شنبه 25 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: امضای ولی فقيه به قانون اساسی اعتبار می دهد، نه قانون اساسی به ولی فقيه، جرس

محمدتقی مصباح يزدی در اظهاراتی جديد مدعی شد که "قانون اساسی به تاييد و امضای ولی فقيه اعتبار پيدا می‌کند، نه آن گونه که بعضی تصور کرده‌اند اعتبار ولايت فقيه به قانون اساسی باشد".

وی با تاکيد براينکه "قانون اساسی بدون امضای ولی فقيه اعتباری ندارد"، گفت: ييس جمهور، بدون نصب از طرف ولی فقيه، طاغوت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش جرس، مصباح يزدی که در هفته های اخير به صورت روزانه بری اعضای سپاه پاسداران،بسيج،نيروی انتظامی و ساير نهادهای حکومتی سخنرانی می کند همچنين خواستار استفاده از آهن و سلاح در مقابله با کسانی شد که به ادعای وی در مقابل"عدالت" مقاومت می کنند و گفت:هميشه کسانی مانع برقراری عدالت هستند و جز با مجازات تسليم نمی‌شوند از همين رو قرآن اجرای عدالت را متوقف بر آهن و سلاح دانسته است.
مصباح يزدی چندی پس از کودتای انتخاباتی و در حالی که تقلب گسترده در آراء مردم، محمود احمدی نژاد را بی اعتبار کرده
است، ادعا کرد که"وقتی رياست جمهوری حکم ولی فقيه را دريافت کرد اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست."

وی دو روز قبل از راهپيمايی روز قدس امسال نيز خواستار برخوردخشونت آميز با مخالفان شد و گفت"در حديث قدسی خداوند به حضرت موسی فرمود دوستان من کسانی هستند که با ديدن مخالفت با احکام الهی مانند پلنگ تير خورده زخمی می‌خروشند".

وی همچنين گفت که"غضب کردن در راه خدا و برای حفظ و دفاع از ارزش‌های الهی مذموم نيست و البته کسی که با انگيزه الهی غضب نمايد، حدود الهی را نيز در چگونگی عکس العمل و انتقام رعايت خواهد کرد و بديهی است که اين نوع از خشم و غضب‌ها در دين اسلام نهی نشده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016