سه شنبه 24 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برادر بهمن احمدی امويی: پرونده قضايی برادرم کجاست؟ روز آنلاين

با گذشت ۸۴ روز از بازداشت بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار و تحليل گر اقتصادی، تاکنون پرونده او در دادگاه انقلاب ثبت نشده و خانواده اين روزنامه نگار هيچ اطلاعی از وضعيت وی ندارند. با برادروی در اين مورد مصاحبه کرده ايم.

بهرام احمدی امويی، برادر بهمن درباره آخرين وضعيت برادرش به روز گفت: هنوز خبری از پرونده بهمن نيست و همچنان در دادگاه انقلاب ثبت کيفری نشده است و به همين دليل کسی پاسخگوی خانواده ما نيست و برای وکيل مدافع بهمن در چنين شرايطی امکان دفاع و پيگيری پرونده وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با غير قانونی خواندن ادامه بازداشت موقت برادرش خبر داد که در اعتراض به اين وضع خانم فريده غيرت، وکيل بهمن لايحه ای را تنظيم و به قاضی حداد، رييس شعبه امنيت دادگاه امنيت ارائه داده و اکنون منتظر رسيدگی و پاسخ قاضی حداد هستند.

آقای احمدی امويی افزود: همه اعضای خانواده من در شهرستان زندگی می کنند و خودم هم که مقيم نيوزيلند هستم، بنابراين امکان پيگيری مستقيم پرونده برادرم برای من وجود ندارد. در حال حاضر خانم فريده غيرت وکيل برادرم و ژيلا بنی يعقوب، همسر برادرم بيش از همه پيگير پرونده او هستند.اما تا آنجا که به من گفته اند متاسفانه با وجود پيگيری های مستمری که داشته اند، هنوز حتی نتوانسته اند بفهمند پرونده قضايی برادرم کجاست.حتی شماره پرونده بهمن نيز در اختيارشان قرار نگرفته است.

او همچنين با ابراز تعجب از وضعيت بازداشت ها و دادگاه های ايران گفت: خيلی از مناسبات دادگاههای ايران قابل درک نيست. مثلا نمی توانم درک کنم که چطور ممکن است کسی پس از هشتاد و سه روز که در زندان است، هيچ پرونده ای در هيچ دادگاهی نداشته باشد و حتی وکيل و يا همسرش به پرونده او دسترسی نداشته باشند. ظاهرا اين مسائل در دادگاههای ايران چندان غير طبيعی نيست و وقتی با ژيلا صحبت می کنم، اين اتفاقات برای او چندان عجيب و غريب نيست اما برای من خيلی عجيب و غيرقابل درک است.

برادر بهمن احمدی امويی در پايان با ابراز نگرانی از وضعيت اين روزنامه نگار افزود: از مسوولان قضايی ايران که گويا اميدهای تازه ای را هم در ايران بوجود آورده اند، انتظار رسيدگی به وضع نامشخص پرونده بهمن را دارم. اميدوارم مسوولان دادگاه انقلاب امکان دسترسی به اين پرونده را برای وکيل و همسرش بوجود بياورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016