دوشنبه 20 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی ۲۶ مهرماه در راس يک هيات پارلمانی به ژنو می‌شود، ايرنا

به گزارش ايرنا، اجلاس بين‌المجالس جهانی سالانه دو نشست برگزار می‌کند که اجلاس بهاره آن در کشورهای عضو و اجلاس پاييزه به صورت ثابت در شهر ژنو سوئيس برگزار می‌شود و هيات‌های پارلمانی از سراسر دنيا در اين اجلاس حضور می‌يابند.

در اين اجلاس که به دعوت رييس اتحاديه بين المجالس به مدت سه روز ۲۲ لغايت ۲۵ مهر ماه ۸۷ در ژنو برگزار می شود رؤسا ونمايندگان مجالس بيش از ۱۴۰ عضو شرکت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين راستا رييس شورای بين‌المجالس ايران با بيان اينکه رييس مجلس شورای اسلامی در اين اجلاس سخنرانی می‌کند، يادآور شد: هيات ايرانی در اين اجلاس به دنبال تصويب ماده اضطراری در مورد فلسطين است.

فلاحت پيشه گفت: ماده اضطراری ماده‌ای است که از قبل در دستور کار اجلاس قرار نمی‌گيرد بلکه کشورها پيش ماده‌ای را آماده می‌کنند و باتوجه به آخرين تحولات جهانی اعضای شرکت کننده در اجلاس به يکی از پيشنهادات رای می‌دهند.

مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی نيز گفت: هيات پارلمانی ايران برای ماده اضطرای اجلاس اتحاديه بين المجالس دارای پيشنهادی در خصوص مساله غزه، فلسطين و مسايل مربوط به مسجدالاقصی دراست.

کاظم جلالی در گفت و گو با خبرنگار سياسی ايرنا افزود: در هر اجلاس اتحاديه بين المجالس موسوم به IPU، ماده ای با عنوان "ماده اضطراری" به رای گذاشته می شود که در صورت تصويب آن، قطعنامه ای هم در مورد آن صادر می شود.

اجلاس IPU فرصتی برای بکارگيری ديپلماسی پارلمانی ايران

جلالی همچنين در خصوص اهميت سفر هيات پارلمانی ايران به ژنو به رياست علی لاريجانی رييس مجلس برای شرکت در اجلاس پاييزه اتحاديه بين المجالس گفت: شرکت هيات پارلمانی ايران در اين اجلاس فرصتی مغتنم و گامی به جلو برای بکارگيری ديپلماسی پارلمانی جمهوری اسلامی ايران است.
اين نماينده مجلس که لاريجانی را در سفر به ژنو همراهی خواهد کرد، تاکيد کرد: اجلاس ژنو فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی ايران است تا نظرات خود را برای پارلمان های دنيا تبيين کند بنابر اين سفر هيات پارلمانی ايران به ژنو بسيار مهم و اثرگذار خواهد بود.
مخبر کميسيون سياست خارجی مجلس با بيان اينکه معمولا روسای مجالس برخی کشورهای جهان و در مجموع هيات هايی از تمام پارلمان های سراسر جهان در اين اجلاس شرکت می کنند، گفت: عمده کار رييس مجلس شورای اسلامی در اين اجلاس به دو بخش سخنرانی اصلی در حضور روسا و نمايندگان مجالس شرکت کننده و ديدار های وی با روسای مجالس و يا روسای هيات های پارلمانی کشورها در حاشيه اين نشست خواهد بود.

تبيين مواضع هسته ای ايران وظيفه همه ايرانيان

جلالی درخصوص اينکه آيا ممکن است در ديدارهای لاريجانی با روسای مجالس ديگر کشورها در حاشيه اجلاس IPU بحث هسته ای ايران نيز مطرح شود، گفت: طبيعی است که در بحث هايی مثل بحث هسته ای، در داخل کشور اجماع و اتفاق نظر وجود دارد و تبيين سياست های کلی و اجماعی نظام جمهوری اسلامی ايران وظيفه همه ماست.
نماينده شاهرود در مجلس هشتم افزود: در صورت مطرح شدن موضوع هسته ای ايران در ديدارهای لاريجانی با همتايان خود و روسای هيات های پارلمانی ديگر کشور ها در حاشيه اجلاس ياد شده، قطعا رييس مجلس شورای اسلامی به تبيين ديدگاه های نظام جمهوری اسلامی در اين زمينه و دفاع از آن خواهد پرداخت.

**هفت نفر از نمايندگان مجلس لاريجانی را در سفر ژنو همراهی می کنند
مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در خصوص همراهان علی لاريجانی برای شرکت در اجلاس ژنو گفت: هفت نفر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی در اجلاس ژنو که در روزهای ۳۰و۲۸،۲۹ برگزار می شود لاريجانی را همراهی می کنند.

جلالی که خود از نمايندگانی است که علی لاريجانی در سفر همراهی می کند، افزود: مرتضی آقاتهرانی نماينده مردم تهران، سيد ناصر موسوی نماينده مردم رامهرمز و رامشير، عليرضا سليمی نماينده مردم محلات و دليجان، عليرضا دهقانی نماينده مردم ايذه و باغملک، فاطمه آليا نماينده مردم تهران و فاطمه آجورلو نماينده مردم کرج از ديگر نمايندگانی هستند که برای شرکت در اجلاس ژنو به اين سفر می آيند.

لاريجانی در نخستين سفر خارجی خود به عنوان رييس مجلس هشتم علاوه بر سخنرانی در اجلاس مزبور ديدارهايی را با روسای مجالس کشورهای مختلف شرکت کننده و نيز برخی مقامات کشور ميزبان خواهد داشت و اين اجلاس فرصت مناسبی خواهد بود که راهکارهای توسعه مناسبات و همکاريهای پارلمانی در سطح بين المللی مورد بررسی قرار گيرد.

لاريجانی در ديدار با مقامات بلند پايه اين کشور در خصوص مسائل دو جانبه و بين المللی و همچنين بررسی راههای بسط و گسترش روابط پارلمانی بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016