جمعه 27 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش خبرگزاری فارس از مقابله نيروهای طرفدار دولت با حضور موسوی، کروبی و خاتمی در تظاهرات روز قدس

خبرگزاری فارس: مردم در راهپيمايی روز قدس در تهران با شعار "مرگ بر منافق " از خاتمی، موسوی و کروبی استقبال کرده و آنان را از صفوف به هم فشرده خود بيرون کردند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، راهپيمايی روز قدس با حضور گسترده مردم نوع‌دوست کشورمان برگزار شد.

* ميرحسين موسوی يکی از کانديداهای ناکام دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در حالی که قصد حرکت در خيابان انقلاب به سمت چهارراه وليعصر را داشت؛ با ممانت مردم و جمع کثيری از راهپيمايان روز قدس در تهران روبرو شد.
راهپيمايان هنگام ديدن خودروی حامل موسوی با سر دادن «شعارهای مرگ بر منافق» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و شعار مرگ بر ... اعتراض خود را نسبت به عملکرد وی در حوادث اخير پس از انتخابات نشان داده و مانع از حضور وی در صفوف بهم فشرده خود شدند.

* محمد خاتمی نيز که قصد داشت در حوالی دانشگاه تهران با پائين‌آمدن از خودروی خود به جمع راهپيمايان بپيوندند، پس از پايين آمدن از خودرو با خشم مردم شرکت‌کننده در اين راهپيمايی روبه شد که شعارهای "مرگ بر ضد ولايت فقيه "، "مرگ بر منافق "، "منافق برو بيرون " و مرگ بر ... را روانه وی می‌کردند.

* حاميان سيد محمد خاتمی، موسوی و کروبی با صدور بيانيه‌ها و سخنرانی و همچنين رسانه‌های غربی از طريق حجم وسيع تبليغاتی در چند روز اخير قصد داشتند فلسفه وجودی روز قدس که مبارزه با استکبار جهانی و آمريکا و اسرائيل و انگليس است را تغيير داده و از اين يوم‌الله در جهت ادامه اغتشاشات پس از انتخابات بهره‌گيری کنند که اين اقدام آنها با پاسخ صريح و سريع مردم مواجه شد. اين بار نيز مردم چنان گذشته استکبار جهانی و اذناب آنها را بيش از پيش نااميد کردند. سرمايه گذاری دشمن بار ديگر ناکامی خود را به نمايش گذاشت و مردم حماسه ای ديگر در دفاع از نظام و انقلاب خلق کردند.

* کروبی نيز که سعی داشت از حوالی ساختمان متعلق به روزنامه اعتماد ملی واقع در خيابان کريم‌خان زند به راهپيمايان بپيوندد با شعارهايی از جنس همان شعارهای مردم در واکنش به خاتمی و موسوی (مرگ بر منافق و مرگ بر ضدولايت فقيه و مرگ بر ...) مواجه و در اثر اعتراض مردم مجبور به ترک صحنه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* اعتراض‌های صريح و سريع مردم به خاتمی، کروبی و موسوی که در پاسخ به اظهارات اخير اين افراد مبنی بر استفاده ابزاری از روز قدس به منظور پيگيری مطالبات سياسی جريان متبوعشان صورت می‌گرفت، موجب شد که جملگی صحنه را ترک کرده و عطای حضور را به لقای حفظ تتمه آبرو ببخشند.

* جمعی از طرفداران موسوی صورت خود را با پارچه‌های سبز پوشانده و با کف و سوت و هو کردن در حال پيمودن مسير خيابان انقلاب و در پاره‌ای از اوقات درگيری با راهپيمايان و نيروی انتظامی بودند که سرانجام سيل خروشان شرکت‌کنندگان در اين راهپيمايی با حلقه زدن دور اين افراد و سر دادن شعارهای "مرگ بر منافق "، "مرگ بر جيره‌خوار " و ... آنها را مشايعت کرده و در نهايت در چهارراه کالج، خيابان قدس، خيابان فلسطين و ساير خيابان‌های منتهی به خيابان انقلاب و خيابان آزادی آنان را به بيرون از مسيرهای راهپيمايی هدايت کردند.
اين افراد که در طول اين مسير با شعارهای تحريک‌آميز و با استفاده از چوب پرچم قصد درگيری با مردم و اخلال در روند راهپيمايی داشتند، با تيزبينی مردم و بدون درگيری به بيرون از مسير راهپيمايی هدايت و در نهايت متفرق شدند.

