شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خداحافظی مرتضی طلايی از مديريت سايت فردا، فردا

در تمام اين روزها کوشيديم، انتقاد مشفقانه را جايگزين نقد تخريبی، تحليل را جايگزين جنجال، دقت خبری را جايگزين شتاب زدگی و انصاف و منافع ملی را مقدم بر منافع فردی و گروهی نماييم.


مرتضی طلايی مدير مسئول پايگاه خبری " فردانيوز" از اين مسئوليت کناره گيری نمود. يادداشتی که در پی می آيد ، بيانی از ايشان در مقام خداحافظی با مخاطبان عزيز محسوب می شود.

در يادداشت وی با عنوان " ديروز ، امروز و تا فردا" آمده است: در دو سال و اندی ، بر عهده داشتن مدير مسئولی سايت «فردا» ، هيچ گاه مخاطبی آشناتر و همدل تر از خوانندگان و بازديد کنندگان عزيزم در سايت فردا نداشته و عمده واگويه های دلمشغولی هايم را نيز جز از شما ياران همراه نداشته ام. امروز نيز که بهانه نوشتن ، خداحافظی از اين مسئوليت است، نيکوتر آنکه از ديروز و امروز به اميد فرداهای بهتر با شما بگويم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تمام روزهايی که گذشت، سعی و تلاش من و همکارانم اين بود که "فردا" خانه ای باشد برای ميزبانی سليقه ها ، آرا و انديشه هايی که در عرصه دلسوزی ، علاقه به نظام وميهن و تلاش برای اصلاح امور ، فصل مشترک عقيدتی و روشی داشته و دارند.

نگاه ما اين بود که، عطف به خطاب قرآنی: (( و کذلک جعلناکم امه وسط لتکونوا شهدا علی الناس )) (( و اين گونه بود که شما را امت وسط قرار داديم تا حجت و شاهد برای مردم باشيد )) بايد راه اعتدال ، عقلانيت ، تعهد به مبانی ، دوری از جنجال و هياهو ، سماحت و اغماض در برابر سهوها و تلاش برای حفظ آرامش روانی جامعه را پی گرفت تا از ((فئه قليله)) فرداييان ، خير کثيری به بار آيد.

در تبيين اصول و خط مشی های خبری همواره تاکيد می نمودم ، ميزان و سنجه ما ، سيره و انديشه ولايت و رهبری جامعه است و در تمام اين روزها کوشيديم تا با عمل به اين باور به مشی خبر رسانی منزه از اتهام پراکنی و گسترش بی اعتمادی عمل نماييم .

اعتقاد راسخ داشته و دارم که رسانه ، واسطه ای است ميان حاکميت و جامعه و هم چنين طيف های مختلف جامعه متکثر ايرانی در ميان هم ، و رسالت مقدس رسانه ، انتقال داده ها و باورهای طرفين در فضايی عقلانی و هم چنين ارايه راهکارهای مصلحانه برای بهبود امور است و رسانه حوزچه آرامشی است که در ظرف آن بتوان به شفافيت ، کاستی ها و نقصان ها را در کنار نقاط قوت ديد ، برای تقويت خوبی ها و حذف بدی ها از راهگذار دانش مکتسبه از فعاليت رسانه ای تلاش کرد و در نهايت به جای افزودن بر غبار بی اعتمادی ها ، نور اعتماد را به دل ها تاباند .

مبانی و اصول اعتقادی ، آرمان های انقلاب ، انديشه های امام راحل ، منويات رهبری معظم و منافع ملی ايرانيان ، خطوط قرمز ما بودند و يقين داشتيم ، رسيدن به شرايط آرمانی در جامعه ، جز از رعايت توامان اين پنج اصل ممکن و ميسور نيست .

در تمام اين روزها که گذشت و در همه ديروزهايمان ، کوشيديم ، انتقاد مشفقانه را جايگزين نقد تخريبی ، تحليل را جايگزين جنجال ، دقت خبری را جايگزين شتاب زدگی و انصاف و منافع ملی را مقدم بر منافع فردی و گروهی نماييم .

اقبال شما مخاطبان عزيز و همراهی شما برايمان گواه و ميزانی بود در موفقيت و امروز که با اين نوشتار با شما وداع می گويم ، راه طی شده را علی رغم کاستی ها ، قابل افتخار نمودن می دانم . برای آينده " فردا " و فرداهايش نيز ، اميدوارم با ادامه اين مشی، سرمايه بزرگ اعتماد مخاطب را با منافع کوتاه و زود گذر معامله ننمايد .

تا فردايی ديگر که شايد در فضای خبری ديگری ، همراهتان باشم ، در عين حلاليت جويی از همه کسانی که ممکن است ناخواسته از خبر يا مطلبی رنجيده شده باشند ، همه شما را به خدا می سپارم .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016