جمعه 27 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان احمدی‌نژاد در روز قدس: مساله هولوکاست مانند جعبه سياهی‌ است که اجازه بازخوانی آن داده نمی‌شود، ايلنا


ايلنا: رئيس‌جمهور با اشاره به مساله هولوکاست گفت:مساله هولوکاست مانند جعبه سياهی‌است که اجازه بازخوانی آن داده نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی پيش از خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تهران با تبريک عيد سعيد فطر اظهار داشت: امروز روز قدس است و سرآغازی برای نجات فلسطين و نجات بشريت از استيلای ستمگران جهان و امام راحل ۳۰ سال قبل با الهامات خدای متعال اين روز را به عنوان روز قدس قرار داد و راه عزت، آزادی و سربلندی را در برابر ملت ما باز کرد.
وی با تاکيد بر اينکه روز قدس روز وحدت ملت ايران، مسلمانان و جامعه بشری در برابر قدرت‌های فاسد و ظالم است، تصريح کرد:‌ به لطف خدا پس از ۳۰ سال روز قدس به روز مهم و سرنوشت‌ساز کل جهان تبديل شده است، امروز روز قدس روز جهانی است و صف‌بندی‌های جديد در دنيا پيدا شده است.‌در يک طرف همه آزادی‌خواهان، موحدان و انسان‌های صالح و خداجو قرار دارند و از سوی ديگر سلطه‌گران، استعمارگران و جنايتکاران و دزدان بين‌المللی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور با طرح اين سئوال که چرا چنين اتفاقی افتاده و مساله فلسطين اين قدر مهم است که سرنوشت جامعه بشری در گرو تحولات سرزمين فلسطين است، تصريح کرد: خوشبختانه ملت ما با تاريخچه شکل‌گيری رژيم صهيونيستی آشنا هستند. پيش از جنگ جهانی اول زمزمه‌های شکل‌گيری سازمانی پيچيده برای سلطه جهانی و با استفاده از تجربيات دوران استعمار برای تسلط بر ملت‌ها و منابع مادی و معنوی جهان شنيده می‌شد و پس از جنگ جهانی اول با استفاده از غفلت ملت‌های مسلمان و مردم منطقه سرزمين فلسطين تحت قيموميت انگليس قرار گرفت و تلاش شد با زور سلاح و کشتار بخش وسيعی از مردم را آواره کرده‌اند.
وی ادامه داد: از سوی ديگر در کشورهای اروپايی يک نمايش پيچيده با نام يهودی‌ستيزی راه افتاد که اصل طراحی اين مسئله توسط بخشی از دولت‌های اروپايی و شبکه صهيونيستی انجام شد.
احمدی‌نژاد با بيان اين‌که چند سال پس از جنگ جهانی دوم مدعی رخ داد هولوکاست شدند و دو شعار را راه انداختند تصريح کرد: يکی شعار مظلوميت قوم يهود که با عمليات روانی و دروغ اين مسئله را راه انداختند که اين قوم مظلوم هستند و ديگری اين‌که آنها نيازمند سرزمين و دولت مستقل هستند و آن‌قدر قوی کار کردند که بسياری از سياست‌مداران و متفکران جهان نيز فريب خوردند.
احمدی‌نژاد با بيان اين‌که در طول چهار سال گذشته مطالبی را در خصوص هولوکاست مطرح کردم و امروز می‌خواهم اشاره‌ای به آن داشته باشم گفت:‌سئوال ما اين بود که اگر ماجرای هولوکاست که مورد ادعای شما است واقعيت دارد، چرا اجازه نمی‌دهيد درباره آن تحقيق شود. چرا اين مساله رازی سر به مهر است و مانند جعبه سياهی می‌ماند که اجازه بازخوانی آن داده نمی‌شود.
احمدی‌نژاد با بيان اين‌که قضيه هولوکاست جريان موهومی است که به واسطه آن صدها جنگ راه افتاده و تمام منطقه خاورميانه در سايه تهديد زندگی کرده است گفت:‌اگر واقعا اين قدر مساله مهم است چرا اجازه نمی‌دهند اين حادثه بازخوانی شود.
امروز هم مهم‌ترين مسئله جهان فلسطين است و اگر در عراق يا افغانستان اتفاقی می‌افتد به تحريک صهيونيست‌ها انجام می‌شود. ما همه طراحی‌های استکباری و استعماری را زير سايه صهيونيست‌ها می‌دانيم.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان با اشاره به ادعای ديگری مبنی بر اينکه قوم يهود بايد سرزمينی مستقل داشته باشد،‌گفت: اگر اين منطق را بپذيريم، اين حق همه اقوام و ملل مختلف است و قبل از اين‌که اين حق را به يهود بدهيم اول بايد اين حق را به سرخپوستان آمريکايی بدهيم که عده‌ای به سرزمين آنها هجوم آوردند،‌کشتارهای وسيع کردند و سرزمين آنها را اشغال کردند و باز اگر اين منطق را بپذيريم بايد در اروپا ۷۲ کشور مستقل تاسيس شود. آن وقت می‌دانيد چه وضعی در دنيا به وجود خواهد آمد و در واقع اين منطق زيربنای ناامنی و جنگ‌های گسترده در جهان است و منطقی غيرانسانی و باطل است.