* تعدادی از آقايان سبزپوش طرفدار موسوی که با کف و سوت قصد اخلال در راهپيمايی عظيم مردم را داشتند، در دست‌های خود بطری‌های آ‌ب آشاميدنی نيز حمل و در مواردی آشکار روزه خواری می کردند. احياناً اينان فراموش کرده‌ بودند که حداقل برای ظاهرسازی، روزه خواری خود را پنهان کنند.


* در راهپيمايی باشکوه امروز از کودک دو ماهه که در آغوش مادر خود جای گرفته بود تا پيرمرد ۹۰ ساله حضور داشتند.

* محمود احمدی‌نژاد ساعت ۱۱:۲۰ در جمع راهپيمايان حضور يافت و مردم با شعارهای "خامنه‌ای زنده باد، احمدی پاينده باد "، "احمدی احمدی، حمايتت می‌کنيم " و ... از وی استقبال کردند.

* شرکت‌کنندگان در اين راهپيمايی با شکوه پرچم‌های ايران، فلسطين و حزب‌الله لبنان و عکس‌های امام خمينی(ره)، مقام معظم رهبری و همچنين عکس‌هايی از جنايات رژيم‌ صهيونيستی در فلسطين اشغالی را در دست داشته و شعارهای "مرگ بر اسرائيل "، "مرگ بر آمريکا "، "مرگ بر انگليس "، "فلسطين حمايتت می‌کنيم،‌ آمريکا آمريکا در به درت می‌کنيم " و ... سر می‌دادند.

* ماکت بزرگ مسجدالاقصی که به نشانه غصب آن توسط رژيم صهيونيستی به وسيله سيم‌ خاردار احاطه شده و بر روی دست راهپيمايان حمل می‌شد از جمله مواردی بود که مورد توجه ناظران قرار می‌گرفت.

* بيش از ۱۰۴ خبرنگار و عکاس خارجی در راهپيمايی روز قدس امسال حضور يافته بودند تا از نزديک شاهد حضور مردم حماسه‌آفرين ايران اسلامی در صحنه دفاع از آرمانهای انقلاب باشند. اين خبرنگاران که از صبح امروز در خيابان‌های تهران و چند شهر بزرگ ديگر حضور يافته‌اند، از کشورهای آلمان، اتريش، اسپانيا، استراليا، امارات عربی متحده، امريکا، انگلستان، ترکيه، چين، روسيه، ژاپن، سوئيس، عراق، عربستان، فرانسه، قطر، کويت، لبنان و مصر هستند.
در اين مراسم نمايندگان بيش از ۲۱ تلويزيون، ۹ روزنامه، ۹خبرگزاری، ۳راديو و ۹ مؤسسه عکس در پوشش خبری راهپيمايی باشکوه روز جهانی قدس حضور مستقيم دارند.
تلويزيون روسيااليوم روسيه، تلويزيون NHK ژاپن، تلويزيون SF سوئيس، تلويزيون آفاق عراق، تلويزيون العربيه و MBC عربستان، تلويزيون الجزيره قطر، تلويزيون ARD آلمان، تلويزيون دوبی، تلويزيون NBC امريکا، تلويزيون TRT ترکيه، تلويزيون LBC لبنان، تلويزيون المنار لبنان و تلويزيون الجزيره انگليسی از جمله رسانه هايی هستند که راهپيمايی روز قدس امسال را پوشش خبری می‌دهند.
علاوه بر اين شبکه‌ها خبرگزاری‌های کيودو ژاپن، فرانسه، رويترز، EFE اسپانيا، آسوشيتدپرس امريکا، آناتولی ترکيه، آلمان، شين‌هوا چين و ANA مصر و همچنين مؤسسات تلويزيونی رويترز، AP برای پوشش راهپميايی روز قدس حضور دارند.

* جمع کثيری از راهپيمايان روز قدس در شهر تهران با در دست داشتن پلاکاردهايی حاوی شعار های «مرگ بر اسراييل» و «مرگ بر آمريکا» خواستار تحريم کالاهای صهيونيستی از سوی تمامی مسلمانان جهان شدند.
اين راهپيمايان که در خيابان‌های اطراف دانشگاه تهران جمع شده‌ بودند، ضمن حمل علائم برخی شرکت‌های صهيونيستی از جمله کوکاکولا، پپسی، فانتا، تيمبرلند، تامی هيلفايگر، نستله و... با خود، از دولت جمهوری اسلامی ايران خواستند تا قاطعانه با از ورود اين کالا به کشور برخورد داشته باشد. قسمتی از ماليات‌ شرکت‌های تجاری بزرگ دنيا به طور ثابت در اختيار رژيم اشغالگر قدس قرار می‌گيرد و در اين ميان شرکت «نستله» در سال‌های اخير توانست جايزه بزرگترين حامی اين رژيم را از دست بنيامين نتانياهو نخست وزير فعلی رژيم صهيونيستی دريافت کند.

