: آقای احمد خاتمی، در نماز جمعه ديروز، نامه آقای کروبی به آقای هاشمی را محکوم کرد و خواهان برخورد نظام با آقای کروبی شد. بعد از نماز جمعه تعدادی از مردم شعار داده و گفتند شنبه بعد از ظهر جلوی اعتماد ملی تجمع می‌کنند.

الان چه خبر است؟
الان سه بعد از ظهر است و هنوز خبری نيست. من نامه‌ای به دادستان تهران، آقای مرتضوی و سردار رجب زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارسال کردم و درخواست کردم برای تامين امنيت همکاران روزنامه دستورات لازم را بدهند.

اقدامی کرده‌اند؟
نه. هنوز کاری نکرده‌اند. من به آقای تمدن استاندار محترم تهران نيز تلفن کردم ولی موفق به صحبت نشدم. موضوع را به دفترشان منعکس کردم. اين نگرانی در بين همکاران من وجود دارد که قرار است ساعت چهار چه خبر شود.

يعنی حتی يکی دو مامور انتظامی نفرستاده‌اند که مراقب اوضاع باشند؟
نه. خبری نيست.

گردش کار مانند هميشه است؟ همکاران همه سر کار هستند؟
گردش کار مختل نشده اما همه نگران هستند. ما به تعدادی از همکاران خانم گفته‌ايم امروز مرخصی باشند.

فکر می‌کنيد نتيجه اين تهديدها چه خواهد شد؟
مسئولان در صدد ايجاد آرامش در جامعه‌اند و بايد تمهيدات لازم را انديشه کنند. آنچه آقای کروبی طرح کرده، چيزی نيست که در خيابان حل و فصل شود. اين نيازمند رسيدگی قانونی است. هيات تفحص مجلس، قوه قضاييه يا بازرسی کل کشور و مواردی از اين دست بايد به مسئله رسيدگی کنند و پاسخ آقای کروبی را بدهند. در نتيجه موافقان و مخالفان اين نظر، نبايد برای اين موضوع در خيابان‌ها موضعگيری کنند.

اگر به فرض اتفاقی افتاد، چه خواهيد کرد؟
کار خاصی نمی‌توانيم بکنيم. اميدواريم ماموران درخواستی را که از آنها به شکل رسمی شده و حتی انتشار يافته، جدی بگيرند.

از زمان انتشار اين نامه، در رويکرد مردم به روزنامه اعتماد ملی تغييری رخ داده؟ تيراژ بالاتر رفته؟
نه تيراژ با وجود تقاضای زياد، بالاتر نرفته اما تلفن‌های زيادی به عنوان موافق و مخالف به دفتر روزنامه می شود.

درآينده مسائل مربوط به اين سوژه را در روزنامه به شکل گزارش و مصاحبه و خبر کار خواهيد کرد يا مسئله را اقای کروبی مستقلا دنبال خواهند کرد؟
ما زمان نوشتن نامه آقای کروبی، اين خبر را کار کرديم و در بازخورد ماجرا نيز صحبت‌ها و اظهارنظرهای اقای لاريجانی را پوشش داديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016