رئيس‌جمهور با بيان اين‌که فرض کنيم با اغماض اين منطق را برای قوم يهود پذيرفتيم، تصريح کرد:‌ چرا بايد اين قوم در فلسطين ساکن شود و چرا در اروپا و کانادا مستقر نشوند. اينها می‌خواهند از کيسه ديگران حاتم طائی شوند. ملت فلسطين چه گناهی کرده است. البته گناه بزرگ ملت‌های منطقه غفلت تاريخی آنها در آغاز قرن بيستم بود که سبب شد به ادعای جنايتی که مردم منطقه هيچ نقشی در آن نداشتند جنايتکاران منطقه را اشغال کردند.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين‌که هر روز کشورهای منطقه در معرض تهديد جنايتکاران صهيونيستی هستند، ادامه داد: صهيونيست‌ها در جنايت روی همه جنايتکاران تاريخ را سفيد کرده‌اند. بهانه تاسيس رژيم صهيونيستی دروغ و فساد است. دروغی بزرگ متکی به ادعايی غيرقابل استناد و افسانه‌ای است. اشغال سرزمين فلسطين هيچ ارتباطی به قضيه هولوکاست ندارد. اين مساله هم ادعا و هم بهانه و هم دست‌اندرکاران و حاميان آنها فاسد هستند و معلوم است که از اجتماع چند فاسد جنايت‌کارانی بيرون می‌آيند که هر کاری اراده کنند، انجام خواهند داد.
وی با بيان اين‌که رژيم جعلی صهيونيستی با اهداف استعماری و چپاول‌گری تشکيل شده است که کوچک‌ترين منطق اخلاقی و انسانی در آن راه ندارد، تصريح کرد:وجود اين رژيم يعنی ناامنی دائمی و گسترش شبکه سلطه در جهان، بنابراين مقابله با اين رژيم امری ملی، اعتقادی، اسلامی و انسانی است.
احمدی‌نژاد با طرح اين پرسش که چرا مقابله با رژيم صهيونيستی مسئله‌ای ملی است،‌گفت: اين رژيم امنيت ملی و استقلال ملت‌ها را مورد تهديد قرار داده‌ است و امنيت ملی و منافع کشورهای منطقه ايجاب می‌کند که در برابر اين رژيم بياستند.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اين‌که مقابله با رژيم صهيونيستی امری اعتقادی، دينی و اسلامی است، تصريح کرد: صهيونيست‌ها مطلقا دين ندارند و مقابل يهود و مسيحيت قرار دارند و در واقع آنها ضد اديان الهی هستند و شبکه تخريب فرهنگی ملت‌ها و ارزش‌های انسانی را تشکيل دادند.
وی با تاکيد بر اين‌که صهيونيست‌ها هر جا که توانسته‌اند فرهنگ‌های متعالی را تحت تاثير قرار دهند، آنجا مستقر شده‌اند، تصريح کرد: آنها سمبل دروغ و ضد پيامبران هستند. برادران و خواهران مسلمان ما را قطعه ‌قطعه می‌کنند و ايستادگی در برابر ظالم و حمايت از مظلوم اصل مسلم اعتقادی ماست و روشن است که ملت‌های موحد و اسلامی نمی‌توانند در برابر فجايع صهيونيست‌ها بی‌تفاوت باشند،‌همان‌طور که امام (ره) فرمود تا ظلم است مبارزه است و تا مبارزه است به فضل الهی ما نيز هستيم.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين‌که صهيونيست‌ها پرچم حمايت از يهودی‌ها را بلند کرده‌اند ادامه داد: آنها وقتی يک گربه پايش زير ماشين می‌رود يا پای کسی به جدول خراشيده می‌شود قطعنامه حقوق بشر صادر می‌کنند در صورتی که وقتی پای جنايات آنها در فلسطين و لبنان به ميان می‌آيد کسی جوابگو نيست.
وی با اشاره به انتخابات ايران گفت: وقتی در کشوری مثل ما انتخاباتی با آن عظمت برگزار می‌شود صهيونيست‌ها يک نفر را در گوشه‌ای پيدا می‌کنند و حرفی از دهانش می‌کشند و می‌گويند که دموکراسی در ايران نيست. اما در فلسطين اجازه نمی‌دهند مردم اين سزمين سرنوشت خود را تعيين کنند و اين رژيم از ناحيه قدرت‌های بزرگ مختار مطلق است و برای هر جنايتی مصونيت دارد.
رئيس‌جمهور باتاکيد بر اين‌که مقابله با صهيونيست‌ها امری انسانی و بشری است، تصريح کرد: روز قدس روزی ملی،‌اعتقادی و انسانی است. مردم اروپا و آمريکا از صهيونيست‌ها بی‌زارند و در برابر آنها احساس تحقير و تحميل می‌کنند. باور ما اين است که سردمداران استکباری و استعماری جريان صهيونيست‌ با عنوان ابزار سلطه راه انداختند تا با شکل‌گيری کامل شبکه صهيونيست بر سرنوشت دولت‌های اروپايی و آمريکايی مسلط شوند.
