پنجشنبه 29 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‌فرمانده نيروی انتظامی: ‌نيروی انتظامی از اغتشاشگران به زور اعتراف نگرفت، فارس‌

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: برخی‌ها می‌گويند نيروی انتظامی از متهمان به زور اعتراف گرفته است که بنده در پاسخ آنها می‌گويم، از خانم کلينتون که کسی اعتراف نگرفته است که به راحتی همه مسائل را باز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم ظهر امروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامی استان قم که در سالن اجتماعات نيروی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌های اخير عليه کشور گفت: زمانی که آشفتگی‌ها و ناهنجاری‌هايی در اجتماع رخ می‌دهد، کارهايی پيش می‌آيد که بی‌گناه و گناه‌کار آسيب می‌بينند و مانند سيل همه را می‌برد و قابل تبعيض نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در اين شرايط تضييع حقوق مردم بی‌شک وجود دارد که بايد علت اساسی آن را پيدا کرد و فهميد که چه کسانی آن را ايجاد کردند.
احمدی‌مقدم با بيان اينکه بايد سرمنشاها را پيدا کرد گفت: کسانی که اين فتنه‌ها را می‌کارند بايد پيدا کرد نه اينکه مقصر را نيروی انتظامی معرفی کرد. در زمانی که خانه‌ای آتش بگيرد، ماموران آتش‌نشانی تلاش می‌کنند تا آن آتش را با کمترين خسارت و در کوتاه‌ترين زمان ممکن خاموش کنند، حال ممکن است اين آتش بر اثر تخريب کامل خانه و يا با آب خاموش شود.
فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: بايد از ابزار و روش‌های جديد استفاده کنيم تا بتوانيم بيشترين خدمات را به مردم ارائه کنيم. بايد صبور باشيم و اگر جايی اجتماع شده پرخاشگری نکنيم و سعی شود با بهترين روش با موضوع برخورد کرد.
احمدی‌مقدم با بيان اينکه بايد از کارهايی که موجب ترويج توطئه‌گران می‌شود، جلوگيری کرد گفت: يک حادثه اجتماعی نياز به برخورد مدبرانه دارد تا بتوان با آن مقابله کرد.
وی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی گفت: امروزه کوچکترين موضوع در بزرگترين سايت‌ها و رسانه‌ها خبر شده و بهترين روش در اين امر اطلاع‌رسانی شفاف از سوی پليس است تا مردم اعتماد کنند.
فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: از زمانی که اتفاقات پس از انتخابات آغاز شد، ما بر آن شديم که اطلاع‌رسانی دقيق را داشته باشيم تا اجازه ترويج توطئه‌ و دروغ‌پردازی به رسانه‌های بيگانه را ندهيم.
احمدی‌مقدم گفت: دشمنان تنها می‌خواهند امنيت در کشور از بين برود و هيچ هدف ديگری را دنبال نمی‌کنند که بايد در اين زمينه هوشيار بود.
وی با اشاره به بيان صحبت‌های مطرح شده در مورد تقلب در انتخابات از سوی برخی گروه‌های سياسی گفت: اينها که اينقدر گفتند تقلب صورت گرفته امروز شاهد هستيم خود اعتراف می‌کنند که هيچ تقلبی نبوده است. از سوی ديگر برخی‌ها می‌گويند نيروی انتظامی از متهمان به زور اعتراف گرفته است که بنده در پاسخ آنها می‌گويم، از خانم کلينتون که کسی اعتراف نگرفته است که به راحتی همه مسائل را باز می‌کند.
وی گفت: توطئه‌ها ‌عليه کشور ادامه دارد و ممکن است به صورت گوناگون بروز کند و لازم است همگان در اين زمينه هوشيار بوده و با قدرت در برابر اين توطئه‌ها ايستادگی کنيم.
احمدی‌مقدم تصريح کرد: ملت ما امروزه توانست با قدرت از اين مرحله عبور کند و گره‌ها در حال آشکار شدن است.
فرمانده انتظامی کشور گفت: در جريانات اخير شايد ما مشکلاتی داشتيم، اما شجاعانه به آنها اعتراف می‌کنيم و قرار نيست که همه چيز خوب باشد.
وی افزود: بايد امنيت در جامعه برقرار باشد و برقراری امنيت نيز خواسته مردم است که پليس با تمام توان به آن اهتمام دارد.
احمدی‌مقدم در پايان بر گسترش دوره‌های بصيرت در نيروی انتظامی تاکيد کرد و گفت: اين دوره‌ها اثرات بسيار مناسبی را در ميان نيروها دارد و بايد گسترش يابد.
فرمانده انتظامی کشور افزود: در جريانات اخير کشور بسياری از کسانی که اهل فن بودند نيز نمی‌توانستند حق را از باطل تشخيص دهند چه برسد به مامور ما، که اين دوره‌ها می‌تواند کمک بسياری در رشد مسائل دينی در ميان ماموران داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016