جمعه 27 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسنی اژه ای: هشيار باشيد، دشمنان می خواهند نظام را نابود کنند، ايرنا

کاشان – دادستان کل کشور با اشاره به تلاشهای مذبوحانه آمريکا و رژيم صهيونيستی در ايجاد توطئه در کشور، هشدار داد و گفت: برادر و خواهر مسلمان، نسبت به توطئه های دشمنان هشيار باشيد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسنی اژه ای، روز جمعه در اجتماع پرشور مردم کاشان که در مراسم روز قدس شرکت کرده بودند، تصريح کرد: دشمنان تلاش می کنند، با ايجاد ناامنی، نظام جمهوری اسلامی را نابود کنند، ولی آنها کور خوانده اند و همچون گذشته در رسيدن به هدفهای خود ناکام خواهند ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی، در بخشی از سخنان خود به تشريح علت نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمينی(ره) و مقاصد شوم استکبار جهانی در ايجاد رژيم صهيونيستی و اشغالگر قدس پرداخت و گفت: جنايات اسراييل غاصب هيچگاه از حافظه تاريخ پاک نخواهد شد.
وی، از جمله عوامل شکل گيری رژيم صهيونيستی را سکوت کشورهای اسلامی در قبال تداوم جنايات ددمنشانه اين رژيم و رويکرد سازشکارانه برخی سران اين کشورها عنوان کرد و گفت: ملتهای زجر کشيده کشورهای منطقه بويژه ملت فلسطين در سرزمينهای اشغالی که از سران خود نااميد شدند، راهی به جز مقاومت و ايستادگی نداشتند.
دادستان کل کشور گفت: ادامه حمايتهای نظامی، اطلاعاتی و سياسی آمريکا و کشورهای غرب از رژيم صهيونيستی، کار را به جايی رسانده است که برغم تجاوز آشکار به کشورها و کشتار مردم بيگناه فلسطين، اين رژيم هيچ اعتنايی در قبال قطعنامه های شورای امنيت و سازمانهای به اصطلاح بين المللی ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين محسنی اژه ای، مهمترين هدفهای رژيم اشغالگر قدس و حاميان او در منطقه را ستيز با اسلام و ايجاد تفرقه بين دولتهای اسلامی بيان کرد و گفت: در چنين شرايطی امام خمينی (ره) در سخنان قاطع خود چند ماه بعد از پيروزی انقلاب اسلامی، همچون گذشته که مکرر از سوی ايشان و ساير علما مطرح می شد، بارديگر خطر اسراييل را گوشزد فرمودند و دستور روز جهانی قدس را در ۱۶مرداد سال ۵۸ صادر کردند.
دادستان کل کشور با اشاره به فراز هايی از پيام تاريخی امام خمينی(ره) در مورد قدس اظهار داشت: ايشان در اين پيام مهم روز قدس را متعلق به همه مسلمانان و روز اسلام و رسول الله اعلام کردند.
وی همچنين با اشاره به بخش ديگر از فرازهای پيام تاريخی حضرت امام (ره)، اظهار داشت: امام (ره) همچنين فرمودند: " روز قدس، روزی است که بين متعهدين و منافقين امتياز خواهد شد، متعهدين اين روز را روز قدس می نامند و به وظيفه خود عمل می کنند و منافقين آنهايی که با ابرقدرتها در زير پرده، آشتی و آشنايی دارند و با اسراييل دوستی، در اين روز بی تفاوت هستند و قوميتها را نمی گذارند، تظاهرات کنند.
خحت الاسلام و المسلمين محسنی اژه ای همچنين افزود: امام (ره) در پيام تاريخی خود فرمودند: روز قدس، روزی است که بايد به روشنفکرانی که در زير پرده با آمريکا و عوامل آمريکا روابط دارند، هشدار بدهيم.
اين گزارش حاکيست، اين آيين در مسجد آقا بزرگ کاشان با حضور نماينده ولی فقيه و امام جمعه کاشان، جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم اين شهرستان برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016