سه شنبه 3 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات مسعود باستانی، روزنامه نگار در دادگاه، مهر

باستانی: با شبکه های رسانه ای ضد نظام ارتباط داشتم

مسعود مرادی باستانی سردبير سايت جمهوريت که به دليل اقدام عليه امنيت ملی و همچنين حضور در اغتشاشات بعد از انتخابات بازداشت شده بود ظهر امروز سه شنبه در جلسه دادگاه به دفاع از خود پرداخت.
به گزارش خبرنگار مهر، اقدام عليه نظام از طريق ارسال اخبار برای شبکه های ضد انقلاب خارج از کشور طی ۴ سال، اقدام عليه کشور و فعاليت در گروه های ضد انقلاب، جاسوسی با ارسال اخبار به نفع گروه های معاند، نشر اکاذيب، توهين به مسئولان از طريق سايت جمهوريت، اختلال در نظم عمومی و حرکات غير متعارف و توزيع شب نامه موج سبز از مهمترين اتهامات وارده به اين متهم است که توسط معاون دادستان قرائت شد.

باستانی پس از تفهيم اتهامات در دادگاه سخن گفت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه طی سالهای گذشته با راديو دويچه وله و سايت روز آنلاين در ارتباط بوده است، گفت: طی همکاری با اين سايت ها و همچنين همکاری با راديو چکاوک و هفته نامه شهرگان اخبار کشور را در قالب ژورناليستی به آنها ارسال می کردم که اغلب مطالب در خصوص وضعيت زنان، مشکلات حقوق بشر، وضعيت زندانيان سياسی و برجسته کردن مشکلات اقتصادی کشور بود.

باستانی افزود: بنده به ازای ارسال مطالب فوق برای اين سايت ها ماهيانه دستمزد دريافت می کردم.

اين متهم گفت: يکی از اين شبکه ها با هدايت شميرانی که در کانادا می باشد از من خواست تا فيلم مستندی در خصوص سنديکای شرکت واحد و به خصوص آقای منصور اسانلو تهيه کنم و ارسال نمايم که در نهايت ۴۰۰ دلار کانادا در قبال اين کار پول دريافت کردم.

وی با بيان اينکه يک سال بعد از همکاری با راديو چکاوک و هفته نامه شهرگان با سايت جمهوريت آشنا شدم ، گفت: بنده پس از آشنايی با اين سايت مطالب را تهيه و به اين سايت می دادم. سايتی که اداره آن بر عهده آقای مهدی هاشمی بود.

سردبير شيفت عصر سايت جمهوريت در ادامه دفاعيات خود گفت: مطالبی که در اين مورد کارمی شد با هماهنگی آقای کرمی و نوربخش بود و محورها و نظرات از طريق اين آقايان به ما اعلام می شد.

باستانی حمله به عملکرد چهار ساله دولت، حمله به شورای نگهبان، بسيج، سپاه، نيروی انتظامی، تضعيف احمدی نژاد، ايجاد شبهه در انتخابات، ارائه آمار ضد و نقيص را از مهمترين برنامه های سايت جمهوريت در ايام انتخابات برشمرد.

اين متهم با بيان اينکه عوامل سايت جمهوريت در يکی از اماکن دانشگاه آزاد مستقر بودند، گفت: بنده شاهد بودم که دستمزد کارکنان به وسيله چک های دانشگاه آزاد تامين می شود.

وی در خصوص حمزه کرمی که متهم رديف دوم دادگاه امروز به شمار می رود ، گفت: بهتر است که آقای کرمی در خصوص سند سازی های مالی به همراه آقای نوربخش بيشتر توضيح دهد.

باستانی در ادامه گفت: سايت جمهوريت در فعاليت های خود قبل از انتخابات به يک سايت عليه دولت تبديل شده بود و اين سايت با مديريت مهدی هاشمی فعاليت می کرد.

اين متهم ارائه شبهه فساد مالی عليه احمدی نژاد را يکی ديگر از برنامه های سايت متبوع خود برشمرد.

وی همچنين در خصوص شب نامه موج سبز گفت: اين شب نامه با تصميم گيری آقايان کرمی، هاشمی و نوربخش منتشر شد به طوريکه مطالب را به بنده دادند و من آن را در قالب سی دی برای انتشار به آقای نوربخش تحويل دادم.

اين متهم در پايان دفاعيات خود ضمن درخواست رافت اسلامی از رهبر معظم انقلاب گفت: بنده خود را جزء آب و خاک و ميهن می دانم و از دادگاه محترم تقاضا دارم تا فرصتی را به بنده دهد بتوانم در راستای اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016