پنجشنبه 16 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بعد از ۱۱۰ روز بازداشت، پرونده بهمن احمدی امويی پيدا شد! نوروز

همسر بهمن احمدی امويی، روزنامه نگاری که بيش از ۱۰۰ روز است که در بازداشت به سر می برد، گفت: پس از اخبار عجيب و غريبی که در اين چند وقت درباره وضعيت پرونده بهمن شنيده بوديم، از جمله اينکه هيچ پرونده ای برای او وجود ندارد، بالاخره چند روز پيش به ما گفتند پرونده او به تازگی به شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب ارسال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار صد و ده روز است که در زندان به سر می برد. اين درحالی است که به گفته ژيلا بنی يعقوب، همسر اين روزنامه نگار، برای او قرار بازداشت صادر نشده است؛ همچنين با وجود صدور قرار وثيقه تاکنون به خانواده او اجازه توديع وثيقه را نداده اند.

ژيلا بنی يعقوب که خود به تازگی از بند ۲۰۹ زندان اوين آزاد شده درباره وضعيت همسر روزنامه نگارش به "روز" گفت: در دادگاه انقلاب اين را هم اضافه کردند که پرونده بهمن ناقص است و به همين دليل فعلا امکان قبول وثيقه و آزادی او وجود ندارد.

بنی يعقوب افزود: ما در طول يک ماه گذشته بارها اين درخواست را مطرح کرديم که چرا بهمن پس از صد روز بازداشت هيچ پرونده قضايی در هيچ يک از شعبه های دادگاه ندارد. مثل اينکه حالا نيز بايد بارها و بارها بگوييم چرا پرونده بهمن را کامل نمی کنند. در واقعا سيستم قضايی ما با اين روشها مطالبات ما را در باره بهمن کاهش داده است و به جای اينکه ما بگوييم چرا اين روزنامه نگار را بی دليل در زندان نگه داشته ايد و بايد فوری آزادش کنيد، يک روز بايد بگوييم پرونده بهمن کجاست، روز ديگر بايد بگوييم پرونده اش چرا ناقص است؟

وی تاکيد کرد: براساس گفت و گوهايی که با وکلای مدافع داشته ام اين وضع مخصوص بهمن نيست و برخی ديگر از زندانی های انتخابات نيز همين وضع را دارند. اين وکلا معتقدند اين شيوه ای جديد برای آزار خانواده های زندانيان سياسی و به تعويق انداختن آزادی زندانی هاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016