پنجشنبه 29 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنايات ارتکابی در ايران تحقيق بين المللی را ايجاب می کند، فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران

در پی نامه مورّخ ۲ ژوئيه (۱۱ تير) فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران خطاب به آقای بان کی مون دبيرکل سازمان ملل متحّد که طّی آن اعزام يک فرستاده ويژه به ايران به منظور تحقيق در باره قتل و شکنجه و بازداشت های خودسرانه در پی انتخابات متقّلبانه رياست جمهوری, فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران امروز طّی نامه سرگشاده ای از خانم ناوانه تم پيلای کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درخواست کردند که تحقيق در باره جنايات ارتکابی را خود وی به عهده بگيرد و بدين منظور هرچه زودتر راهی ايران شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نامه خاطر نشان شده است که انتشار گزارش کميساريای حقوق بشر سازمان ملل در باره وضعیّت حقوق بشر در ايران ملازمه با انجام تحقيقات همه جانبه در باره رقم واقعی کشته شده گان, اعمال شکنجه و بدرفتاری در باره بازداشت شده گان که تا کنون حداقّل به مرگ سه زندانی انجاميده, تعداد و شرايط بازداشت صدها تن که بيش از دو ماه است که در زندان های رسمی و غير رسمی جمهوری اسلامی به سر می برند, انجام تحقيقات از زندانيان و خانواده های آنان که زير فشار و تهديد مستمّر شبکه های اطلاعاّتی- قضايی هستند, چگونگی برگذاری محاکمه های نمايشی طّی هفته های اخير .... دارد.

همچنين با ياد آوری فشارهای که طّی ماههای گذشته بر کانون مدافعان حقوق بشر اعمال کرده اند و از جمله بستن و مهروموم کردن دفتر کانون, بازداشت عبدالفتاح سلطانی و محمدعلی دادخواه, از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرده ايم که در جريان بازديد از زندان اوين با آقايان سلطانی و دادخواه ملاقات کنند و هم با ديگر اعضای کانون مدافعان حقوق بشر که علی رغم تهديد و فشار مستمّر همچنان به فعاليت های خود ادامه می دهند به گفتگو بپردازند.

عبدالکريم لاهيجی
رئيس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران
نايب رئيس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016