احمدی‌نژاد با بيان اين‌که بسياری از دولت‌های غربی متعهد به حمايت از صهيونيست‌ها هستند، ادامه داد: در اين کشورها برای اين‌که فردی مسئوليتی سياسی داشته باشد بايد حتما نسبت به حمايت صهيونيست‌ها تعهد دهد. بنده شاهد بوده‌ام که برخی از کشورهای اروپايی صراحتا اعلام می‌کنند که هر چقدر عليه دولت ما می‌خواهيد شعار دهيد ما تحمل می‌کنيم اما عليه صهيونيست‌ها شعار ندهيد آنها ما را تحت فشار قرار می‌دهند.
وی با تاکيد بر اين‌که برخی از دولت‌ها هنوز رسما به صهيونيست‌ها باج می‌دهند گفت: بسياری از شرکت‌های بزرگ اروپا و آمريکا تا سهامدار صهيونيستی نداشته باشند، مورد حمايت قرار نخواهند گرفت. صهيونيست‌ نماد کامل نژادپرستی در عصر ماست و کسانی هستند که جز برای حزب خود برای احدی ارزش قائل نيستند.
احمدی‌نژاد خطاب به ملت ايران گفت: با همت ، ايستادگی و هوشمندی شما و خط نورانی ولايت، روز قدس به روز تجديد حيات و تجديد عزت و عظمت ارزش‌های الهی و انسانی تبديل شده است. امروز ملت ايران پرچمدار همه خوبی‌ها در جهان است و بدانيد مبارزه برای آزادی فلسطين ضامن اقتدار و امنيت ملی و سرافرازی ما در جهان است و ملت ايران هرگز و هرگز اين پرچم را به زمين نخواهد گذاشت.
رئيس‌جمهور خطاب به ملت‌های منطقه و ملت‌های آزاده جهان گفت: بدانيد تنها راه نجات واقعی ايستادن در برابر شبکه فاسد صهيونيست جهانی است اين ايستادن کليد چشيدن طعم استقلال و آزادی واقعی است و بياييد در هر کجای عالم که ردپای نفوذ صهيونيست‌ها را ديديد در برابر آن بياستيد و بدانيد که پيروزی نهايی از آن ملت‌های آزاده و جبهه جهانی ضد صهيونيست‌ است.
احمدی‌نژاد خطاب به برخی دولت‌های منطقه تصريح کرد: شما از خشم ملت‌های خود نسبت به رژيم صهيونيستی اطلاع داريد بدانيد اين رژيم رو به زوال است و سرنوشت خود را با آنها گره نزنيد.
وی خطاب به دولت‌های حامی رژيم صهيونيستی نيز گفت:‌به فضل الهی عمر اين رژيم به پايان رسيده است و دست شما باز شده است. اشغالگری به پايان راه خود رسيده و نشانه آشکارش اين است که برای تخريب ساختمانی پنج هزار دلاری در غزه يک موشک يک ميليون دلاری می‌زنيد، رژيم صهيونيستی آينده‌ای ندارد، يک روز شعار از نيل تا فرات را می‌دادند و امروز برای امنيت خود ديوار به دور خود می‌کشند.
احمدی‌نژاد با بيان اين‌که هر طرحی برای حل مساله فلسطين که تامين‌کننده حقوق ملت فلسطين نباشد به زباله‌دان تاريخ سپرده خواهد شد، گفت:‌ما آماده هستيم که راه‌حل انسانی خود برای حل مساله فلسطين را ارائه دهيم. بايد آوارگان فلسطينی به کشور خود بازگردند و بتوانند سرنوشت خود را تعيين کنند.
رئيس‌جمهور خطاب به ملت فلسطين نيز گفت: بدانيد ملت ايران در کنار شماست و دبيرکل سازمان ملل بايد گزارش جنايات انجام شده در غزه را منتشر کند.
وی خطاب به ملت ايران نيز گفت: حضور تاريخی شما در انتخابات،‌صهيونيست‌ها را به خشم آورده است، می‌خواهند عظمت کار شما را مخدوش کنند. شنيده‌ام می‌خواهند در سفر ما به نيويورک جمعی را در مخالفت با ما سازمان‌دهی کنند به آنها می‌گويم دوران اين حرکات مزبوحانه به پايان رسيده است و مردم ايران برای اين حرکات شما سر سوزنی هم تره خورد نمی‌کنند و بدانيد ملت ايران امروز بار ديگر با اين تجمع پرشکوه اعلام کرد که پای آرمان‌های انقلاب امام و رهبری ايستاده است.
احمدی‌نژاد در پايان سخنان خود تاکيد کرد: آرمان امام و رهبری آرمان عدالت، توحيد، حمايت از مظلومان، پاکی و معنويت است و دنيا بداند که ملت ما به اين آرمان‌ها پايبند است و پرچم شرف و آزادگی را که برداشته است هرگز و هرگز به زمين نخواهند گذاشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016