چهارشنبه 1 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تغييرات گسترده در دانشگاه تهران برای جلوگيری از اعتراضات دانشجويی، اميرکبير

از دو هفته گذشته و همزمان با بازگشای کوی دانشگاه تهران و نيز برگزاری امتحانات دانشجويان که به دليل يورش نيروهای انصار به کوی و زخمی و بازداشت عده ی زيادی به تعويق افتاده بود، اقداماتی در راستای مقابله هر چه بيشتر با اعتراضات دانشجوئی توسط مديريت دانشگاه در حال انجام است.

شعار نويسی در کوی دانشگاه

به گزارش خبرنامه اميرکبير با گذشت دو هفته از بازگشايی دوباره کوی دانشگاه فضای امنيتی شديدی بر کوی دانشگاه حاکم شده است. نيروهای لباس شخصی از زمان بازگشائی در ۱۴ شهريورماه درفضای کوی دانشگاه به صورت مشهود به همراه نيروهای حراست دانشگاه به پرسه زدن مشغول بودند. اما با وجود اين اقدامات تهديد آميز، موراد بسياری از ديوارنويسی دانشجويان کوی دانشگاه ديده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه تلاش جهت ايجاد فضای رعب و وحشت در کوی دانشگاه حضور نيروهای بسيج دانشجويی که برخی از آنان ساکن کوی دانشگاه نيز نيستند در محيط کوی دانشگاه محسوس است.

اما با اين همه، از زمان بازگشائی کوی، دانشجويان ساکن کوی دختران و پسران دانشگاه تهران همگام با ديگر ساکنين محله اميراباد تهران، در ساعات پايانی شب، فرياد بانگ الله اکبر می دهند که اين امر موجب شده که مسئولين خوابگاه دختران و پسران به شناسائی دانشجويان اقدام کنند اما بدليل کثرت تعداد دانشجويان اين امر هنوز محقق نشده است.

نصب آنتن در ايام تعطيلات تابستانی در مقابل کوی دانشگاه

در ايامی که کوی دانشگاه در تعطيلی به سر می برد بر روی ساختمانی مقابل ساختمان مسجد موقت کوی دانشگاه در منطقه اميراباد انتنی جديد نصب شده است که بنا بر نظر دانشجويان به احتمال زياد به سپاه پاسداران يا بسيج تعلق دارد و مورد استفاده ی آن هنوز مشخص نمی باشد. ممکن است اين مساله جهت اقدامات امنيتی در کنترل فضای کوی در سال تحصيلی جديد باشد. گفته می شود در ساختمان مورد اشاره، اتاقی در طبقه انتهايی توسط نيروهای امنيتی مورد استفاده قرار می گيرد که بی ارتباط با نصب آنتن نخواهد بود.

ديوارکشی در ميان کوی دانشگاه

هم چنين در اين زمينه شايعاتی در مورد اين اقدام مديريت کوی دانشگاه مبنی بر واگذاری ساختمان های ۲۰، ۲۱ و ۲۳ به متاهلين وجود دارد. در اين راستا مديريت دانشگاه تهران همزمان با پايان امتحانات ترم تحصيلی دانشجويان، چند روز را تعطيل اعلام کرده و حتی ثبت نام دانشجويان را نيز به تاخير انداخته است که اين امر موجب آغاز ديرهنگام سال تحصيلی خواهد شد. بنا به گفته دانشجويان، مسئولين قصد دارند تغيير و تحولات در کوی دانشگاه را در اين فاصله زمانی انجام دهند. هم چنين به گمان برخی ديگر از دانشجويان اين امر بدليل نصب شنود در اتاق های دانشجويان صورت می گيرد.

کاهش بيش از ۱۵۰۰ نفر از دانشجويان خوابگاهی

به گزارش خبرنامه اميرکبير، در استانه بازگشايی دوباره دانشگاه تهران و هراس مديريت دانشگاه و نيز در راستای اتخاذ تدابير از سوی آنان برای مواجهه با موج اعتراضات دانشجوئی، طی اقدامی ناگهانی سه ساختمان کوی دانشگاه بالاجبار تخليه شده است. ساختمان های ۲۰ و ۲۱ که دانشويان کارشناسی در آن ساکن می باشند و همچنين ساختمان ۲۳ که متعلق به دانشجويان کارشناسی ارشد می باشد و در ضلع جنوبی کوی دانشگاه تهران واقع شده اند و همچنين مشرف به خيابان های امير اباد شمالی می باشند، از جمله ساختمان هائی است که ساکنين آن تخليه شده اند.

از سوی ديگر مديريت دانشگاه و شخص فرهاد رهبر، رئيس دانشگاه تهران، در صدد کاهش شمار دانشجويان ساکن در کوی دانشگاه می باشند. به طوريکه در سال تحصيلی جديد به دانشجويان جديدالورود در تمام مقاطع تحصيلی خوابگاه ارائه نخواهد شد و در خوابگاه های سطح شهر اسکان داده خواهند شد.

همچنين دانشگاه تهران ضمن درج اطلاعيه ای اعلام نموده که به دانشجويان ترم ۱۰ کارشناسی و همچنين ترم ۶ کارشناسی ارشد خوابگاه ارائه نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016