شنبه 28 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد: برنامه‌ای برای ديدار اوباما و احمدی‌نژاد در سازمان ملل نداريم، ايلنا

«سوزان رايس»، نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد گفت که در مورد احتمال ديدار روسای‌جمهوری ايران و آمريکا در حاشيه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: «به طور قطع نشست‌هايی از اين نوع را برنامه‌ريزی نکرده‌ايم.»


ايلنا: نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد هرگونه تعامل مستقيم بين ايران و آمريکا را در اجلاس عمومی سالانه سازمان ملل بعيد دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس،«سوزان رايس»، نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد، روز گذشته ـ‌ جمعه‌‌ـ درباره نشست احتمالی «باراک اوباما»، رئيس‌جمهوری آمريکا با «محمود احمدی نژاد» ، رئيس جمهوری ايران در حاشيه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: «فکر نمی‌کنم احتمال زيادی درباره تعامل طرفين وجود داشته باشد.»
نماينده آمريکا در سازمان ملل تصريح کرد: «زمان و مکان مشخصی برای تحقق اين امر وجود ندارد و به طور قطع نشست‌هايی از اين نوع را برنامه‌ريزی نکرده‌ايم.»
باراک اوباما از دوشنبه تا چهارشنبه آينده برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی که با شرکت نماينده ۱۹۲ کشور عضو برگزار می شود در نيويورک خواهد بود.
محمود احمدی نژاد نيز هفته آينده برای حضور و سخنرانی در اين اجلاس به آمريکا سفر می‌کند.
يش از اين گمانه‌زنی‌هايی درباره احتمال ملاقات هرچند مختصر و تشريفاتی اوباما و احمدی‌نژاد در نيويورک مطرح شده بود.
سوزان رايس در ادامه از تاکيد گروه ۱+۵ شامل پنج عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد و آلمان بر لزوم آنچه پايبندی ايران به وظايف هسته ای خود ناميد، خبر داد.
آمريکا و متحدان غربی آن درحالی به تلاش‌های خود برای توقف برنامه هسته‌ای ايران ادامه می دهند که آژانس بين المللی انرژی اتمی ۱۷ سپتامبر بار ديگر در بيانيه‌ای اعلام کرد که هيچ مدرکی دال بر هرگونه برنامه مخفی ايران برای ساخت بمب اتمی وجود ندارد.
آژانس بين‌المللی انرژی اتمی همچنين در اين بيانيه تصريح کرد: «محمد البرادعی، مدير کل آژانس پس از نشست شورای حکام در نهم سپتامبر، هشدار داده است هرگونه ادعا مبنی بر اين که آژانس از ارائه اطلاعاتی درباره ايران خودداری کرده، سياسی و بی اساس است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016