یکشنبه 26 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روز ۱۳ آبان را به عنوان روز دوستی ملت های ايران و آمريکا اعلام کنيم، نامه محسن مخملباف به باراک اوباما

آقای اوبامای عزيز

خودمان و شما را به راه ماندلا دعوت می کنم که وقتی پس از سال ها شکنجه از زندان آزاد شد گفت : نمی توانم فراموش کنم اما می توانم ببخشم.

ما ايرانی ها نشان داده ايم آنچه را طی ۵۸ سال به سبب کودتای آمريکايی ها بر ما گذشت نتوانسته ايم به راحتی فراموش کنيم. چرا که در اين ۵۸ سال لااقل سه نسل از ايرانی ها به جای تجربه دمکراسی و آزادی در گير تبعات استبدادی آن کودتا در دوران شاه و عکس العمل به آن کودتا در پس از انقلاب بوده اند. اما اکنون پس از تجربه ای دردناک و در عين حال آموزنده به آن جا رسيده ايم که بتوانيم شما را ببخشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سويی درک می کنيم که حمله به سفارت امريکا و گروگانگيری کارمندان آن از سوی جوانان انقلابی ما ملت شما را عميقا رنجانده است و فراموش کردن آن برای شما بسيار دشوار است، به سهم خود از شما عذر می خواهيم و اميدواريم که ما را ببخشيد.

ما پيشنهاد می کنيم ايرانی ها و امريکايی ها به جای تصحيح گذشته، روابط امروزمان را به خاطره آينده تصحيح کنيم. ما به شما پيشنهاد می کنيم روز ۱۳ آبان را به عنوان روز دوستی ملت های ايران و آمريکااعلام کنيم. چرا که اکنون دست های مردم ايران و آمريکا برای فشردن همديگر بيش از هر زمان به سوی يکديگر دراز شده اند و برای خلع سلاح جهان از خطر بمب اتمی و مبارزه با تروريزم و استبداد بيش از هر زمان به ياری يکديگر نيازمندند.

محسن مخملباف
۱۸/۱۰/۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016