یکشنبه 5 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي‌نژاد: اعتراف اوباما در مجمع عمومي سازمان ملل، يك اعتراف تاريخي بود، ايلنا

رييس جمهوري كشورمان دقايقي پيش و بعد از ورود به فرودگاه مهرآباد تهران در يك كنفرانس خبري دستاوردهاي سفر سه روزه خود به نيويورك را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدي‌نژاد در خصوص دستاوردهاي اين سفر اظهار داشت :خدا را شكر كه سفر به سازمان ملل گرچه بسيار فشرده بود اما در مجموع با خوبي به پايان رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اينكه در طول سه روز سفر جمعا بيست و هفت برنامه غير از ملاقات و جلسات فردي داشته است،گفت : همراهان ما در اين سفر از جمله آقايان ثمره هاشمي، مشايي ، داودي ، الهام و نمايندگان مجلس در برنامه هاي متعددي شركت كردند ضمن اينكه مجموعه اين برنامه‌هايي كه پيش بيني شده بود دو هدف را دنبال مي كرد.

وي در بيان يكي از اهداف اين سفر گفت: در اين سفر سه اتفاق افتاد كه دو برنامه آن را ما دنبال مي‌كرديم و يك برنامه هم از سو‌ي دولت آمريكا و شخص اوباما رخ داد.

احمدي نژاد ادامه داد :‌4 سال بود كه ما به طور مشخص در مجمع عمومي سازمان ملل‌اعلام مي كرديم كه شرايط موجود جهان امكان ادامه ندارد و با چالش‌هاي پيش رو ، اين نو شيوه مديريت شيوه غلطي است چرا كه هم در نگاه و هم در ساختارها خصوصا در ساختار سازمان و شوراي امنيت اين گونه بي‌عدالتي‌ها فرياد مي‌زند.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد : تقريبا در اين دوره همه سخنرانان اين امر را تاييد كردند و در همه سخنراني ها اعتراض به وضع موجود و ايجاد تغيير در سازمان ملل و شوراي امنيت مشهود بود چرا كه براي دنيا جا افتاده كه وضع مديريت جهان در حال حاضر نا عادلانه است.

وي با بيان اينكه در همه سخنراني‌ها برپايي عدالت به وضوح ديده مي‌شود، گفت:‌حتي آنهايي كه پايه گذار بي‌عدالتي هستند عمده سخنراني‌هاي خود رابه لزوم برپايي عدالت در جهان اختصاص دادند و يك ذهنيت مشتركي در اين خصوص را به وجود آوردند.

احمدي‌نژاد فزود : در اين دوره سعي كرديم كه مباني تغيير ، فلسفه تغيير و اهداف و روش‌هايمان را چه در مجمع عمومي ،‌چه در ملاقات‌ها و چه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها مطرح كنيم . به همين منظور مجموعه هيات ايراني در جلسات مختلف با اساتيد ، دانشجويان .صاحب نظران اين خط را دنبال و اين مباحث را باز و موشكافي كردند.

وي ماموريت دوم هيات ايراني در اين سفر را شكستن طراحي تبليغاتي ناصحيح عليه ملت ايران عنوان كرد و گفت:‌با بررسي مواضع رسانه‌ها و برخي قدرت‌هاي سلطه‌گر دريافت ما اين بود كه يك فضاي نامطلوبي عليه ايران شكل مي‌دهند و اينكه ملت ايران بعد از انتخابات در موضع انفعال قرار گرفته و ايران وارد يك دوران بي‌ثباتي شده و از پيگيري آرمان‌هاي اسلامي و انقلابي خود دست برداشته است.

احمدي نژاد ادامه داد : اين موضوع را با هزار زبان منتشر مي‌كردند و مي‌خواستند از يك طرف تظاهرات به راه بياندازند و از طرف ديگر به وسيله رسانه‌ها هجوم آورده و در روز آخر هم فعاليت هسته‌اي در قم به عنوان تير خلاصي بيان كنند.و ابن بخش مهمي بود كه با هوشمندي هيات ايراني مديريت شد و نسبت به چهار سال قبل ملت ايران در موضع بالاتري در افكار عمومي قرار گرفت.

