جمعه 1 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه موقت تهران: انقلاب ديگري در دانشگاه‌ها مانند انقلاب اول لازم است، ایلنا

منابع رشته‌هايي چون حقوق، روانشناسي و جامعه‌شناسي همه از غرب به ما رسيده است/انسان همانطور كه از برخي اتفاقات و يا اشرار نگراني دارد از برخي كرسي‌ها در دانشگاه‌ها هم نگراني دارد.

----------

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان اخير رهبر انقلاب درباره رشته علوم انساني تاكيد كرد: انقلاب ديگري در دانشگاه‌ها مانند انقلاب اول لازم است.

به گزارش خبرنگار ايلنا كاظم صديقي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به دهه كرامت و ولادت حضرت معصومه و امام رضا گفت: بنا نيست كسي پيش امام رضا برود و ناراضي برگردد و كشور ما با چنين پناهگاهي مطمئنا هيچ مشكلي ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شهادت 41 نفر از خدمت‌گذاران و دلسوزان كشور در حادثه تروريستي منطقه سرباز سيستان و بلوچستان گفت: اين افراد از خدمت‌گذاران و دلسوزان كشور بوده‌اند كه در منطقه محروم سيستان و بلوچستان براي مردم آن منطقه خدمت مي كردند.

خطيب جمعه تهران خاطر نشان كرد: اين شهدا در سايه امنيت، توسعه و رشد اقتصادي برنامه‌ريزي مي‌كردند و دشمنان ما در همه مشكلات مرزي و غيرمرزي دو هدف يعني مسئله امنيت و نيز اتحاد و وحدت را در راس برنامه‌ها قرار دادند.
صديقي با اشاره به آيه‌اي از قرآن كه بر امنيت جامعه تاكيد مي‌كند، اظهار داشت: اگر امنيت از بين برود معنويت و توسعه اقتصادي در جامعه نخواهد بود.
وي تصريح كرد: دشمنان در زمينه اخلاق، فرهنگ و اقتصاد جامعه برنامه‌ريزي كرده‌اند و در فتنه‌هاي انتخاباتي هم مي‌خواستند ولايت را تجزيه كنند و امنيت را از بين ببرند و اين دو هدف «از بين بردن امنيت و اتحاد و وحدت» از اهداف شوم دشمنان است و با دامن زدن به بحث قوميت‌ها همواره اين جنايت را انجام دادند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه امروز مملكت‌ ما از امن‌ترين ممالك است و ريشه در تاسيس اسلام دارد، گفت: دشمنان با توجه به تاثير دين در جامعه ما و پيشرفت كشور مي‌خواهند با تفرقه بين شيعه و سني كشور را ناامن كنند و در همين راستا اين 41 نفر كه هم فارس، بلوچ و شيعيان و اهل‌سنت در آن بودند را به شهادت رساند ولي دشمنان كور خوانده‌اند و به فضل خداوند اين اقدام آنها موجب استحكام و اتحاد بيشتر خواهد شد. البته از اينكه گل‌هايي از ما پر پر شدند و از پرچمداران جبهه و جنگ بودند كه در راس آن سردار شوشتري بود كه با 61 سال سن پوتين را از پا در نياورد و عاشقانه در راه امنيت كشور گام برداشت كه اين مصيبت را به امام زمان، مردم و سپاه پاسداران تسليت مي‌گويم.

وي در ادامه تاكيد كرد: براي نظام قدرتمندي كه هشت سال در شرق و غرب دماغ دشمن را به خاك ماليد،‌انتقام گرفتن از اين گروهك كار مشكلي نخواهد بود.
صديقي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توصيه رهبري براي اصلاح كتب و رشته‌هاي دانشگاهي علوم انساني، تصريح كرد: منابع رشته‌هايي چون حقوق، روانشناسي و جامعه‌شناسي همه از غرب به ما رسيده است و گاهي اساتيد ما هم رنگ غربي گرفته‌اند و لذا بعضي حقوقدانان تحمل احكام جزايي اسلام و حقوق اسلامي برايشان سخت است و حتي اين احساس را بروز هم مي‌دهند؛ مانند لايحه قصاص كه عده‌اي در مقابل آن ايستادند و با شمشير تيز غيرت امام مواجه شدند، در حالي كه اساسا كارهايي كه ظاهرش خشونت است سراسر رحمت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نظريات غربي، ادامه داد: مثلا فرويد نظر مي‌دهد كه انگيزه بشر از زندگي غريزه جنسي است در حالي كه در كشوري كه دعا و شركت گسترده جوانان را در دفاع مقدس شاهد بود و حتي دامادهايي داشتيم كه عروس‌هايشان را در خانه گذاشته و به جبهه رفتند اين تفكرات توجيه‌پذير نيست و جوانان ما اين نظريات را باطل كردند.

صديقي با تاكيد بر اينكه انقلاب ديگري در دانشگاه‌ها مانند انقلاب اول لازم است، گفت: اساتيدي بايد از كار و زندگي خودشان بگذرند و براي اين كار وقت بگذارند زيرا انسان همانطور كه از برخي اتفاقات و يا اشرار نگراني دارد از برخي كرسي‌ها در دانشگاه‌ها هم نگراني دارد.
وي در پايان اين بحث گفت: رهبري هم كارشناسان را به آيات قرآن كريم ارجاع دادند تا دنيا را نجات دهند.

صديقي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به بحث هدفمند كردن يارانه‌ها با خاطر نشان كردن اينكه در هنگام سهميه‌بندي بنزين هم برخي ناراضي بودند، تصريح كرد: مردم خودشان اين دولت را ايجاد كردند و لذا مصلحت جامعه در اين طرح‌ها لحاظ شده و خوب نيست كه 70 درصد از جامعه محروم باشند و 30 درصد در رفاه به سر برند.

وي در پايان با انتقاد از هزينه‌هاي هنگفت و سرسام‌آور گفت: در بحث هدفمندكردن يارانه‌ها سعه‌صدر، آگاهي، رشد، تعاون و ايفاي نقش رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملي لازم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016