دوشنبه 20 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصفيه گسترده دانشجويان در دانشگاه صنعتی اصفهان، اميرکبير

در پی حوادث شامگاه ۲۳ خرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان و در پی سرکوب شديد فعالين دانشجويی، مديريت اين دانشگاه دست به تصفيه حساب گسترده ای زده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، حدود ۱۰۰ نفر از دانشجويان در تابستان گذشته به کميته انضباطی احضار شده اند که از اين ميان ۳۰ نفر با حکم ۱ ترم ممنوعيت از تحصيل روبرو شده و برای ۱۶ دانشجوی ديگر نيز حکم ۲ ترم ممنوعيت از تحصيل (تعليق) درج در سنوات به دليل ايجاد بلوا و آشوب در دانشگاه، صادر گرديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذکر است حکم نهايی اين ۱۶ دانشجو در حال بررسی توسط وزارت علوم ميباشد لذا احکام نهايی بعد از صدور منتشر خواهد شد.

از سوی ديگر طی يک ماه اخير تعدادی ازدانشجويان اين دانشگاه به نهادهای امنيتی احضار و مورد بازجوئی قرار گرفته اند. در راستای فشارهای شديد بر دانشجويان اين دانشگاه، فعاليت نشريات دانشجوئی در اين دانشگاه نيز به علت فشارهای شديد مديريت اين دانشگاه و عدم صدور مجوز از سوی آنها به حالت تعليق درآمده است.

گفتنی است موج فشارهای شديد از سوی نيروهای امنيتی و قضائی و يا نهادای انضباطی و حراست طی دو ماه اخير بر دانشجويان به گونه ای بوده است که تاکنون بيش از هزار دانشجوی دانشگاه های مختلف احکام کميته انضباطی و تعليق از تحصيل دريافت کرده و يا به نهادهای امنيتی احضار شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016