سه شنبه 3 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفايی فراهانی: بايد در جامعه سياسی ايران دگرگونی رخ دهد، ايلنا

صفايی فراهانی در پاسخ به اين پرسش که رفتار بازجوها با شما در زندان چگونه بود؟ گفت: دو بخش بود. اجازه بدهيد بخش اول را نگويم اما بخش دوم خوب بود و از آن رضايت دارم.


عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت درباره آينده سياسی خود گفت:با اين بحث‌ها و داستان‌هايی که امروز ديدم و توضيحاتی را که شنيدم معتقدم اگر يک دگرگونی در جامعه سياسی ايران رخ ندهد مشکلات يکی دو تا نخواهد بود و شخصا با چنين شرايطی فعاليت سياسی نخواهم کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا محسن صفايی‌فراهانی در حاشيه چهارمين جلسه رسيدگی به اتهامات متهمان بازداشت شده حوادث اخير در خصوص طرح تقلب در انتخابات اخير گفت: در مورد تقلب در دفاعيات خود هم آورده‌ام که با توجه به اقدامات دولت نهم در چهار سال گذشته و انواع و اقسام وام‌هايی که به روستائيان داده بود يا به مناطق حاشيه‌نشين شهرها کمک کرده بود و يا به بيش از يک ميليون خانوار آمدند زمين ۹۹ ساله داده بود و حداقل به ۲۰ ميليون نفر نيز سود سهام داده بود از قبل محرز بود که با يک اختلاف بالايی دولت موجود پيروز معرفی می‌شود و نيازی به تقلب در انتخابات نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين پرسش که از سوی دادستانی تهران اعلام شده برخی از احزاب خصوصا مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب در آشوب‌های خيابانی نقش داشتند اظهار کرد: تا جايی که من اطلاع دارم حزب مشارکت غير از دو اطلاعيه‌ای که در حمايت از موسوی داده بود يکی در رابطه با حمايت در انتخابات و يکی اطلاعيه در ۲۴ خرداد ماه، اطلاعيه ديگری نداده است و در مدت بازجويی‌هايم نيز غير از اين دو بيانيه به من بيانيه ديگری نشان ندادند.
اين عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در پاسخ به اين پرسش که آينده سياسی خود را چگونه می‌بينيد اظهار داشت: با اين بحث‌ها و داستان‌هايی که امروز ديدم و توضيحاتی را که شنيدم معتقدم اگر يک دگرگونی در جامعه سياسی ايران رخ ندهد مشکلات يکی دو تا نخواهد بود. بنده نيز استحاله فرهنگی و سياسی در متن‌هايم آورده‌ام و معتقدم اگر به اين مسائل توجه نکنيم فعاليت کردن در ايران با کارشکنی مواجه خواهد بود و شخصا با چنين شرايطی فعاليت سياسی نخواهم کرد.
صفايی فراهانی در پاسخ به اين پرسش که رفتار بازجوها با شما در زندان چگونه بود تصريح کرد: دو بخش بود. اجازه بدهيد بخش اول را نگويم اما بخش دوم خوب بود و از آن رضايت دارم.
وی هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش که اعتراض به نتايج انتخابات بنا به چه دلايلی بود گفت: من نه اعتراضی کرده و نه در هيچ راهپيمايی شرکت کردم و هيچ راهپيمايی را نيز تائيد نکردم و عموما به اين‌گونه راهپيمايی‌ها در جوامع جهان سوم که احزاب و سنديکاها پا نگرفته‌اند اعتقادی ندارم چرا که آن را نمی‌توان کنترل کرد و در انتها به اغتشاش منجر خواهد شد.
صفايی فراهانی در بيان علل حمايت خود از موسوی اظهار داشت: من به دليل اين‌که حزب مشارکت موسوی را انتخاب کرده بود به آن احترام گذاشتم من موسوی را می‌شناختم و معتقدم در زمينه اقتصاد دولتی و سيستم بين‌الملل از احمدی‌نژاد تندتر است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اين‌که ارزيابی شما از تشکيل جبهه سياسی توسط موسوی چيست اظهار داشت: از اين موضوع اطلاعی ندارم می‌دانيد که از ۲۴ خرداد ماه تاکنون در بازداشتگاه به سرمی‌برم و به دليل اين‌که هيچ اطلاعاتی به ما نمی‌رسد از چيزی خبر ندارم.
خبرنگاری با بيان اين‌که موسوی بعد از جلسه محاکمه اول هيچ موضع‌گيری در اين زمينه نکرده اما به دنبال تشکيل پايگاه اجتماعی است که فراهانی در پاسخ گفت: اينها شوخی است کشورهای توسعه يافته و در حال توسعه به دليل اين‌که می‌خواهند نشان بدهند حرکت‌های اجتماعی مردم را متوجه می‌شوند نهادهايی را تشکيل می‌دهند. من به دولت انتقاد دارم و معتقدم که اگر مشکل احزاب را به گونه‌ای حل می‌کرد که احزاب هدايت می‌شدند اين مشکلات پيش نمی‌آمد نه اين‌که احزاب را به حال خود رها کرده و حالا بگويد اين فرد حزبی وابسته به بنياد سورس است. هيچ حزبی سازمان اطلاعاتی ندارد که بتواند عضو خود را شناسايی کند اين کار نظام است که بيايد به احزابی که مجوز داده کمک کند تا در همان حالت فعاليت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016