دوشنبه 6 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال دانشجويان دانشگاه تهران از حداد عادل با "شعار مرگ بر ديکتاتور"، اميرکبير

بعد از ظهر روز گذشته، غلامعلی حداد عادل نماينده فعلی و رئيس پيشين مجلس، که به منظور شرکت در جلسه گروه علمی فلسفه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران راهی اين دانشگاه شده بود بر خلاف انتظار خود با موج اعتراضی دانشجويان روبرو شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اين تجمع از ساعت ۱۷ لحظه حضور حداد تا ساعت ۱۸ ادامه داشت. او که قصد داشت در ساعات پايانی روز در دانشگاه حاضر شود تا با اعتراضات دانشجويان روبرو نشود. در حين حضور در جلسه گروه فلسفه و نيز هنگام خروج از جلسه با بيش از ۵۰ دانشجوی معترض روبرو شد که با فريادهای "مرگ بر ديکتاتور" و نيز ديگر شعارها وی را تا درب دانشکده بدرقه کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم حفاظت خدادعادل از ترس دانشجويان بيش از يک ساعت از خروج وی امتناع می کردند. در نهايت پس از اضافه شدن بيش از ۱۵ نفر مامورين حراست توانستند وی را از گروه فلسفه دانشگاه تهران فراری دهند. به گفته کسانی که داخل گروه حضور داشته اند حداد در حالی که از ترس می لرزيده لحظه به لحظه گزارش حضور دانشجويان را از محافظينش می گرفته و به اساتيدی که وی را به جلسه دعوت کرده بودند گفته است: «شما که گفتيد دانشگاه هيچ خبری نيست؟! اينها چرا حرمت استاد را نگه نمی دارند؟ اگر حرمت استاد در دانشگاه از بين برود که هيچ چيز حرمتی ندارد؟!! که اين سخنان با تعجب حاضرين مواجه شده است.»

از جمله شعارهايی که دانشجويان تکرار می کردند: "مرگ بر ديکتاتور"، "وکيل ضد ملت خجالت خجالت"؛ "آروم باش آروم باش دانشجوييم نه اوباش"؛ "حداد عادل حامی قاتل"؛ "حداد حيا کن دانشگاه را رها کن"؛ "هر کی که بی سواده با احمدی نژاده"؛ "ترسو بيا بيرون"؛ "نترس نترس ما کهريزک نداريم". به گزارش خبرنامه اميرکبير، دانشجويان در ادامه سرود "يار دبستانی" و "حداد قاتل آواره گردی خاک وطن را" خواندند.

گفتنی است حداد عادل، عضو هيئت گروه علمی فلسفه دانشگاه تهران، رئيس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسی و نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که پس از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ و پيش از تأييد نهايی سلامت انتخابات توسط شورای نگهبان به حمايت صريح از احمدی نژاد پرداخته بود، اما با وجود اين وی در هيئت «بی طرف» معرّفی شده ی شورای نگهبان حضور داشت!

همچنين اخيراً وی درباره ی فجايع بازداشتگاه کهريزک گفته بود: «کشته شدن سه نفر در کهريزک مسئله ی مهمی نيست».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016