وي بيان اينكه در اين سفر با تمامي رسانه‌هاي بزرگ دنيا و تمام رسانه‌هاي آمريكا به گفت‌و‌گو پرداخته است اظهار داشت :‌پرسش رسانه‌هاي آمريكايي همه سووالات يكسان و كاملا كليشه‌اي و مشخص بود كه از يك جا هدايت مي‌شد اما با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته و مشورت‌هاي كافي پاسخ هاي لازم به آنها داده شد به طوريكه اعلام شد در موضوع انتخابات و شرايط داخلي كشور ايران يك ملت متحدتر از سال گذشته و مصمم‌تر براي ايجاد تحولات اساسي است كه خوشبختانه اين بخش خوب جا افتاد.

وي به مطرح شدن فعاليت هسته‌اي در قم اشاره كرد و گفت :‌ اين موضوع آن چنان معكوس شد كه باور ما اين است كه آنها از مطرح شدن اين موضوع پشيمان هستند شايد از طريق رسانه‌ها آن را ادامه دهند اما يك ضربه قاطع براي استكبار شد.

احمدي‌نژاد سومين اتفاق را كه به گفته وي شيرين و حاصل ايستادگي ملت ايران است را موضع اوباما در نطق سازمان ملل عنوان كرد و گفت : ‌اوباما در نطق خود در مجمع عمومي دو موضع را به صورت مشخص اعلام كرد .يكي اعتراف به اشتباهات گذشته دولت‌هاي سابق آمريكا بود . همه انتقاداتي كه ملت ايران به رفتار دولت مردان آمريكا داشت اوباما با ادبيات خود آنها را اعتراف كرد كه يك اعتراف تاريخي است .

وي با تاكيد بر اينكه از نظر من براي احياي وجهه آمريكا اين موضوع يك ضرورت بود ،ادامه داد :‌ اوباما در نطق سازمان ملل خود تعهدات سنگيني را در صحن سازمان مبر عهده گرفت كه اين رفتارها تكرار و اصلاح شود . به نظرم اين يك پيروزي برا ي ملت‌ها بود و خود تاكيدي بر تغييرات اساسي در جهان خصوصا رفتار دولت مردان آمريكاست.

احمدي‌نژاد تصريح كرد : البته در آمريكا گروه‌هاي قدرت طلب با تحول و عدالت مخالفند و نمي‌دانيم كه اوباما در اجراي اين تعهدات خود چه قدر مصمم است اما اميدورايم كه بتواند اصلاح كند و شرط آن اين است كه اوباما در بيان خود صادق باشد و همچنين اراده لازم را داشته باشد اما اگر بخواهد رفتارهاي بوش با ادبيات جديد مطرح كند عمر كوتاهي از سياست‌هاي بوش و سرنوشت بدتري در انتظار اوست.

رييس جمهور با اشاره به نطق سران برخي از كشورهاي جهان در مجمع عمومي سازمان ملل خاطر نشان كرد : كشورهايي كه درسال‌هاي گذشته نمي‌توانستند به رفتار آمريكا انتقاد كنند، اما امروز ده‌ها كشور رفتار سران امريكا را مورد انتقاد قرار دادند .ما نيز در آن جا اعلام كرديم كه اگر كسي مي خواهد وجهه آمريكا را احيا كند بايد به اصول انساني بازگرد و ديگر ادعاي رهبري جهان را نداشته باشد و از قوانين جهاني تبعيت كند.

احمدي نژاد درپايان با بيان اينكه در جريان اين سفر ملاقات با گروه‌هاي ايراني نيز داشته است :حجم بالاي سفر كاري من مربوط به رسانه‌ها بود كه لازم بود اين كار صورت گيرد و در مجموع سفر خوبي بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016