شنبه 25 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه به دبير کل سازمان ملل متحد: از اعدام پنج زندانی سياسی در ايران جلوگيری کنيد! (برای امضا)

حضورمحترم دبير کل سازمان ملل متحد، آقای بان کی مون!

از جنابعالی استدعا داريم توجه خود را بيش از بيش به وضع زندانيان سياسی ايران، احکام صادره برای آنان و بخصوص احکام اخير اعدام در مورد پنج نفر از فعالين سياسی مبذول داريد و خواستار لغو هر چه سريع تر اين احکام اعدام شويد.

در روزهای اخير پنج زندانی سياسی در ايران محکوم به مرگ شده اند. يکی از کسانی که حکم مرگ وی روز ٨ اکتبر صادر شده، محمدرضا علی زمانی است. وی يکی از صد متهمی است که در محاکمه های دسته جمعی دادگاه انقلاب تهران در ارتباط با جنبش اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری ۱۲ ژوئن حضور داشت. در حاليکه علی زمانی، که متهم به عضويت در يک انجمن پادشاهی است، پيش از انتخابات ژوئن دستگير شده و در آن زمان در زندان بسر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانيان ديگر محکوم به اعدام عبارتند از: آرش رحمانی پور، حامد روحانی نژاد و داود فريچه ميراردبيلی به اتهام عضويت در"انجمن پادشاهی ايران" و ناصر عبدالحسينی به اتهام ارتباط با مجاهدين خلق.

خبرها حاکی از آن است که اين احکام آغازی است برای برقراری مجدد اعدامهای سياسی در ايران، که در حيات سياسی جمهوری اسلامی جهان بارها شاهد آن بوده ونمونه بارز آن قتل عام زندانيان سياسی در سال ١٣٦٧ است.

ما از جنابعالی تقاضا داريم اقدامات فوری و لازمه را در مقابله با اين احکام و وضعيت زندانهای ايران انجام دهيد.

نقض حقوق بشر که در جمهوری اسلامی ايران تاريخچه ای طولانی دارد، در مقابله با جنبش اعتراضی مردم در رابطه با تقلب فاحش انتخاباتی خردادماه گذشته وارد مرحله بسيار خطرناکی شده است. در آن دادگاه های جمعی، که در تناقض با تمامی موازين و اصول حقوق بشر قرار داشت، متهمان وادار به اعتراف عليه خود شدند و اتهامات ديکته شده ای را از روی کاغذ روخوانی کردند. اظهارات اين متهمان، که اکنون چند نفر از آنها زير حکم اعدام قرار دارند، فاقد هرگونه ارزش حقوقی است.

حکومت ايران برای در هم شکستن اراده زندانيان متوسل به شکنجه، تجاوز، شکنجه های روانی نظير استفاده از داروهای روانگردان و شکنجه شخص ثالث شده است. شواهد و مدارک متعددی در زمينه نقض حقوق بشر در ايران موجود است. برای نمونه به گزارش نماينده ويژه سازمان ملل متحد آقای "نوواک" اشاره می کنيم که در آن موارد متعدد شکنجه و بد رفتاری در زندانهای ايران ثبت شده است. ضمناً با توجه به نوع فضای حاکم بر قوه قضائيه ايران و عدم بی طرفی و عدم رعايت بديهی ترين اصول دادرسی توسط اين نهاد، از ملت ايران انتظار نداشته باشيد بدواً بتوانند به تنهائی راه های قانونی داخلی جهت جلوگيری از اجرای احکام ناعادلانه صادره را طی کنند.

دبير کل محترم!
ما از شما انتظار داريم که اجازه ندهيد مسئله حاد نقض حقوق بشر در ايران در سايه مذاکرات اتمی به فراموشی سپرده شود.
ما خواهان عنايت شما به استفاده از کليه ابزارهای لازم جهت جلوگيری از اعدام جنايتکارانه آزادی خواهان ايران و اعزام هرچه سريع تر هيئتی از طرف سازمان ملل برای رسيدگی به وضع زندانيان سياسی در ايران هستيم.

با تقديم بهترين درود ها

رونوشت به خانم ناوی پيلای، کميسر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد

برای امضا لطفا به اين آدرس مراجعه کنيد:
http://www.gopetition.com/online/31449.html

ضمنا در آدرس فيس بوک زير، که به اين مناسبت تنظيم شده، می توانيد اطلاعات بيشتر و نظرات را مشاهده کنيد و ايده ها و پيشنهادات خود را در آن منعکس کنيد:
http://www.facebook.com/group.php?gid=150514578585&ref=nf


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016