دوشنبه 6 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد باز هم در دانشگاه حاضر نشد؛ مراسم آغاز سال تحصيلی در دانشگاه تهران همراه با فريادهای "مرگ بر ديکتاتور"، اميرکبير

صبح امروز همزمان با حضور کودتاچيان در دانشگاه تهران، دانشجويان معترض با وجود همه فشارها و تهديدهای نيروهای امنيتی طی يک ماه گذشته، فريادهای اعتراضی مرگ بر ديکتاتور سر دادند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، اين تجمع که با حضور هزار دانشجو همراه بود از مقابل دانشکده هنرهای زيبا آغاز شدند و به تدريج پس از به راه افتادن دانشجويان به سمت ضلع شمالی دانشگاه، لحظه لحظه بر شمار معترضين افزوده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان معترض که نمادهای سبز از جمله پلاکاردهای سبز رنگ حاوی نوشته ها و دستبندها و بادکنک های سبز بهمراه داشتند با عبور از مقابل دانشکده های مختلف در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ايستادند و يکصدا فرياد های "مرگ بر ديکتاتور"، "دانشجو می ميرد ذلت نمی پذيرد"، "مجتهد واقعی منتظری صانعی"، "دانشجوی زندانی ازاد بايد گردد"، "ندائيم، سهرابيم، ما همه يکصدائيم"، "کروبی بازداشت دستگير بشه ايران قيامت ميشه"، "کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن"، "شکنجه، تجاوز ديگر اثر ندارد"، "دولت کودتا استعقا استعفا"، "يا حسين ميرحسين"، "احمدی دروغگو شصت و سه درصدت کو"، "رايم کو"، "آزادی" و ... سردادند.

دانشجويان معترض هم چنين پلاکاردهای حاوی خوشامدگوئی به وزرای علوم و بهداشت دولت کودتا را به زيرکشيدند که با تشويق های ممتد ديگر دانشجويان همراه بودند. در اين هنگام در حدود ۵۰- دانشجوی بسيجی نيز به منظور مقابله با دانشجويان با در دست داشتن پرچم هائی به سر دادن شعار پرداختند که در مقابل نيز دانشجويان معترض فرياد زدند: "دانشجوی سهميه، همينه همينه".

نيروهای حراست و انتظامات دانشگاه نيز برای تامين امنيت سالن محل برگزاری مراسم در مقابل محوطه کتابخانه مرکزی صف کشيده بودند. به گزارش خبرنامه اميرکبير نيروهای اطلاعاتی و امنيتی و دانشجويان بسيجی نيز چون هميشه به شناسائی دانشجويان معترض مشغول بودند.

دانشجويان سپس تجمع خود را در مقابل سر در دانشگاه تهران و با سر دادن شعارهائی ادامه دادند. شعارهای "احمدی احمدی اين اخرين پيامه، جنبش سبز ايران آماده قيامه"، "دولت جنايت می کند رهبر حمايت می کند"، "سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات"، "جنتی لعنتی تو دشمن ملتی"، "ندائيم سهرابيم، ما همه يکصدائيم"، "کروبی بازداشت دستگير بشه ايران قيامت ميشه"، "کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن" از جمله شعارهای دانشجويان معترض بود.

تجمع دانشجويان در سر در دانشگاه تهران، موجب جمع شدن عده ی زيادی از مردم در پياده روهای خيابان انقلاب شد و عده ای از مردم نيز همراهی خود را با دانشجويان نشان می دادند. به گزارش خبرنامه اميرکبير دانشجويان پس از تجمع مقابل درب ۱۶ آذر، بار ديگر در مقابل کتابخانه مرکزی به سر دادن شعار پرداختند و پس از آن به تجمع دو ساعته خود پايان دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016