سه شنبه 24 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه نوۀ آيت الله منتظری بازداشت شدند، راديو بين المللی فرانسه

ساعاتی پس از انتشار پيام آيت الله منتظری، دوشنبه غروب، شماری از مأموران دادگاه ويژه روحانيت و اطلاعات قم به منزل فرزند وی رفتند و سه نوۀ آيت الله منتظری، محمد مهدی، محمد صادق و محمد علی منتظری را بازداشت و مقاديری اسناد و کامپيوتر موجود در منزل را توقيف کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبر های تأئيد نشده ای نيز در بارۀ بازداشت دو تن از فرزندان حجت الاسلام موسوی تبريزی گزارش شده است. تجليلگران احتمال می دهند که موج جديدی از فشار بر محافل مذهبی در قم، مشهد، تبريز و شيراز در راه باشد.

آيت الله منتظری در اين پيام از مراجع تقليد علمای حوزه های علميه در قم، مشهد، تبريز، تهران و شيراز و اصفهان خواسته است " زنگ خطری" را که با "حق کشی ها، ظلم ها و تخلفات فراوان حوادث اخير" به صدا در آمده است گوش کنند . وی کار های خلافی را که اکنون به نام دين و شرع انجام می شود مصداق بدعت می داند و از علما می خواهد که سکوت نکنند و از نيازی که هنوز حاکميت " برای حفظ مشروعيت خود" به اين علما دارد استفاده کنند تا در بين مردم " چنين تلقی نشود که مراجع و روحانيت موافق و مويد اين کارهای خلاف هستند."

آيت الله منتظری در اين نامه گفته است که خود مدافع سرسخت حاکميت دينی و از پايه گذاران ولايت فقيه بوده است، ولی اکنون " به خاطر ستم هايی که تحت اين نام به مردم می رود احساس شرمندگی می کند". آيت الله منتظری در پايان می نويسد که هنوز از اصلاح امور نااميد نيست و " مراجع عظام می توانند ترتيبی دهند تا با راهنمايی و ارشاد آنان و با همفکری با دو کانديدای محترم رياست جمهوری و نمايندگان عاقل و معتدل و کارشناسان متدين و امين از طرف نظام را ه های برون رفت از اين بحران بزرگ را بررسی کنند".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016