چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مريم باقی: قوچانی با وجود ابلاغ آزادی به دستور دادستان تهران همچنان در زندان است، در صورت ادامه اين روند به همه روش های ممکن متوسل می شويم

مريم باقی همسر محمد قوچانی خبر داد عليرغم صدور قرار وثيقه و تامين آن برای محمد قوچانی از يکشنبه اول شهريورو صدور دستور آزادی وی، دادستان تهران مانع از آزادی وی شده و اتهام جديدی که ظاهرا اتهام مطبوعاتی است متوجه او ساخته است. وی افزود از نظر قانونی نمی توان چنين کاری کرد زيرا برای نگهداری در زندان به بهانه اتهام جديد نياز به صدور قرار بازداشت و تفهيم اتهام و ابلاغ آن به متهم دارد و سپس متهم حق اعتراض به قرار بازداشت دارد . اين در حالی است که قوچانی بدون هيچ دليلی از روز يک شنبه پس از صدور برگه آزادی همچنان در زندان است که از نظر قانونی هر ساعت آن جرم محسوب می شود. از طرفی چگونه ممکن است قوچانی در دو ماه و نيم گذشته در حالی که در زندان بوده اتهام جديدی متوجه او باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر قوچانی اظهار داشت: خبر مجعول خبرگزاری فارس که اين روزها به رسانه اختصاصی برگزار کننده های نمايش های دادگاهی تبديل شده درباره اينکه قوچانی خواستار محاکمه کروبی شده است نشانه ای بر برنامه تشديد فشار عليه يک روزنامه نگار است. نمی دانم نمايندگان مجلس که ادعای دفاع از حقوق ملت و عضويت در خانه ملت را دارند و همچنين قوه قضاييه که وظيفه پشتيبانی از حقوق ملت را دارد چرا دربرابر اين روش ها ساکت اند.
وی اعلام کرد در اين زمينه نامه سرگشاده ای به رئيس قوه قضاييه نوشته و شکايتی را به دادسرای انتظامی قضات تسليم خواهم کرد. همسر قوچانی افزود در صورت ادامه اين روند و مايوس شدن از رسيدگی توسط مراجع داخلی، برای احقاق حقوق خود به همه روش های ممکن متوسل می شويم و گفتگو با تمام رسانه هايی که تاکنون از آنها پرهيز داشتيم و نيز توسل به مجامع بين المللی را نيز حق خود می دانيم.
وی درخصوص خبر خبرگزاری فارس مبنی بر اينکه قوچانی در ديدار با کاظم جلالی عضو کميته ويژه مجلس برای بررسی بازداشتی‌های اخير گفته است کروبی بايد بازداشت شود افزود: منبع اين خبر خبرگزاری دروغزن و مدافع سرکوب فارس است لذا طبق آيه شريفه ۶ سوره حجرات بايد وقتی برای شما خبری آوردند نبايد اعتماد کنيد . بخش ديگری از خبر مربوط به آقای جلالی سخنگوی کميته تحقيق مجلس است و اگر نقل ادعا از سوی ايشان درست باشد معلوم می شود کميته مزبور نه برای تحقيق و دفاع از حقوق قانونی متهمان که برای پشتيبانی تبليغاتی از سناريوی بازداشت ها وفشارها تشکيل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016