دوشنبه 13 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: راه برون رفت از مشکلات التزام عملی به ولايت فقيه است، ايسنا

- همه بايد از رهنمودها و هدايت‌های مراجع بزرگوار بهره بگيريم

يک عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: باور ما اين است که قانون اساسی ظرفيت حل تمام مشکلات کشور را دارد و بر اين اساس معتقديم که در قضيه حل اختلافات محور بايد قانون اساسی باشد و در اين قانون ولايت فقيه نقش برجسته‌ای دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله سيداحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات فقط قانون اساسی و التزام عملی به ولايت فقيه است و بايد مذاکرات در اين چارچوب به نتيجه برسد.

وی هم‌چنين با بيان اين‌که " بايد ديد اختلافات در چه سطحی است و آيا اين اختلافات بين عامه ملت است يا در بين قشر محدودی" تاکيد کرد: واقعيت اين است که نبايد اختلافات را بزرگ‌نمايی کرد؛ چراکه اکثريت ملت ما متحد هستند.

وی گفت: اقليتی که طرفدار برخی از کانديداهای خاص هستند، پيوسته خود را از عموم مردم جدا می‌کنند و اين اقليت تعداد بسيار محدودی هستند؛ همان‌هايی که در برابر راهپيمايی ميليونی مردم در روز قدس جمعيت چند هزار نفری را به راه انداختند و شعار اسرائيل پسند نه غزه و نه لبنان را سر دادند.

وی ادامه داد: تاکيد بر آن است که اختلاف را بايد در حدی که وجود دارد ديد نه بيش از آن.

اين يک عضو ارشد جامعه مدرسين هم‌چنين به نقش علمای دين و مراجع در عرصه سياسی کشور اشاره و اظهار کرد: علمای دين و مراجع بزرگ در طول تاريخ تشيع همواره نقش برجسته‌ای داشته‌اند و اکنون نيز دارند و همه بايد از رهنمودها و هدايت‌های مراجع بزرگوار بهره بگيريم ولی در اين عرصه مهم است که گفته شود انتظار از مراجع بزرگوار مانند گذشته، ارشاد و راهنمايی است و اين‌که افراد را به قانون‌مداری، حريم نگه داشتن و پرهيز از اهانت به علمای دين و مراجع بزرگوار دعوت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016