سه شنبه 21 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: وحدت با کسانی که ولايت فقيه و قانون اساسی را قبول ندارند امکان پذير نيست، ايسنا

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که ولايت فقيه و قانون اساسی را در عمل نپذيرفته‌اند مانع‌ساز در مسير وحدت هستند و کسانی که حرف از وحدت ملی می‌زنند بايد بگويند که چه کسانی مانع راه وحدت می شوند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله سيد احمد خاتمی پيش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در دومين روز از نهمين همايش سراسری روحانيون ارتش با اشاره به اين که در ماه‌های اخير بسيار سخن از وحدت و آشتی ملی به ميان آمده است تاکيد کرد: همه بايد در پی اين اصل باشيم ولی وحدت بايد با حفظ چارچوب قانون اساسی و ولايت فقيه باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم چنين اظهار کرد: وحدت با کسانی که دو اصل ولايت فقيه و قانون اساسی را قبول ندارند امکان پذير نيست؛ چرا که وحدت بدون پذيرفتن اين دو اصل امکان ندارد.

وی در بخشی از سخنان خود با بيان اين که مقام معظم رهبری طی ساليان اخير تقسيم‌بندی نوئی را از جامعه عرضه و مطالبی را راجع به خواص مطرح کرده‌اند افزود: مقام معظم رهبری جامعه را به سه گروه تقسيم کرده‌اند که گروه اول عوام هستند. عوام در نگاه ايشان بی سوادان نيستند بلکه بی بصيرت ها هستند يعنی کسانی که موضعی ندارند. گروه دوم خواص اهل باطل اند که ويژگی اول آنها دنيا پرست بودن است. دومين ويژگی سران اهل باطل نيز اين است که از سوی بيگانگان تغذيه می‌شوند و خط می گيرند. وقتی قرار باشد حکومت و رياست اصل شود، اين گروه هر دری حتی در خانه بيگانگان را می‌زنند.

خاتمی ويژگی سوم سران اهل باطل را استفاده از رسانه عنوان کرد و گفت: در قضايای اخير رسانه‌های بيگانه همچون يک لشکر جرار با ملت ايران رفتار کردند و تا توانستند دروغ گفتند ، تحريک کردند و آتش بيار معرکه شدند و اهل باطل نيز از اين ها بهره بردند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه گروه سوم از نگاه مقام معظم رهبری را خواص اهل حق عنوان کرد و روحانيون ارتش را جزو مصداق‌های اين گروه خواند و خطاب به آنها افزود: ارتش جمهوری اسلامی ايران با همه اقتدارخود ، فکرش در اختيار شماست. فرماندهان فکری ارتش شما هستيد بنابراين انتظار از شما به عنوان مصداقی از خواص اهل حق بالا است.

وی به هفت ويژگی خواص اهل حق اشاره کرد و گفت: اولين ويژگی خواص اهل حق اين است که خدا محورند و بس. ويژگی دوم بصيرت است که برترين معنای آن دشمن شناسی است. در فضای فتنه اهل بصيرت می توانند علمدار باشند. در ايام اخير برخی خواص سکوتی داشتند که از هر فريادی گوياتر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از زمان انقلاب تاکنون هيچ نهادی به اندازه ولايت فقيه مورد هجمه نبوده است و در مورد اخير نيز بمباران ثانيه‌ای و بمباران شديد ولايت فقيه بود. برخی کسانی که سر سفره امام و نظام بوده‌اند و همه حيثيت خود را از امام و ولايت فقيه داشتند عليه جان امام و آرمان امام که ولايت فقيه است شمشير از رو بستند. دشمن طی چند ماه اخير موضع خود را نشان داد که کجا را هدف قرار داده است.

وی با بيان اين که سومين ويژگی خواص اهل حق اين است که اهل عمل هستند اظهار کرد: چهارمين ويژگی خواص اهل حق شجاعت آنهاست. شجاعت فقط در ميدان جنگ نيست بلکه روشنگری و بيان حقايق نيز از وظايف اهل حق است که بايد پيامدهای آن را بپذيريم.

خاتمی صبوری و ولايت مداری را ويژگی‌های پنجم و ششم خواص اهل حق عنوان کرد و افزود: ولايت مداری برای همه مردم ما اصل است به ويژه روحانيونی که در نيروهای مسلح شاغل هستند بايد به توان ۲ ولايت مدار باشند چرا که فرماندهی کل قوا با ولی فقيه است. زاويه داشتن با ولايت فقيه همه جا خطرناک است و در بين روحانيون نيروهای مسلح به طريق اولی خطرناک است و نه تنها امر بلکه تمايل خود را نيز بايد با مقام معظم رهبری مطابق کند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان تدبير را هفتمين ويژگی خواص اهل حق عنوان کرد و گفت: خواص اهل حق اهل تدبير هستند نه اهل فله‌ای عمل کردن. برخی افراد تکليف‌مداری را مساوی با فله‌ای عمل کردن می‌دانند در حالی که اين طور نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016