چهارشنبه 1 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چين به ايران بنزين می دهد، فارس

« ۳۰ تا ۴۰ هزار بشکه در روز بنزين چينی از طريق طرف های سوم به ايران فروخته می شود که اين رقم معادل يک سوم تقاضای اين کشور است».

خبرگزاری فارس: به دنبال انصراف شرکت های غربی از فروش بنزين به ايران، چين با صادرات روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار بشکه به جمع صادرکنندگان مهم بنزين به ايران پيوست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در شرايطی که برخی شرکت های غربی تحت فشار امريکا از صدور بنزين به ايران خودداری می کنند چين به جمع صادرکنندگان اين محصول به ايران پيوسته است.

فايننشال تايمز به نقل از فعالان بازار اعلام کرد چين در حال حاضر روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار بشکه بنزين به ايران صادر می کند. اين رقم معادل يک سوم بنزين مورد نياز ايران است.

لورنس ايگلز رئيس موسسه جی پی مورگان در اين باره گفت: « ۳۰ تا ۴۰ هزار بشکه در روز بنزين چينی از طريق طرف های سوم به ايران فروخته می شود که اين رقم معادل يک سوم تقاضای اين کشور است».

شرکت های غربی از جمله شرکت انگليسی بريتيش پتروليوم و همچنين شرکت هندی ريلاينس تحت فشارهای امريکا صادرات بنزين خود را به ايران متوقف کرده اند که اکنون به نظر می رسد چين جای اين شرکت ها را پر کرده است.

ايران در حدود ۳۰ درصد بنزين مورد نياز خود را از خارج تامين می کند که در صورت تکميل طرح های توسعه ای خود در سال های آينده از واردات اين محصول بی نياز خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016