سه شنبه 21 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی: برخی افراد از مرجعيت در بازی های سياسی سوءاستفاده کردند، مهر

سمنان - خبرگزاری مهر: رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با انتقاد از استفاده سياسی از مرجعيت گفت: کسانی که وجود اسلام را برای زمان حاضر در سياست نفی می کردند از مرجعيت برای بازی سياسی خود استفاده کردند.
به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، دکتر محمد جواد لاريجانی ظهر سه شنبه در اولين همايش حکمت استان سمنان اظهار داشت: رفتن به قم و رسيدن مکرر به محضر مراجع و استفاده از جايگاه مراجع و مرجعيت برای رسيدن به نياز و خواسته سياسی به نفع اوضاع مملکت نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با اشاره به اينکه مکتب اهل بيت باعث خيزش جهان اسلام شده است، گفت: مکتب ما اسلام و مکتب اهل بيت است و اين موضوع را نه پنهان می کنيم و نه از آن خجالت می کشيم بنابراين مرجعيت در آن همواره جايگاه ويژه داشته و خواهد داشت.

لاريجانی جمهوری اسلامی ايران و بيداری سياسی اسلام را از مهمترين برکات انقلاب اسلامی ايران دانست و گفت: هرچه ما اسلام را دقيقتر بشناسيم بهتر می توانيم از برکات آن استفاده کنيم.

رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه نظام اسلامی دانش نظری بايد جايگاه بالايی داشته باشد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سالهای عمر خود بيشترين بودجه تحقيقاتی را مصرف کرده و توجه به دانش کمک زيادی به توسعه علمی

مدرن بودن بايد در نظام اسلامی ما ظهور کند

رئيس پژوهشگاه دانش‌های بنيادی کشور گفت: مدرن بودن بايد به معنی عقلايی در رفتار و ساختار جامعه حاکم باشد و اين مدرن بودن بايد در نظام اسلامی ما ظهور کند.

لاريجانی گفت: جمهوری اسلامی ايران يک نظام کاملا عقلايی مدنی است و علت پويا بودن اين نظام توجه به مکتب اهل بيت است.

وی با اشاره به اينکه مرجعيت فتوا دارد، گفت: ولايت علاوه بر اينکه به عنوان مرجع فتوا دارد به عنوان ولی امر حکم آن تنها حکم نافذ است.

به گفته وی، ولايت ‌فقيه موتور اصلی هدايت کشور است و ولايت و مرجعيت ارتباط وسيعی با هم دارند.

وی با بيان اينکه دين ما بر پايه اسلام و بصريت است، گفت: اسلام بدون بصيرت وجود ندارد و برای فهميدن دين بايد بصيرت داشته باشيم.

لاريجانی در پايان با اشاره به ساخت رصد خانه ملی ايران گفت: يکی از طرح های مهم ملی که عمليات اجرايی آن در دولت نهم آغاز شده است ساخت اين رصد خانه است که اميدواريم در اواخر دولت دهم از آن بهره برداری کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016