سه شنبه 10 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور مهدی کروبی در جلسه امروز هيات سه نفره قضايی، ايلنا

- دادگاه نسبت به اتهامات بازداشت‌شدگان با رعايت موازين قانونی ادامه خواهد يافت
- آنچه که برای دستگاه قضايی محور است اين که دادرسی به صورت عادلانه برگزار شود و فرايند رسيدگی منطبق با قانون و عدل باشد.


معاون اول قوه قضاييه از حضور مهدی کروبی در جلسه امروز هيات سه نفره قضايی پيگيری حوادث اخير خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سيدابراهيم رئيسی در حاشيه مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور در خصوص جلسه روز گذشته هيات سه نفره قضايی که قرار بود در آن نامه مهدی کروبی بررسی شود اظهار داشت: نامه مهدی کروبی در جلسه مطرح و مقرر شد ايشان در جلسه امروز اين هيات حاضر شده و استنادات خود را ارائه دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون اول قوه قضائيه ادامه داد: البته گزارشاتی که تاکنون داريم و با پيگيری‌هايی چه دوستان قضايی چه دادستان کل، چه رئيس دادگستری تهران چه دادستان تهران و چه شورای اسلامی داشته حاکی از اين است که تاکنون مستندی ارائه نشده است اما به هر حال به دليل اينکه مهدی کروبی نامه‌ای را برای رئيس قوه قضائيه نوشته و در آن بيان کرده که مطالبی دارم که می‌خواهم آنها را ارائه دهم مقرر شد وی در جلسه امروز حاضر شده و مطالب و مستندات خود را ارائه دهد.
وی در ادامه با بيان اينکه محاکمه بازداشت‌شدگان حوادث اخير ادامه خواهد داشت اظهار کرد: حتما رعايت قوانين و آيين دادرسی در محاکمات مورد توجه است آنچه که برای دستگاه قضايی محور است اين است که دادرسی به صورت عادلانه برگزار شود و سير کار و فرايند رسيدگی در دستگاه قضايی منطبق با قانون و عدل باشد.
معاون اول قوه قضائيه ادامه داد:دادگاه نسبت به اتهامات بازداشت‌شدگان با رعايت موازين قانونی ادامه خواهد يافت.
اين عضو هيات سه نفره قضايی پيگيری حوادث اخير در قوه قضائيه، با بيان اينکه روز گذشته رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح در جلسه اين هيات حاضر شده و گزارشاتی درخصوص حوادث بازداشتگاه کهريزک و کوی دانشگاه ارائه داده است گفت: گزارشاتی را حجت‌الاسلام بهرامی نسبت به پيگيری‌هايی که در مورد وقايع کهريزک به کوی دانشگاه بود ارائه کردند در جلسه مطرح شد که بايد در اين کار تسريع صورت گيرد و مقداری تحقيقات گسترده‌تر شود به نحوی که بتوان موضوع کهريزک و کوی دانشگاه را به صورت کامل و جامع در سازمان قضايی نيروهای مسلح رسيدگی کرد و گزارشی را برای خواست مقام معظم رهبری که در جلسات متعددی تاکيد دارند، ارائه کرد.
رئيسی خاطر نشان کرد: بايد همه اين تخلفات مورد رسيدگی قرار گيرد چرا که اين امر خواست مردم است و من به همه مردم اطمينان می‌دهم که تمام همت را دوستان ما چه رسيدگی به وضعيت اغتشاشگران و چه نسبت به قضايايی که در کهريزک واقع شده، به کار خواهند گرفت.
معاون اول قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه از زمان تشکيل اين هيات، جلسات آن به صورت روزانه برگزار شده و بيش از چند ساعت به طول می‌انجامد اظهار داشت: در اين جلسات از مسوولان مربوط دعوت می‌شود که با حضور در جلسه دو نکته اساسی يعنی دقت در رسيدگی‌ها و سرعت را مورد توجه قرار دهند چراکه نبايد رسيدگی به اين وقايع زمان طولانی بگيرد و ضمنا آنچه مورد انتظار رهبری و خواست رئيس قوه قضائيه است دقت توام با سرعت است.
وی در پايان اظهار داشت: طبق قانون اين مسائل رسيدگی شده و قطعا مردم را در جريان آنچه واقع شده قرار خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016