شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده ولی فقيه در سپاه فجر: صانعی و دستغيب گرفتار بازی های سياسی شده اند، ايرنا

شيراز - نماينده ولی فقيه درسپاه فجر استان فارس گفت :جای تاسف است که برخی ازعلما مثل آقای صانعی و سيد علی محمد دستغيب شان خود را پايين آورده و گرفتار بازی های سياسی شده اند.

حجت الاسلام ابوالقاسم علی زاده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين در حالی است که از آنها انتظار می رود که پرچمدار هدايت مردم و ادامه دهنده راه امام، شهدا و تابع رهبری جامعه باشند.
علی زاده اضافه کرد : خط و جريان موازی يکی از شگردهای دشمنان بشريت و دشمنان اسلام در گذر زمان می باشد و مورد توجه آنان بوده است.
وی گفت : وقتی فرعون مستقيم نمی توانست با حضرت موسی (ع) به مبارزه بپردازد ، ژست دين و مردمی بودن را به خود گرفت و می گفت می ترسم موسی در جامعه فساد ايجاد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی زاده اظهار داشت : فرعون برای مبارزه با موسی (ع) از يک موازی کاری استفاده می کند و خود که مفسد است ادعای وجود فساد می کند.
نماينده ولی فقيه درسپاه فجراستان فارس اضافه کرد: امروز هم دشمنان ايران و ملت اسلامی که در مقابل اين ملت خود را عاجز می دانند برای به بن بست کشيدن انقلاب و حرکت رو به رشد آن از همين شيوه بهره می گيرند و با موازی کاری دين عليه دين ، مذهب عليه مذهب و عالم را عليه عالم قرار می دهند.
حجت الاسلام علی زاده ادامه داد : موازی کاری دشمنان يک ريشه تاريخی دارد به طوری که در تاريخ انقلاب اسلامی ايران با فتوای يک عالم و مجتهدنمای زنجانی ، عالم مجاهد و وارسته ای همچون شيخ فضل الله نوری به دار آويخته شد.
وی بيان کرد : امروز متاسفانه برخی متوجه نقشه ها و توطئه های استعمار پير و استکبار جهانی نيستند و با بی بصيرتی آب در آسياب دشمن می ريزند و بعضا در ژست عالم و مرجع خود را به نمايش گذاشته اند و اين در حالی است که اگر دارای مرجعيت باشند بايد در جهت تقويت دين و ارزشهای جامعه و اتحاد ملی و حول محور ولايت فقيه حرکت کنند.
حجت الاسلام علی زاده اضافه کرد : شگرد دشمن اين است که مرجعيت خودساخته را در مقابل مرجعيت ناب ، اقتدار ولايت فقيه و حاکميت دينی قرار دهد.
نماينده ولی فقيه در سپاه فجر استان فارس با بيان اين مطلب که حرمت امامزاده را متولی بايد نگه دارد ، گفت : اگر شان علم و مرجعيت يک شان بالايی می باشد انتظار می رود که کسانی که مدعی اين شان هستند خود بيش از هر کسی حرمت اين جايگاه را نگه بدارند.
وی اظهارداشت : مردم راه خود را پيدا کردند و اين خود افراد هستند که گول برخی افراد بی بصيرت پيرامون خود را خورده و آب به آسياب دشمنان انقلاب و اسلام می ريزند.
علی زاده بيان کرد : اميدوارم همه خواص از جمله علما با هوشمندی توطئه های دشمنان را رصد کرده و در بازی های سياسی آلت دست بدخواهان اسلام نباشند.
وی افزود : عظمت حوزه های علميه و روحانيت در سطح جامعه اسلامی آنقدر بالاست که اين موضوعات کوچک که تازگی هم ندارد را به راحتی هضم می کند.
حجت الاسلام علی زاده ادامه داد : خواسته دشمن بعد از نااميدی در فتنه براندازی نظام بعد از انتخابات اين است که اين گونه در جامعه القاء کند که در ايران بحران وجود دارد.
وی اضافه کرد : در ميان نمايندگان مجلس خبرگان رهبری تنها آقای سيد علی محمد دستغيب است که سخن ناصوابی را بر زبان جاری می کند و اين فرد هنوز مرجعيت او زير سوال می باشد و طبيعی است که دشمن از او برای اهداف خود استفاده می کند.
نماينده ولی فقيه در سپاه فجر استان فارس گفت : در ميان مراجع تقليد هم فردی مثل آقای صانعی پيدا شده که به دليل فتوا و مواضع نادرستش مورد استقبال دشمنان قرار گرفته است و دشمنان می خواهند از طريق او به اهداف خود برسند.
حجت الاسلام علی زاده افزود : عليرغم اينکه حوزه علميه جامعه ما ضمن اينکه اين ناچيز انحراف ها را نيز از سوی هم لباسان خويش نمی توانند بپذيرند اما اين موضوعات را خاری بيش تلقی نمی کنند.
وی بيان کرد : در اوايل سال های پيروزی انقلاب اسلامی افرادی چون شريعتمداری و منتظری به عنوان مرجع مطرح بودند اما به لحاظ سياسی متاسفانه به دليل ساده لوحی زمينه ای را برای دشمنان فراهم کردند و مقابل امام و انقلاب ايستادند ، و چنين افرادی آن روز خودشان را از گردونه انقلاب خارج کردند.
علی زاده اظهارداشت : آيا افرادی مثل آقای صانعی و آقای سيد علی محمد دستغيت ملاتر و گردن کلفت تر از آقای منتظری بودند؟
وی با بيان اين مطلب که جامعه مدرسين حوزه علميه قم که همواره اين موضوعات را به خوبی تدبير می کند ، در اين خصوص هم بايد اقدامات لازم را انجام دهد ، ادامه داد : آيا هر کسی از راه رسيد می تواند ادعای مرجعيت داشته باشد و روی کارهای او هيچ نظارتی وجود نداشته باشد و هرديدگاهی را که داشته باشد به عنوان حکم و فتوا اعلام کند؟
حجت الاسلام علی زاده يادآور شد : وقتی ما برای رهبری مجلس خبرگان را تعريف کرده ايم که به نمايندگی از مردم بر عملکرد رهبری نظارت داشته باشد بايد در خصوص مرجعيت هم مجلسی وجود داشته باشد تا اين طور مواردی پيش نيايد که آقای صانعی و منتظری که مرجعيت آن ها زير سوال است بيايند و حکم اجتهاد يک فرد ديگر را امضا کنند و هيچ نظارتی بر روی کار آنها نباشد.
وی اضافه کرد : خطای يک مرجع مثل خطای ديگر افراد جامعه نيست و خطای مراجع عوارض بدی را برای جامعه به دنبال دارد و به همين منظور مراجع بايد برای ساماندهی اين امر يک فکری کنند و رابطه مرجعيت و رهبری را به نحو مطلوب تعريف کنند تا زمينه ای برای سوء استفاده دشمن فراهم نشود.
حجت الاسلام علی زاده گفت : اگر يک مديريت و نظارتی بر روی عملکرد مراجع صورت نگيرد دشمن بيشترين بهره را در اين ميان خواهد برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016