چهارشنبه 11 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی با نگارش نامه ای از آيت الله منتظری تقدير کرد، سحام نيوز

- از اين که به خاطر برخی تعرضات از اين حقير تفقد کرديد قدرانی می کنم
- تحمل اين شرايط دردناک تر از مسائلی است که برای اشخاص ايجاد کرده اند

سحام نيوز : مهدی کروبی با نگارش نامه ای به آيت الله منتظری از حمايت های ايشان از خويش در حوادث پس از انتخابات تقدير کرد . در اين نامه آمده است: "از اين که به خاطر برخی حوادث و تعرضات پيش آمده بعد از انتخابات دور دهم رياست جمهوری برای اينجانب از اين حقير تفقد نموديد و طی نامه ها و بياناتی اظهار تاسف فرموديد لازم دانستم بدين وسيله تشکر و قدردانی خود را اعلام دارم."
متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محضر مبارک حضرت آيت اله العظمی منتظری (دامت عزه العالی)

سلام عليکم

ضمن عرض ارادت و آرزوی قبولی اعمال و عبادات در ايام اين ماه مبارک، سلامتی و عزت حضرتعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
از اين که به خاطر برخی حوادث و تعرضات پيش آمده بعد از انتخابات دور دهم رياست جمهوری برای اينجانب از اين حقير تفقد نموديد و طی نامه ها و بياناتی اظهار تاسف فرموديد لازم دانستم بدين وسيله تشکر و قدردانی خود را اعلام دارم و از اينکه اين پاسخ با کمی تاخير خدمت تان ارسال می شود پوزش می خواهم.
تعرض و برخی توهين ها و ناملايمات برای شخص بنده و يا اشخاصی ديگر آن قدر اهميت ندارد که متاسفانه ما در عمر خود شاهد باشيم ارزش ها و معيارهايی که هزاران نفر برای احيا و استقرار آن ها در جامعه عمر و جوانی، سلامتی و سرمايه های مادی و معنوی خود را در نيم قرن گذشته در اين کشور گذاشته اند به راحتی مغفول بماند و يا حتی عمداً زير پا گذاشته شود. قانون اساسی ميراث گرانسنگی که آن همه زحمات جمع کثيری از خبرگان و آزادگان و دلسوزان خدا ترس اين ملت، بعد از سال ها تحمل رنج و شکنجه و خفقان دوران ستم شاهی و با هزاران اميد و آرزو به تصويب رسيد و به تاييد امام راحل (ره) و ملت شريف ايران مزين شد، به راحتی اصول مسلم آن ناديده گرفته شود و گزينشی و يک طرفه، برخی اصول آن تا حد آيات قرآن بزرگ داشته شود و برخی اصول که حاوی اساسی ترين حقوق ملت و آزادی های فردی و اجتماعی است و پرهيز از خودکامگی و ديکتاتوری را برای جامعه تضمين می کند به راحتی زير پا گذاشته شود. انتخابات آزاد و بی طرفانه عملاً در پرتو دخالت های مراکز قدرت بی معنا شود و آزادی احزاب و مطبوعات به راحتی توسط مراکز خودکامه ای مورد تعرض قرار گيرد و دستگيری ها و زندان ها و محاکمات غير قانونی و غير منطبق با اصول قانون اساسی امری عادی قلمداد شود و از همه وحشتناک تر به بهانه حفظ امنيت، بزرگ ترين ناامنی؛ حمله و کشتار و ضرب و شتم و شکنجه و.... برای جوانان و زنان و مردانی که فقط با احساس مسئوليت و اميدی که خودِ اين مسئولين در آن ها برانگيخته بودند که می توانيد آزادانه به هر کسی رای دهيد و بعد ديده بودند که چگونه نتايج اعلامی برخلاف روال قانونی و با دخالت های علنی مسئولين اجرا و نظارت بر خلاف آرای آن ها اعلام می شود، به صحنه حساس مسئوليت آمده و در تظاهراتی آرام و حتی بدون شعار اعتراض خود را اعلام کردند و ديديم که چگونه مورد تهاجم قرار گرفتند.
باری تحمل اين شرايط، بسيار دردناک تر و ناگوارتر از مسائلی است که برای اشخاص ايجاد کرده اند که به خاطر دفاع از حقوق ملت دچار تهاجم فيزيکی و توهين و افترا بشوند.
اميد است خداوند متعال به همه مسئولين ما احساس مسئوليت و انگيزه امانتداری برای مردم و سعه صدر و تحمل حکومت داری عادلانه و رعايت اخلاق و دستورات اسلامی را عنايت فرمايد و به همه اقشار جامعه به ويژه علما و بزرگان حوزه احساس مسئوليت و توان اعتراض و برخورد با قانون گريزی ها و قانون ستيزی ها عطا کند.

والسلام
مهدی کروبی
۸/۶/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016