سه شنبه 3 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات حمزه کرمی در دادگاه، مهر

حمزه کرمی يکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ظهر امروز در مجتمع امام خمينی (ره) به دفاع از اتهامات وارده به خود پرداخت .
به گزارش خبرنگار مهر، در چهارمين دادگاه رسيدگی به اتهامات متهمان حوادث بعد از انتخابات که امروز سه شنبه در مجتمع امام خمينی تهران برگزار شد ، حمزه کرمی يکی از اين متهمان بود که به دليل اقدام عليه امنيت ملی کشور، بر هم زدن امنيت عمومی، فعاليت عليه نظام و بيان تقلب در انتخابات، سلب اعتماد مردم به حاکميت، اخلال در نظم عمومی و تشويق اذهان عمومی محاکمه شد .

معاون دادستان تهران در قرائت کيفر خواست از ديگر اتهامات کرمی توزيع شب نامه موج سبز در راستای تشويش اذهان عمومی و استفاده از بيت المال در راستای انتخابات عنوان کرد.

پس از قرائت اتهامات از سوی معاون دادستان حمزه کرمی به بيان دفاعيات خود پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به فعاليت خود در سايت جمهوريت گفت: بنده از جناب قاضی اجازه می خواهم که در ابتدا به انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری اشاره کنم چرا که ريشه اين تخلفات به آن زمان بر می گردد.

کرمی با بيان اينکه اين اظهارات تحت هيچ گونه فشارو اعمال نظری نبوده است، خطاب به حاضران گفت: در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری آقای مهدی هاشمی بنده را به سازمان بهينه سازی مصرف سوخت بردند تا در آنجا مشغول به فعاليت شوم که در خلال کار متوجه شدم که پدر ايشان قصد کانديداتوری دارد و فهميدم فلسفه حضور بنده در آن سازمان چيست.

اين متهم ادامه داد : مهدی هاشمی در انتخابات نهم رياست جمهوری با استفاده از پول بيت المال در راستای فعاليت های انتخاباتی تلاش کرد.

وی در آن دوران با تحت فشار قرار دادن بنده و برخی افراد ديگر به دنبال سند سازی از سوی سازمان بود که در همين راستا شرکت های تبليغاتی نگاه شرق سبز و شرکت تبليغاتی نشر ذره با همکاری آقای مهدی هاشمی دست به سند سازی در راستای استفاده از بيت المال زدند ، پولی که قرار بود برای تبليغات در سازمان بهينه سازی مصرف سوخت استفاده شود.

اين متهم با بيان اينکه دو شرکت تبليغاتی فاکتورهايی را آماده کرده بودند، گفت: شرکت نشر ذره در انتخابات نهم مبلغ ۵۰۰ ميليون تومان پوستر چاپ کرد که از سوی مهدی هاشمی فاکتورهای صوری مبنی بر چاپ يک ميليون کتاب صادر شد در حاليکه ۲۵ هزار جلد کتاب بيشتر چاپ نشده بود. تحت عنوان چاپ کتاب اين پول ها از بيت المال داده شد.

وی با بيان اينکه تحت فشار قرار گرفته تا پول از بيت المال بردارد و سند سازی کند گفت: در آن دوران ۳۲۰ ميليون تومان به من برای هزينه ها داده شد که مبلغی از آن صرف هزينه کارکنان شد و مابقی که نزد بنده را ماند حاضرم به بيت المال برگردانم.

اين متهم با بيان اينکه بعد از انتخابات نهم رياست جمهوری اين عمليات ادامه پيدا کرد گفت: در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ، مهدی هاشمی به من گفت بايد کار رسانه ای قوی راه اندازی کنيم که در همين راستا آقای جاسبی به بنده گفت هر کسی می تواند رئيس جمهور شود غير از احمدی نژاد و در همين راستا سايت جمهوريت با مديريت مهدی هاشمی و سردبيری نوربخش و مسعود مرادی باستانی و با همکاری مقدم و تعدادی از خبرنگاران تشکيل شد.

وی ادامه داد : تشکيل سايت جمهوريت در حالی بود که آقای جاسبی اعلام کرد که از نظرش منصرف شده است و دستور تعطيلی سايت را داد. اما مهدی هاشمی اعلام کرد که سايت بايد به کار خود ادامه دهد که در همين راستا با امکانات روزنامه فرهيختگان با کامپيوتر و پرسنلی که در آنجا کار می کردند و با فشارهای مهدی هاشمی سايت مذکور به سايتی تندرو تبديل شد.

کرمی ادامه داد: در اين سايت اخباری دروغ و غير واقعی و تخريب دولت نهم انجام شد. سايت جمهوريت بر خلاف واقعيت ها شبهه تقلب را ترويج و آن را افزايش داد.

وی با بيان اينکه مهدی هاشمی مطالب تندی را به اين سايت ارائه می کرد، گفت: دو روز قبل از انتخابات مهدی هاشمی مطالب تندی را عليه فرماندهان بسيج، سپاه و برخی ديگر از مقامات ارائه کرد که در همين راستا سايت جمهوريت به افزايش اطلاعات و ايجاد نا اميدی در بين مردم دامن زد تا بتواند از افکار عمومی برای رسيدن به اهداف شوم خود استفاده کند.

اين متهم همچنين در خصوص شب نامه موج سبز گفت: بنده هيچ دخالتی در انتشار و توزيع اين شب نامه نداشته ام.

کرمی در پايان گفت : بنده امروز با ابراز ندامت از کارهای صورت گرفته به صراحت اعلام می کنم که کارهايی که در ايام انتخابات و بعد از آن صورت گرفت در قاعده بازی نبود و متاسفانه دوستان و آقای مير حسين موسوی قاعده اين بازی را تنظيم نکردند.

وی در پايان دفاعيات خود ضمن اعلام ندامت از فعاليتش خطاب به حاضران گفت: بنده خود را مصداق اين اتهامات نمی بينم و اين سايت سردبير داشته است.

کرمی در پايان از رهبر معظم انقلاب خواستار رافت اسلامی در مورد خود شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016