* تعداد زيادی از صندوق‌های کميته امداد امام خمينی(ره) بر سر راه راهپيمايان روز قدس تعبيه شده و مردم کشورمان نيز همزمان با سردادن شعارهای مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس، کمک‌های نقدی خود را نيز به اين صندوق‌ها واريز می‌کنند تا ای اين طريق نيز به ياری مردم فلسطين بپردازند.

* يکی از دانشجويان کارشناسی ارشد رشته نگارگری دانشگاه تهران با حضور در جمع راهپمايان روز قدس تابلوهايی را در سبک‌های "رئال " و "اکسپرسيون " با موضوع "پايان اسرائيل " نقاشی می‌‌کرد. اين اقدام وی مورد توجه بسياری از راهپيمايان امروز قرار گرفت.

* حاجی‌بخشی نيز که در همه راهپيمايی‌ها عليه استکبار حضوری فعال داشته و به چهره ثابت اين تجمعات تبديل شده است، با وجود کسالت فراوان که منجر به بستری‌شدن وی در بيمارستان شده بود، امروز به کمک همراهانی که وی را برای ايستادن و راهپيمايی ياری می‌کردند، در جمع پرشکوه مردم عدالت‌خواه حاضر شد. حاجی بخشی به دليل بيماری از چندی پيش در بيمارستان بستری بود.

* راهپيمايان روز قدس هنگام نزديک شدن به خبرنگاران رسانه‌های خارجی، با فريادهای بلند "مرگ بر اسرائيل " و "مرگ بر آمريکا " موضع راهپيمايان را به آنان گوشزد می‌کردند.

* سايت بی‌بی‌سی فارسی و ساير رسانه‌های بيگانه از صبح امروز به دنبال درو کردن کاشته‌های خود در جهت سوءاستفاده از روز قدس و اخلال در روند برگزاری اين راهپيمايی با استفاده از طرفداران موسوی بودند که به واسطه حضور گسترده مردم و فريادهای "مرگ بر آمريکا "، "مرگ بر انگليس "، "مرگ بر اسرائيل "، "مرگ بر منافق "،‌ "مرگ بر مزدور آمريکايی " به بن‌بست خوردند. البته فعاليت همسوی برخی رسانه‌های وابسته به جريان دوم خرداد داخل کشور در جهت سياست‌های اين رسانه‌های بيگانه به حدی بود که بی‌بی‌سی فارسی علاوه بر نقل برخی اخبار به نقل از اين رسانه‌، لينک ثابت سايت مذکور را نيز در صفحه خود قرار داده بود.


* در اين راهپيمايی علاوه بر حضور کم‌نظير مردم، جمع زيادی از شخصيت‌های کشوری و لشکری از جمله احمدی‌نژاد، آيت‌الله آملی لاريجانی رؤسای قوای مجريه و قضاييه ، آيت‌الله شاهرودی رئيس سابق قوه قضائيه، سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمين حسين طائب، آيت الله هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، محسن رضايی،‌ منوچهر متکی وزير امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمين صديقی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوری، محمدرضا باهنر نماينده مجلس، محمدنبی حبيبی دبيرکل حزب مؤتلفه، حجت‌الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آيت‌الله موحدی کرمانی رئيس سابق نهاد نمايندگی ولی فقيه در سپاه و نماينده فعلی مجلس خبرگان رهبری، صادق واعظ‌زاده معاون سابق علمی رئيس‌جمهور، صادق محصولی وزير سابق کشور، محمد جهرمی وزير سابق کار، فتاح وزير سابق نيرو، سعيدلو معاون رئيس‌جمهور و رئيس‌ سازمان تربيت بدنی، حجت‌الاسلام والمسلمين منتظری رئيس ديوان عدالت اداری، داودی معاون اول سابق و مشاور ارشد فعلی رئيس‌جمهور، حسن غفوری‌فرد عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی، سردار رويانيان رئيس سابق راهنمايی و رانندگی، امير احمد ميقانی فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبيا، سردار محمدباقر ذوالقدر معاون بسيج ده‌ها ميليونی ستاد کل نيروهای مسلح و جمع ديگری از شخصيت‌های کشوری و لشکری حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016